Test drive: Porsche Macan Diesel S

Test drive: Porsche Macan Diesel S

Μπορεί ιδεολογικά να διαφωνώ με την επιδημία των θηριωδών SUV που θέλουν να λέγονται «σπορ», όμως η Macan με αποστόμωσε...

Η Φωτεινή ήθελε μια παχιά σκιά για να φωτογραφίσει το εσωτερικό της Macan. Εγώ ήθελα νερό επειγόντως. Σταματήσαμε λοιπόν στην πηγή πάνω από τα «βασιλικά» στο Τατόι.

Το ζευγάρι των ποδηλατών που ξεκουραζόταν εκεί σταμάτησε την κουβέντα πάραυτα. Ενοχλήθηκαν; Μπα! Η κοπέλα μας πλησιάζει χαμογελαστή και μας ρωτά: «H Macan είναι αυτή; Πολύ όμορφη! Και πολύ πιο κόμπακτ από τη δική μου, την Cayenne. Είναι και ντίζελ; Α, θα το σκεφτώ πολύ σοβαρά να την πάρω». Η Φωτεινή κοιτάζει εμένα, εγώ ρίχνω μια κουρασμένη ματιά στον ουρανό και η Porsche μπορεί να είναι απολύτως σίγουρη για την επιτυχία της Macan…

SUV 911
Όσο ανυπόφορα υποκειμενική κι αν είναι η κουβέντα περί ομορφιάς ενός αυτοκινήτου, εν προκειμένω η νεαρή ποδηλάτισσα έχει δίκιο. H Macan είναι και όμορφη και εντυπωσιακή. Όσο η Cayenne, τουλάχιστον στα δικά μου τα μάτια, αντιπροσωπεύει μια επίδειξη που ακροβατεί στο όριο του χυδαίου, η Macan είναι δυναμική και σπορ. Τόσο που σε κάνει να ξεχνάς τους 20 πόντους απόστασης από το έδαφος και να τη βλέπεις υπό το πρίσμα μιας υπερυψωμένης 911. Οι γραμμές της άλλωστε, εμφανώς ακολουθούν τη σχεδιαστική φιλοσοφία της αρχέτυπης Porsche, ειδικά από το πλάι.

Η Macan έχει επιτύχει να φαίνεται ένα μεγάλο αυτοκίνητο χωρίς επί της ουσίας να είναι τόσο. Τα 4,7 μέτρα μήκους είναι μόλις κατά 5,2 cm περισσότερα από αυτά του Audi Q5, στην πλατφόρμα του οποίου βασίζεται και κατά ένα πόντο από αυτά του βασικού αντιπάλου της, της νέας BMW X4. Με αυτή την τελευταία έχουν και παρόμοιο μεταξόνιο μήκους 2,8 μέτρων.

Εκεί όμως που η Porsche κάνει τη διαφορά, είναι στο θηριώδες πλάτος των 1,92 m. Μπορεί τα 4,2 εκατοστά που τη χωρίζουν από την X4 να μην ακούγονται πολλά, ωστόσο το ίχνος που αφήνει στο δρόμο είναι πραγματικά ψαρωτικό από κοντά.

Περίπου όσο ψαρωτικό είναι και το εσωτερικό της, με τη χαρακτηριστική ρευστή σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας, του επάλληλου πίνακα οργάνων με τις μυριάδες πληροφορίες, της έγχρωμης οθόνης 7” και βέβαια της απαράμιλλης ποιότητας κατασκευής.

Όλο το εσωτερικό είναι καλυμμένο από μαλακό δέρμα, με μια ποιότητα συναρμογής που δεν αφήνει περιθώριo να βγάλεις «κιχ». Η θέση οδήγησης σε κάνει να ξεχνάς πως οδηγείς ένα ψηλό αυτοκίνητο. Έτσι ενώ η περιμετρική όραση είναι πολύ καλύτερη από μιας 911 προφανώς, η αίσθηση προσεγγίζει περισσότερο πως οδηγείς ένα σπορ αυτοκίνητο. Φυσικά, τα καθίσματα ρυθμίζονται ηλεκτρικά προς όλες τις κατευθύνσεις, ενώ μπορείς να προσαρμόσεις το κάθισμα στο μέγεθος των μηρών και των πλευρών σου.

Η διάταξη των πίσω καθισμάτων ευνοεί μόνο δύο επιβάτες, οι οποίοι θα καθίσουν άνετα, ανεξαρτήτως σωματοδομής. Ικανοποιητικός σε σχήμα αλλά και χωρητικότητα (500 lt) είναι και ο χώρος αποσκευών.

Οblivion
Από τα πρώτα κιόλας μέτρα που θα κάνεις πίσω από το κάθισμα του οδηγού της Macan Diesel S πέφτεις σε λήθη. Κατ’ αρχήν ξεχνάς πως το αυτοκίνητο το κινεί κινητήρας ντίζελ. Κι όμως! Ο 3λιτρος V6, με απόδοση 258 PS και θηριώδη ροπή 59,1 kgm ήδη από τις 1.750 rpm, σε ξαφνιάζει με την ικανότητά του να εκτοξεύει το αμάξωμα των 1.950 kg με μια αψάδα που ποτέ δεν θα περίμενες.

Εν μέρει βέβαια αυτό οφείλεται και στο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK, το οποίο έχουν ταιριάξει σχεδόν τέλεια στο χαρακτήρα του. Οι αλλαγές γίνονται αστραπιαία και χωνευτά και το αποτέλεσμα είναι η Macan να χρειάζεται για τα 0-100 μόλις 6,1” για το 400άρι 14,3”, ενώ το 60-160 km/h με αλλαγές το βγάζει σε 13,3”.

Αυτές είναι επιδόσεις αντίστοιχες ενός Golf GTI ή της υβριδικής Cayenne. Εντυπωσιακά σε επιδόσεις και αντοχή είναι και τα θηριώδη φρένα των 350 mm εμπρός και 330 mm πίσω, τα οποία ακινητοποιούν την Macan σε μόλις 37,2 μέτρα από τα 100 km/h.

Σε λήθη πέφτεις και στον αυτοκινητόδρομο, όπου κροτάλισμα ντίζελ δεν πρόκειται να αντιληφθείς ποτέ. Όπου η μέση ωριαία μπορεί να εξελιχθεί σε εισιτήριο για το αυτόφωρο και η αταραξία με την οποία περνάς πάνω από καμπές είναι αντίστοιχη ενός αγάλματος.

Η πραγματική ωστόσο λήθη επέρχεται στους δρόμους της περιφέρειας, διότι εκεί πλέον ξεχνάς το είδος του αυτοκινήτου που οδηγείς. Η Macan δεν είναι SUV. Ο τρόπος με τον οποίο στρίβει ανταποκρίνεται σε καθαρόαιμο GTi και παραπάνω.

Η τετρακίνηση με τον κεντρικό πολύδισκο συμπλέκτη στέλνει τη ροπή κατά προτεραιότητα στον πίσω άξονα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε και το έξτρα πακέτο Sport Chrono με την ενεργή ανάρτηση Porsche Active Suspension Management. Η PASM, που έρχεται από την 911, ρυθμίζει τα αμορτισέρ σε τρεις λειτουργίες, παράλληλα με τον κινητήρα και το κιβώτιο, σε comfort, sport και sport plus. Σε συνεργασία δε με το επίσης έξτρα σύστημα Torque Vectoring Plus, όπου ένα μπλοκέ πίσω διαφορικό μοιράζει τη ροπή ανάμεσα στους δύο πίσω τροχούς, δίνει δυνατότητες στη Macan που άλλο SUV δεν διανοείται και πολύ λίγα πραγματικά σπορ αυτοκίνητα πλησιάζουν.

Το turn-in στις στροφές είναι ακαριαίο και η τοποθέτηση με μεταφορά βάρους ή και γκάζι γίνεται πανεύκολα και με εξωφρενική ευκολία για το βάρος του αυτοκινήτου. Κι όλα αυτά με μια χαρακτηριστική αδιαφορία για την κατάσταση του οδοστρώματος.

Άλλωστε, η Macan μας απέδειξε ότι δεν κωλώνει ούτε στο χώμα. Ειδικά εκεί μάλιστα, γίνεται ακόμα πιο διασκεδαστική χωρίς να κάνει «τσικ», με την ανάρτηση και τα ηλεκτρονικά αλλά και το μεστό σε πληροφόρηση τιμόνι να ελέγχουν τις κινήσεις του αμαξώματος ιδανικά.

Δεν έχει μειονεκτήματα; Πιθανόν κάποιοι να πουν πως σε χαμηλές ταχύτητες μέσα στην πόλη η ανάρτηση αντιδρά κάπως ξερά. Ίσως κάποιοι άλλοι να βρουν το πλάτος της κάπως αγχωτικό ή τους χώρους στην καμπίνα απλώς επαρκείς.

Προσωπικά πάντως είναι το πρώτο SUV που πραγματικά με έπεισε για τις σπορ δυνατότητές του και επίσης με έψησε ότι μπορεί να κάνει μεγάλα πράγματα εκτός δρόμου. Προφανώς η τιμή της δεν αφορά τον πολύ κόσμο. Αλλά μπορώ να πω πως αυτή (σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από την Cayenne), ναι, τα αξίζει τα λεφτά της.

Τι λέει το DRIVE
Επί της ουσίας δεν πρόκειται για SUV αλλά για ένα υπερυψωμένο σπορ αυτοκίνητο. Ο ντίζελ κινητήρας δεν της αφαιρεί τίποτα από τον παραπάνω χαρακτηρισμό. Εξίσου εντυπωσιακή δε είναι και εκτός δρόμου. Ό,τι πληρώνεις παίρνεις...
Τιμή Από €86.900
Τεχνολογία 2.967 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, common rail και τούρμπο, 258 PS/4.000 – 4.250 rpm, 59,1 kgm/1.750-2.500 rpm, κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (PDK) 7 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,1”
0-120 km/h 8,5”
0-140 km/h 11,8”
0-160 km/h 15,9”
0-180 km/h 21,8”
0-400 m 14,3”
0-1.000 m 26,7”
30-50 km/h (kickdown) 1,6”
80-110 km/h (kickdown) 3,0”
110-140 km/h (kickdown) 4,5”
100-0 km/h 37,2 m
Τελική ταχύτητα 230 km/h
Κατανάλωση 8,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 164 gr/km
Διαστάσεις 4.681 x 1.923 x 1.624 mm
Βάρος 1.950 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube