Test drive: BMW X3 xDrive20d

Test drive: BMW X3 xDrive20d

Η τρίτη γενιά της X3 έχει φτάσει πλέον σε άκρως εντυπωσιακό επίπεδο ωριμότητας και ικανοτήτων.

Η τρίτη γενιά της Χ3 είναι ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο, τη βάση του οποίου αποτελεί μια εκδοχή της πλατφόρμας CLAR που εγκαινίασε η 7άρα. Μπόλικα συνθετικά εξαρτήματα και το αλουμίνιο στον κινητήρα και την ανάρτηση, σημαίνουν έως και 55 kg χαμηλότερο απόβαρο από την προηγούμενη γενιά.

Παρότι μάλιστα οι διαστάσεις αυξήθηκαν, ώστε το μήκος να φτάσει τα 4.708 mm, το πλάτος τα 1.891 και το ύψος τα 1.676. Το μεταξόνιο άγγιξε τα 2.864 mm (+54 mm) ενώ κατά 4 mm αυξήθηκαν τα μετατρόχια. Ενδιαφέρον έχει ότι η μάζα είναι απόλυτα ζυγισμένη μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών και ότι ο αεροδυναμικός συντελεστής Cd είναι 0,29.

Πιο κομψή, πιο δυναμική
Με σαφώς μεγαλύτερα «νεφρά» στη μάσκα, η νέα Χ3 δηλώνει τη νέα αισθητική της με τρόπο σαφή, αλλά όχι άκομψο. Στο πίσω μέρος υπάρχει σαφής συσχέτιση με την Χ1 και ο όγκος φαίνεται μικρότερος, ενώ στο πλάι η γραμμή είναι καθαρή και η οροφή χαμηλώνει εμφανώς στο τελείωμά της.

Σημαντική αλλαγή υπάρχει και στην καμπίνα, η οποία έχει πιο οδηγοκεντρική διάθεση και πιο μοντέρνο ύφος. Το ταμπλό είναι νέο και στο μέσο του εξέχει η οθόνη του infotainment που κοιτάζει τον οδηγό. Η εργονομία είναι άριστη, η ορατότητα σωστή και η θέση οδήγησης άψογη. Όλα τα κουμπιά, τα χειριστήρια και οι διακόπτες έχουν ποιοτική αίσθηση και τα υλικά είναι παντού αυτά που πρέπει.

Με τους συνεπιβάτες μπορείς να συνομιλείς σχεδόν ψιθυριστά, καθότι όλοι οι εξωτερικοί θόρυβοι απομονώνονται εξαιρετικά και το μοτέρ ακούγεται σπάνια, μόνο όταν πατάς γενναία το γκάζι. Η προσοχή στο φινίρισμα και στη συναρμολόγηση, η κάθε λεπτομέρεια που αφορά στο σύστημα infotainment και τον τρόπο λειτουργίας των συστημάτων που υποβοηθούν τον οδηγό, σε πείθουν ότι όλα έχουν μελετηθεί σε βάθος.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: BMW X1 xDrive20d

Επιπλέον υπάρχει άφθονος χώρος για τέσσερις πολύ μεγαλόσωμους επιβάτες ή ακόμα κι έναν πέμπτο που θα τα βρει με το τούνελ μετάδοσης. Επιπρόσθετα υπάρχουν πολλές πρακτικές θήκες για μικροπράγματα -εξαίρεση το όχι πολύ μεγάλο ντουλαπάκι, ενώ το τεράστιο πορτμπαγκάζ των 550 lt φορτώνεται πανεύκολα και έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Η αναδίπλωση στις πλάτες γίνεται από λεβιέδες μέσα στο χώρο φόρτωσης και δημιουργεί έναν επίπεδο χώρο έως και 1.600 lt, ενώ οι πλάτες έχουν ρυθμιζόμενη κλίση.

Συνολική βελτίωση
Με εξαίρεση το πάτωμα, η νέα Χ3 δεν έχει ολοκαίνουργια μηχανικά μέρη. Έχει όμως αναβαθμισμένα. Η εμπρός ανάρτηση εξακολουθεί να αποτελείται από γόνατα και η πίσω από πολλαπλούς συνδέσμους, ωστόσο οι αντιστρεπτικές είναι κούφιες και εμπρός έχουν χρησιμοποιηθεί αλουμινένια μέρη.

Η BMW λέει ότι το νέο μοντέλο έχει καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά και παράλληλα καλύτερη κύλιση. Πράγματι, αμέσως καταλαβαίνεις ότι ακόμα και με το πακέτο M Sport που σημαίνει παχύτερες αντιστρεπτικές και πιο σφιχτή ρύθμιση, η ανάρτηση διαχειρίζεται καλύτερα τις ατέλειες του δρόμου. Δεν έχει πολύ μεγάλη διαδρομή, όμως δεν τερματίζει εύκολα ούτε και χτυπάει ακόμα και με 20άρες ζάντες. Η αίσθηση είναι σφιχτή, όμως η απόσβεση αποτελεσματική και στιβαρότατη, οπότε σε συνδυασμό με τον εξαιρετικά χαμηλό θόρυβο κύλισης το ταξίδι να είναι απολαυστικό.

Σπάνια καταλαβαίνεις ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο με απόσταση από το έδαφος 20,4 cm και ψηλό κέντρο βάρους. Είναι απόλυτα σταθερό, ευθύβολο και με ακρίβεια στο πάτημα, έστω κι εάν η πληροφόρηση από το τιμόνι δεν είναι κορυφαία. Τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ του αυτοκινήτου της δοκιμής σημαίνουν και σοβαρά διαφορετική αίσθηση ανάλογα με το επιλεγμένο οδηγικό προφίλ.

Στη ρύθμιση Comfort προσφέρεται το βέλτιστο επίπεδο άνεσης χωρίς το αυτοκίνητο να είναι υπερβολικά μαλακό, ενώ στη Sport σφίγγει αισθητά η συμπίεση και η επαναφορά επιταχύνεται. Τότε η X3 γέρνει ελάχιστα και, παρότι δεν αλλάζει κατεύθυνση με τη ζωντάνια μιας Stelvio, είναι άμεση και ακριβής, κρατώντας τη γραμμή της με πείσμα. Όταν την ζορίσεις πολύ, ο εμπρός εσωτερικός τροχός ίσα που ακουμπά στην άσφαλτο, όμως η πρόσφυση δεν επηρεάζεται καθόλου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: BMW i3 94Ah

Βοηθάει πολύ και το αναβαθμισμένο σύστημα τετρακίνησης xDrive. Έχει νέο λογισμικό, είναι ρυθμισμένο να δίνει περισσότερο πισωκίνητη αίσθηση εκτός από τη βέλτιστη πρόσφυση, ενώ το πίσω διαφορικό είναι πιο ελαφρύ και το transfer case διαφορετικό. Ο σκοπός του είναι η καλύτερη διαχείριση της ροπής με μέγιστη οικονομία σε καύσιμο. Η μέση τιμή που μετρήσαμε στη δοκιμή ήταν 8,8 lt/100 km, δηλαδή λίγο χαμηλότερα από την προηγούμενη γενιά. Για το ταξίδι υπολογίζεις κοντά στα 8,3 lt/100 km, για υπεραστικό περιβάλλον κάτω από τα οκτώ, ενώ για την πόλη μεταξύ 9,3 και 10.

Και δεν της φαίνεται
Ωστόσο πάντα νιώθεις τις δυνατότητες του πλαισίου πάνω από αυτές του συνδυασμού κινητήρα-κιβωτίου, παρότι η βασική ντίζελ Χ3 των 1.790 kg κάθε άλλο παρά αργή είναι. Είναι μάλιστα πιο γρήγορη από την προηγούμενη xDrive20d, με 0-100 km/h σε 8,1” αντί για 8,4” και τη διαφορά να ανοίγει όσο ανεβαίνει η ταχύτητα. Καλύτερες είναι και οι ρεπρίζ, με 80-110 και 110-140 km/h σε 4,6 και 6,6” αντίστοιχα, ισοφαρίζοντας τις τιμές του Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic των 190 PS.

Η διαφορετική κλιμάκωση στο στάνταρ 8άρι αυτόματο κιβώτιο της ZF είναι ο βασικός λόγος για την προαναφερθείσα βελτίωση, αφού ο κινητήρας δεν έχει διαφορετικές τιμές ισχύος ή ροπής από του προηγούμενου μοντέλο. Έχει πάντως βελτιώσεις, με την πίεση στο σύστημα ψεκασμού να έχει ανέβει στα 2.500 bar και να διαθέτει πλέον κατάλυση με AdBlue. Έτσι αισθάνεσαι τη συνολική απόδοση ακόμα πιο γεμάτη από χαμηλά, ενώ το κιβώτιο παραμένει συνολικά εξαιρετικό, εκτελώντας βελούδινες αλλαγές σύμφωνες με τη διάθεση που υποδηλώνει το εκάστοτε οδηγικό προφίλ. Με την επιλογή Eco Pro ενεργοποιείται και λειτουργία coasting, ενώ εξοικονομείται περίπου 8-10% σε καύσιμο με αντάλλαγμα ένα σεβαστό μέρος απόκρισης στο γκάζι. Δεν ισχύει το ίδιο για τη ρύθμιση Comfort, ενώ στη Sport η υστέρηση ελαχιστοποιείται.

Εάν οι επιδόσεις της X3 xDrive20d είναι απόλυτα ικανοποιητικές, το φρενάρισμα είναι εντυπωσιακό. Τουλάχιστον για την έκδοση M Sport, που σημαίνει μπλε δαγκάνες, εκ των οποίων οι εμπρός 4πίστονες. Το αποτέλεσμα είναι 100-0 m σε 36,7 m, με άριστη αίσθηση στο πεντάλ και άψογη αντοχή στην παρατεταμένη σκληρή χρήση.

Ξεκάθαρα, με τη νέα Χ3, η BMW πέτυχε αυτό ακριβώς που έπρεπε. Να κάνει δηλαδή τη νέα γενιά πιο άνετη στο δρόμο χωρίς θυσία στο κράτημα, καθώς και πιο ευρύχωρη, πρακτική και πολυτελή στην καμπίνα. Τα premium μεσαία SUV των €60.000 μόλις απέκτησαν έναν αντίπαλο που δημιουργεί τριγμούς στις μέχρι σήμερα ισχύουσες ισορροπίες.

Τι λέει το DRIVE
Με τη νέα Χ3 η BMW δείχνει πως έχει αποκτήσει κορυφαία τεχνογνωσία στα μεσαία SUV, φτιάχνοντας ένα αυτοκίνητο που πιάνει πρωτιά σχεδόν σε κάθε τομέα.
Τιμή Από €59.900
Τεχνολογία 1.995 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός common rail, δύο τούρμπο (ένα μικρό μεταβλητής γεωμετρίας και ένα μεγάλο), 190 PS/4.000 rpm, 40,8 kgm/1.750-2.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,1”
0-160 km/h 22,8”
0-400 m 15,9” @ 137,6 km/h
0-1.000 m 29,5” @ 175 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 19,4”
50-80 km/h 3”
80-110 km/h 4,6”
110-140 km/h 6,6”
Φρένα 100-0 km/h 36,7 m
Τελική ταχύτητα 213 km/h
Μέση κατανάλωση 8,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 132-142 g/km
Διαστάσεις 4.708 x 1.891 x 1.676 mm
Χώρος αποσκευών 550 lt
Βάρος 1.790 kg
Μετρήσεις DRIVE, με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube