Test drive: BMW X1 sDrive16d DCT7

Test drive: BMW X1 sDrive16d DCT7

Η βασική ντίζελ X1 με το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι ο καλύτερος και πιο προσιτός δρόμος για να εισέλθεις στον κόσμο των SUV της BMW.

Αν το σκεπτικό των Βαυαρών πίσω από την Χ1 ήταν η δημιουργία ενός προσιτού -στα μέτρα της BMW πάντα- SUV, τότε η βασική ντίζελ έκδοση sDrive16d όχι απλώς το εξυπηρετεί, αλλά το εκτελεί και καλύτερα από κάθε άλλη μέσα στην πλούσια γκάμα του μοντέλου.

Ο 1.500άρης 3κύλινδρος κινητήρας ντίζελ που βρίσκεται κάτω από το καπό δεν σου γεμίζει το μάτι με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του. Οι 116 ίπποι του φαντάζουν λίγοι για τα 1.580 kg που έδειξε η ζυγαριά μας. Όμως, από τη μία με τη ροπή των 27,4 kgm από τις μόλις 1.750 rpm και από την άλλη με το νέο 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με το οποίο συνδυάζεται ο μικρός ντίζελ, κάνουν πράγματα καλύτερα απ’ όσο τα γνωρίσαμε στην αντίστοιχη έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο και στη βασική βενζινοκίνητη Χ1 -σε καθημερινή βάση, τουλάχιστον.

Το νέο κιβώτιο είναι εξαιρετικό. Γρήγορο όταν επιλέγεις να κάνεις εσύ τις αλλαγές και ιδανικό όταν το βάζεις στη θέση «D» και αποφασίζεις να ξεκουράσεις το δεξί χέρι. Με σωστή κλιμάκωση, το σασμάν εκμεταλλεύεται άριστα τη ροπή του κινητήρα και κινεί την Χ1 καλύτερα και πιο οικονομικά απ’ ό,τι με το χειροκίνητο 6αρι. Στη διάρκεια της δοκιμής, η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 6,7 lt/100 km. Ελάχιστα πιο κάτω από τα 6,8 lt/100 km που είχαμε δει με το χειροκίνητο κιβώτιο.

Όσον αφορά τις επιδόσεις, είναι σαφές ότι όποιος τις ιεραρχεί ψηλά, θα πρέπει να στραφεί σε κάποια από τις επόμενες εκδόσεις της Χ1. Εκεί υπάρχουν κινητήρες που θα ικανοποιήσουν περισσότερο την ανάγκη για ταχύτητα. Η συγκεκριμένη έκδοση απευθύνεται περισσότερο σε αυτούς που βλέπουν το αυτοκίνητο ως ένα «χρηστικό εργαλείο». Οι κύριοι αυτοί θα εκτιμήσουν την εξαιρετική λειτουργία του μοτέρ που σε κάνει να πιστεύεις ότι έχει έναν ακόμα κύλινδρο και απλώς δεν το ανακοινώνουν, και την ικανότητά του να κινεί με ασφάλεια την Χ1 σε κάθε δρόμο, ακόμα και με πλήρες φορτίο.

Το αίσθημα ασφάλειας ενισχύουν τα πολύ καλά φρένα, που είναι ακούραστα και ακινητοποιούν το βαυαρικό SUV από τα 100 km/h σε 36,8 m. Παράλληλα, με το 0-100 km/h να επιτυγχάνεται σε 11,0” και το χιλιόμετρο από στάση σε 32,6”, η αυτόματη sDrive16d είναι πιο γρήγορη από την αντίστοιχη χειροκίνητη που θέλει 11,8” για το 0-100 km/h και 33,5” για τα 0-1.000 m.

