Test drive: BMW X1 xDrive25d

Test drive: BMW X1 xDrive25d

Με τον ισχυρότερο κινητήρα ντίζελ της γκάμας της και το M-Pack είναι περισσότερο ένα υπερυψωμένο ικανότατο GT παρά ένα SUV.

Με τον συγκεκριμένο συνδυασμό κινητήρα-κιβωτίου, με το M-Pack και το ταυτισμένο με τα Μ αυτοκίνητα μπλε χρώμα από την εποχή της E36 Μ3, η συγκεκριμένη X1 μιλάει περισσότερο στο συναίσθημα παρά στη λογική.

Η Χ1 προσφέρει πολύ καλούς χώρους, πρακτική, με πολλές θήκες για μικροαντικείμενα καμπίνα. Και κορυφαία ποιότητα, με μαλακό πλαστικό στο ταμπλό (με εξαίρεση τα πολύ χαμηλά τμήματα) και τις πόρτες. Διαθέτει επίσης πλούσια τεχνολογία συνδεσιμότητας και ένα υπερπλήρες πακέτο οδηγικών βοηθημάτων ενεργητικής ασφάλειας. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και η ικανή 4κίνηση προσφέρουν δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου που θα σου επιτρέψουν να φτάσεις μακρύτερα από όσο φαντάζεσαι. Όλα αυτά όμως μπορείς να τα απολαύσεις και με έναν κινητήρα μικρότερης απόδοσης. Αν επιλέξεις τον την 25d, είναι για τις επιδόσεις, σε συνδυασμό με την οικονομική διαχείριση του καυσίμου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: BMW X2 xDrive25d

Κάτω από το καπό έχουμε τον αλουμινένιο δίλιτρο 4κύλινδρο των 1.995 cc. Με common rail ψεκασμό και δύο παρακαλώ τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, αποδίδει 231 PS στις 4.400 rpm και 45,9 kgm ροπή από τις 1.500 rpm  μόλις, σταθερά ως τις 3.000 rpm. Συνδυάζεται με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο Steptronic, αυτό με τις βελούδινες ακαριαίες αλλαγές. Με το πόδι στο πάτωμα, η επιτάχυνση 0-100 km/h είναι 6,6”, σαφώς μέσα στη ζώνη των σπορ hatchback. Το 400άρι ολοκληρώνεται σε 14,8” με 152 km/h και το χιλιόμετρο σε 27,1” με 194 km/h. Στην πράξη, ταξιδεύει με 180 km/h «σβηστή». Χωρίς να σου δίνει την εντύπωση ότι την πιέζεις, χωρίς καλά καλά να πατάς το γκάζι. Αρκεί ίσα να το αγγίζεις για να καταπίνει τα χιλιόμετρα με απολαυστικά καθησυχαστική σταθερότητα και ασφάλεια. Η αίσθηση δεν είναι έντονη, αντίθετα μια… βουβή ώθηση σπρώχνει διαρκώς προς τα εμπρός, χωρίς κενά ή εξάρσεις. Γραμμικά, αδιάκοπα, ανεξάρτητα από την ένδειξη του στροφομέτρου και την επιλεγμένη σχέση. Δεν λαχανιάζει ως το σημείο της αλλαγής στις 5.200 rpm, ενώ είναι ελαστικός από πολύ χαμηλά, όπως δείχνει τα μόλις 2,5” για τα 50-80 km/h. Το προσπέρασμα είναι εύκολο και ασφαλές, καθώς δεν χρειάζονται πάνω από 3,3” για τα 80-110 km/h και 4,5” για τα 110-140 km/h.



Η απόκριση είναι πολύ καλή και η διαχείριση από το αυτόματο κιβώτιο εξαιρετική. Έχει πάντα τη σωστή σχέση, στην αυτόματη λειτουργία. Στη χειροκίνητη, αν παρασυρθείς από τις ικανότητες του κινητήρα και του πλαισίου σε ρυθμό GTΙ, θα ήθελες λίγο πιο άμεση τη μεταφορά της εντολής από τα paddles στα γρανάζια, αλλά στην ουσία δεν τίθεται θέμα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: BMW X3 xDrive20d

Η ανάρτηση είναι μια ευχάριστη έκπληξη. Μόνο σε πολύ απότομες λακκούβες και με λίγα χιλιόμετρα θα νιώσεις τον τροχό να πέφτει ξερά και με θόρυβο. Κατά τα άλλα, ακόμη και με τα πιο σκληρά και χαμηλά ελατήρια του M-Pack η άνεση είναι ικανοποιητική. Παρότι ο έλεγχος του βάρους είναι παραπάνω από άριστος, με την αμεσότητα των αντιδράσεων σε τέτοιο βαθμό ώστε το σύνολο να δικαιούται τον χαρακτηρισμό σπορ. Η κλίση είναι περιορισμένη, το αυτοκίνητο δεν υποφέρει από αδράνεια και δείχνει ζωηρή διάθεση όταν ο ρυθμός ανέβει. Το ακριβές και με πλούσια αίσθηση μπροστινό σύστημα σημαδεύει με ακρίβεια, ουρά ακολουθεί, προσθέτοντας ρυθμισιμότητα. Δεν θα το αγοράσεις σαν «πολεμική μηχανή», αλλά σαν ένα γρήγορο οικογενειακό GT παντός εδάφους. Κάθε άλλο παρά θα σε προβληματίσει πάντως αν αποφασίσεις να πυροβολήσεις σε ένα στροφιλίκι με ενδιαφέρουσα χάραξη στο οποίο θα βρεθείς έστω κατά τύχη.

Τι λέει το DRIVE
Κορυφαίες επιδόσεις με λογική κατανάλωση, ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά και όλα τα πρακτικά πλεονεκτήματα της X1. Αξίζει τη διαφορά από την 20d και αυτοπροτείνεται ως εναλλακτική στις σπορ οικοενειακές μπερλίνες.

Τιμή Από €52.890
Τεχνολογία 1.995 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail άμεσος ψεκασμός, 2 τουρμπίνες μεταβλητής γεωμετρίας, 231 PS/4.400 rpm, 45,9 kgm/1.500-3.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,6”
0-160 km/h 16,6”
0-400 m 14,8” @ 152 km/h
0-1.000 m 27,1” @ 193,9 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 13,5”
50-80 km/h 2,5”
80-110 km/h 3,3”
110-140 km/h 4,5”
Φρένα 100-0 km/h 39,3 m
Τελική ταχύτητα 235 km/h
Μέση κατανάλωση 8,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 132 g/km
Διαστάσεις 4.439 x 1.821 x 1.598 mm
Χώρος αποσκευών 505 lt
Βάρος 1.600 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube