Test drive: BMW X4 xDrive28i

Η BMW το έκανε ξανά. Όπως πριν μερικά χρόνια παρουσίασε την Χ6 με βάση την Χ5, έτσι η γραμμή παραγωγής της X3, γέννησε το νέο υπερυψωμένο coupe, την Χ4.

Μόλις ξεπεράσεις το πρώτο σοκ από την εξωτερική εμφάνιση, ίσως να την κατατάξεις σε κάποια κατηγορία ή ίσως να ερμηνεύσεις τον απώτερο στόχο του τμήματος μάρκετινγκ.

Είναι ένας γρίφος που δεν λύνεται εύκολα. Αλλάζοντας τα επιμέρους κριτήρια, βρίσκω μία σειρά από ανταγωνιστικά μοντέλα, ακόμα και μέσα από την γκάμα της BMW. Με αντίστοιχους χώρους, θα μπορούσες να τη συγκρίνεις με μια X3 ή μια Σειρά 3 GT, με αντίστοιχη τιμή πέφτει κοντά στο πιο εξωτικό Range Rover Evoque. Με βάση τους πραγματικούς αγοραστές ενός τέτοιου μοντέλου όμως, η απευθείας κόντρα είναι με την Porsche Macan. Αντικειμενικά είναι πιο προκλητική και πιο «έκφυλη» από την X3. Το σχήμα την κάνει να δείχνει πιο εύσωμη, παρότι έχουν σχεδόν ταυτόσημες εξωτερικές διαστάσεις.

Σπορ, με το έτσι θέλω
Το κατά πόσο δένει η εξωτερική εμφάνιση κουπέ με την οδική συμπεριφορά, είναι μια άλλη υπόθεση. Δεν μπορώ να βγάλω από το συγκεκριμένο λογαριασμό το βάρος της Χ4. Τα 1.830 kg που «κουβαλάει» επηρεάζουν κάθε σου προσπάθεια, είτε να επιταχύνεις είτε να επιβραδύνεις είτε να αλλάξεις κατεύθυνση. Αν τα καταφέρνει καλύτερα από μια αντίστοιχη Χ3; Η απάντηση είναι απλή, κατηγορηματικά «ναι»!. Δεν είναι σαφές το ποσοστό της διαφοράς σε αμορτισέρ και ελατήρια, όμως είναι καταλαβαίνεις αμέσως πως πρόκειται για διαφορετική συνταγή σε οποιαδήποτε απαιτητική διαδρομή, ή σε δρόμο με αρκετές λακκούβες. Έχει την τάση να διαβάζει την άσφαλτο και να ακολουθεί όλες τις ταλαντώσεις, περισσότερο όπως κάποιο από τα σεντάν της BMW, παρά όπως τα αντίστοιχα SUV.

Σαφώς το όριο της πρόσφυσης είναι χαμηλότερο για παράδειγμα από μια Σειρά 4, μόνο και λόγω του υψηλότερου κέντρου βάρους. Ακόμα και έτσι είναι σωστά ζυγισμένη και κρύβει ένα πιο διασκεδαστικό χαρακτήρα. Είναι εντυπωσιακό πως ένα τέτοιο όχημα πλαγιολισθαίνει προβλέψιμα και γλυκά, παρά τα πίσω λάστιχα 275/40 R19. Με απενεργοποιημένο το DSC, αρκεί απλώς ένα σήκωμα του γκαζιού για να διορθώσει την πορεία της, κάτι που μπορείς να προκαλέσεις πολύ πιο δύσκολα στην X3.

Επίδειξη ισχύος
Ο πίνακας επιδόσεων είναι η καλύτερη διαφήμιση για το τμήμα κινητήρων της BMW. Το ταχύμετρο περνά τα 100 km/h σε 6,6”, καλύπτει 400 μέτρα σε 14,9” και στα φανάρια κάνει τα περισσότερα GTi να κοιτούν αδιάφορα. Βέβαια, ο χαρακτήρας που εξιτάρει το ενδιαφέρον και οι καλές επιδόσεις, οδηγούν στο μονόδρομο της υψηλής κατανάλωσης καυσίμου. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής δεν έπεσε ποτέ κάτω από τα 10 lt/100km, ενώ εύκολα ανεβαίνει αρκετά υψηλότερα. Στα φρένα, η ανάρτηση δεν βουτάει εμπρός, οπότε πετυχαίνει πολύ καλή επίδοση στην απόσταση ακινητοποίησης, δεδομένου και του βάρους.

Ο θόρυβος στην καμπίνα είναι εντυπωσιακά χαμηλός, κάτω και από τη θεωρητικά πιο «φιλόξενη» Σειρά 5. Άλλωστε διεκδικώντας τον τίτλο του κουπέ δεν σημαίνει πως πρέπει να ταλαιπωρείς οδηγό και επιβάτες. Σε αυτή την κατηγορία τιμής συμβαίνει μάλλον το αντίθετο.

Εσωτερική κόντρα
Για όσους γνωρίζουν καλά την BMW Χ3, η Χ4 μοιάζει με ένα γρίφο του τύπου «βρες τις διαφορές». Ο εξοπλισμός της βασικής X4 είναι πιο πλήρης, με λεπτομέρειες όπως τα φώτα Xenon, το ηλεκτρικό άνοιγμα του χώρου αποσκευών, τους αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, αλλά και τη μεταβλητή υποβοήθηση στο τιμόνι. Στο ταμπλό και στον πίνακα οργάνων ακολουθείται η ίδια σχεδιαστική γλώσσα. Η ορατότητα είναι αντίστοιχη, όμως κάθεσαι ελάχιστα χαμηλότερα από την X3.

Στις πίσω θέσεις, το διαθέσιμο μήκος είναι παρόμοιο, απλώς η οροφή είναι ελάχιστα χαμηλότερη, λόγω της κουπέ γραμμής. Πρακτικά πέντε εύσωμοι επιβάτες θα χωρέσουν άνετα. Το πάτωμα του χώρου αποσκευών έχει το ίδιο σχήμα και εμβαδό, όμως ο συνολικός όγκος είναι ελαφρώς μικρότερος, κατά 50 lt, λόγω της κλίσης της πέμπτης πόρτας. Με τιμή εκκίνησης τα €59.100 για την έκδοση xDrive28i, είναι €5.500 ακριβότερη από την X3, διαφορά που δεν δικαιολογείται με αντικειμενικά, παρά μόνο με συναισθηματικά κριτήρια.

Τι λέει το DRIVE
Το πακέτο έχει επιδόσεις, σπορ συμπεριφορά και design που διαφέρει. Όμως αξίζει τη διαφορά από την αντίστοιχη X3;
Τιμή €59.100
Τεχνολογία 1.997 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, turbo, 245 PS/5.000-6.500 rpm, 35,7 kgm/1.250-4.800 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,6”
0-120 km/h 9,3”
0-140 km/h 13,0”
0-160 km/h 17,5”
0-180 km/h 24,7”
0-400 m 14,9” @ 149,4 km/h
0-1.000 m 27,5 @ 187,0 km/h
50-80 km/h (kickdown) 2,4”
80-110 km/h (kickdown) 3,4”
110-140 km/h (kickdown) 5,1”
100-0 km/h 39,1 m
Tελική ταχύτητα 232 km/h
Κατανάλωση 11,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 169 g/km
Διαστάσεις 4.671x1.881x1.624 mm
Βάρος 1.830 kg
Μετρήσεις Drive