Πέρα από τις επιδόσεις, η προσθιοκίνητη και μικρότερη ντίζελ έκδοση της Χ1 δεν έχει να ζηλέψει κάτι από τις ακριβότερες και πιο ισχυρές εκδόσεις της γκάμας, στο δρόμο. Το στιβαρό πλαίσιο, το γρήγορο και ακριβές τιμόνι δείχνουν ότι είναι φτιαγμένα από το ίδιο DNA και η ευθύνη που δεν εμφανίζει το σπορ χαρακτήρα των υπολοίπων Χ1 βαραίνει αποκλειστικά την μικρή ιπποδύναμη του κινητήρα και το περιορισμένο εύρος λειτουργίας του. Πάνω από τις 3.000 rpm, η απόδοσή του αρχίζει να φθίνει και δεν υπάρχει λόγος να τον πιέζεις περισσότερο.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, η οδική συμπεριφορά είναι ουδέτερη και θα ικανοποιήσει τις μεταφορικές ανάγκες μια οικογένειας. Η ανάρτηση φροντίζει να γίνονται υπό υψηλή άνεση, ακόμα και όταν ο οδηγός αποφασίσει να εκμεταλλευτεί τα περίπου 18 cm απόστασης από το έδαφος και επισκεφθεί ένα βατό χωματόδρομο.

BMW X1

Η καμπίνα με τη σειρά της, παρόλο που μιλάμε για ένα entry-level μοντέλο, είναι εφάμιλλη των πιο πληθωρικών εκδόσεων της X1. Δεν διαφέρει σχεδιαστικά και έχει κορυφαία ποιότητα κατασκευής για την κατηγορία τιμής της και άφθονα μαλακά σε αφή υλικά στο μεγαλύτερο μέρος του εσωτερικού. Οι χώροι θα βολέψουν ακόμα και πέντε ενηλίκους, ενώ το μεγάλο πορτμπαγκάζ των 505 lt είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο και μπορεί να χωριστεί σε δύο επίπεδα.

Παρότι φέρει την ταμπέλα της «προσιτής», είναι προφανές ότι με κόστος αγοράς τις €36.985 και αυτή η έκδοση της Χ1 απευθύνεται οικονομικά σε ένα ευκατάστατο κοινό. Το οποίο όμως δεν παραβλέπει τα οφέλη της οικονομίας στην καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου. Πέρα από τη χαμηλή κατανάλωση, στο τελευταίο συμβάλλουν και τα δώρα που προσφέρει η BMW για το συγκεκριμένο μοντέλο στα οποία περιλαμβάνονται πέντε χρόνια δωρεάν service και τέσσερα χρόνια ασφάλεια. Ένα ακόμη δώρο είναι το πακέτο εξοπλισμού Active, που προσθέτει στον ήδη καλό εξοπλισμό το μεταλλικό χρώμα χωρίς επιπλέον χρέωση, ζάντες αλουμινίου, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, αυτόματο κλιματισμό, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος και ηλεκτρικό άνοιγμα της πόρτας του χώρου αποσκευών.

Τι λέει το DRIVE
H βασική ντίζελ έκδοση της Χ1 θα ικανοποιήσει όσους θέλουν τους χώρους και την άνεση που προσφέρει το μικρότερο SUV της BMW, αρκεί να βάζουν τις επιδόσεις σε δεύτερη μοίρα.
Τιμή Από €36.985

Τεχνολογία 1.496 cc, i3, 12v, 2x ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 116 PS/4.000 rpm, 27,4 kgm/1.750, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h
11,0”
0-160 km/h 32,3”
0-400 m 17,8” @ 127,2 km/h
0-1.000 m 32,6” @ 160,4 km/h
60-160 (με αλλαγές) 27,4”
50-80 km/h 3,8”
80-110 km/h 5,9”
110-140 km/h 9,4”
Φρένα 100-0 km/h 36,8 m
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 6,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 104 g/km
Διαστάσεις 4.439 x 1.821 x 1.598 mm
Χώρος αποσκευών 505 lt
Βάρος 1.580 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube