Test drive: BMW iX M60

Η BMW iX αποτελεί έτσι κι αλλιώς βιτρίνα για τη Βαυαρική φίρμα κι αυτό ισχύει ακόμα πιο πολύ για την κορυφαία έκδοση M60, που αποτελεί μια γλυκιά υπερβολή σε όλα τα επίπεδα…

Σε πρώτη ανάγνωση, είναι κάπως εξεζητημένο να υπάρχουν αυτοκίνητα όπως η BMW iX M60. Ειδικά από τη στιγμή που ο περισσότερος κόσμος δεν έχει ακόμα καν εξοικειωθεί με την ηλεκτροκίνηση. Όμως ως πρωτοπόρος σε αυτή την τεχνολογία με το i3 του 2013, η γερμανική εταιρεία παρουσιάζει την επιτομή των ηλεκτρικών της, με την επιβλητική όσο και μοναδική iX M60. Η οποία κατά κάποιο τρόπο μοιάζει με την εξέλιξη του i3 και που αποτελεί μια σπουδή για το μέλλον των ηλεκτρικών μοντέλων της.

H iX M60 κατά τη BMW είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε για να συνδυάσει τα καλύτερα χαρακτηριστικά από τους τρεις διαφορετικούς κόσμους που εμπεριέχονται στους χαρακτήρες του λογότυπου. Το «i» αφορά σε όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας. Το «X» χαρακτηρίζει την οικογένεια των SUV (SAV σύμφωνα με την BMW) και το τρίτο, το πιο «βαρύ», είναι το «Μ» που υποδηλώνει την παρέμβαση του τμήματος M GmbH σε αυτή την έκδοση. Θα μπορούσε να υποθέσει κάποιος πως το «M» χρησιμοποιήθηκε καταχρηστικά, όμως τελικά η αλήθεια είναι αρκετά διαφορετική.

Οι πληθωρικές διαστάσεις διαμορφώνουν ένα αν μη τι άλλο επιβλητικό μοντέλο με γραμμή που ξεχωρίζει από οτιδήποτε άλλο. Σε αυτό το τεράστιο αμάξωμα οι σχεδιαστές είχαν την ελευθερία να συνδυάσουν τις καμπύλες επιφάνειες με έντονες ακμές και κάποια ευμεγέθη χαρακτηριστικά με κάποια άλλα πολύ μικρότερα. Το γεμάτο αντιθέσεις αμάξωμα πάντως δημιουργεί ένα καλαίσθητο συνολικά αισθητικό αποτέλεσμα που αποκλείεται να περάσει απαρατήρητο από κάπου.

Test drive: BMW iX M60, Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Αυτό όμως που σε κερδίζει απόλυτα χωρίς «ναι μεν αλλά», είναι το εσωτερικό της iX M60. Δεν έχει ιδιαίτερες αλλαγές από τις υπόλοιπες εκδόσεις, οπότε είναι εντυπωσιακό τόσο σε εικόνα όσο και σε ποιότητα. Ο high-tech χαρακτήρας που διαμορφώνεται κυρίως από τις δύο οθόνες των 12,3” και 14,9”, συνδυάζεται αρμονικά με την πολυτέλεια και δημιουργεί μια πολύ ευχάριστη διάθεση στους επιβάτες της, ακριβώς όπως έκανε και πριν 10 χρόνια το i3 (και που κάνει ακόμα).

Σήμερα όμως έχουμε να κάνουμε με την crème de la crème έκδοση του μοντέλου και κατ’ επέκταση, της ηλεκτρικής γκάμας της BMW. Η iX M60 εφοδιάζεται και αυτή με δύο σύγχρονα ηλεκτρικά μοτέρ με ηλεκτρική διέγερση του ρότορα -δηλαδή χωρίς μαγνήτη- και είναι βεβαίως τετρακίνητη. Η διαφορά με τις μικρότερες εκδόσεις έγκειται στο γεγονός πως αυτό που βρίσκεται πίσω αποδίδει 360 PS χάρη στο μεγαλύτερο ρότορα και του μετασχηματιστή των 1.200Α (600A στην iX xDrive50). Το εμπρός έχει απόδοση και πάλι 258 PS και η μπαταρία είναι ίδια με της αμέσως μικρότερης έκδοσης έχοντας συνολική χωρητικότητα 111,5 kWh (ωφέλιμη 105,2 kWh). Η μονάδα ελέγχου των κινητήρων και της ενέργειας της μπαταρίας κάνει και εδώ εξαιρετική δουλειά, με τη συνολική απόδοση των 619 ίππων και των 1.100 Nm (!) να είναι διαθέσιμα για κάτι λιγότερο από 10” στη λειτουργία launch control. Δέκα δευτερόλεπτα που θα τα θυμάσαι για πολύ καιρό…

H iX M60 επιταχύνει δαιμονισμένα έως τα 250 km/h της τελικής, με τα 0-100 km/h να έρχονται σε μόλις 3,8” με το launch control. Υπό K.Σ, αποδίδει 540 PS και 1.015 Νm. Kαι όλα αυτά, για ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει «άδειο» 2.584 kg. Ακόμα και στη νορμάλ απόδοση πάντως η iX M60 είναι υπερβολικά γρήγορη. Τόσο από στάση όσο και, κυρίως, στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις.

Test drive: BMW iX M60, Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Το ταχύμετρο ανεβαίνει από τα 120 στα 200 km/h χωρίς να καταλαβαίνεις τίποτα, οπότε αν δεν έχεις ενεργοποιημένο και τον φαντεζί ηλεκτρονικό ήχο του Hans Zimmer να παίζει από τα ηχεία και τη δόνηση των καθισμάτων, μόνο το φλουτάρισμα του τοπίου θα σε βάλει σε υποψίες. Και το καλύτερο είναι πως αυτή η αλλόκοτη επιτάχυνση σε «αναγκάζει» να την επαναλαμβάνεις συνέχεια γιατί απλά δυσκολεύεσαι να πιστέψεις πως μπορεί να είναι αλήθεια με τόσο όγκο και βάρος.

Τα μοτέρ μπορεί να καταφέρνουν εύκολα να εξαφανίσουν τους σχεδόν 2,6 τόνους, για το οδηγικό κομμάτι όμως έπρεπε να γίνουν κάποιες επιπλέον παρεμβάσεις σε σχέση με τις «ταπεινές» iX. Έτσι η M60 διαθέτει στάνταρ αερανάρτηση, ενεργητική τετραδιεύθυνση και μεγαλύτερες αντιστρεπτικές, στοιχεία που έρχονται να ενσωματωθούν στις ήδη κορυφαίες επιλογές των υπόλοιπων εκδόσεων. Σε σχέση με τις οποίες το setup είναι αισθητά πιο σφιχτό όμως και πάλι ισιώνει εντυπωσιακά τις όποιες ανωμαλίες του δρόμου, υπενθυμίζοντας πως πρόκειται για ένα GT αυτοκίνητο. Δείχνει να μην βολεύεται εύκολα στο σφιχτό στροφιλίκι, ωστόσο ακόμα και εκεί μπορεί να διατηρήσει τη φόρα της και επιδεικνύει αξιοσημείωτη ζωηράδα από στροφή σε στροφή.

Test drive: BMW iX M60, Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Η κλίση είναι περιορισμένη και η παροχή ισχύος από τους πίσω τροχούς έντονη για να «κοροϊδέψει» το τεράστιο βάρος. Όταν όμως στρίβεις αρκετά το -επίσης επαναρυθμισμένο- τιμόνι, τότε αναγκάζεις τα ηλεκτρονικά να επέμβουν άμεσα. Και αυτό δεν της αρέσει θυμίζοντας πως προτιμά τις πιο ανοιχτές γραμμές για να ξεδιπλώσει τις αρετές του χαρακτήρα της.

Εκεί όπου δείχνει όλες τις χάρες της και ανακτά ενέργεια όταν αφήνεις το γκάζι μέσω συστήματος που συνεργάζεται με τους αισθητήρες του cruise control και από τα δεδομένα που συλλέγει το σύστημα πλοήγησης. Κι εάν χρειαστεί να ακινητοποιηθείς, αναλαμβάνουν οι 4πιστονες εμπρός δαγκάνες μαζί με αεριζόμενους δίσκους 348 mm δίσκους να κάνουν τη δύσκολη δουλειά, συμπληρώνοντας όπως πρέπει τον οδηγικό χαρακτήρα της κορυφαίας iX.

Στο τέλος της ημέρας, η iX M60 σε αφήνει με το στόμα ανοιχτό σε όλα τα επίπεδα δικαιολογώντας απόλυτα τόσο την ονομασία της, όσο και τις €132.250 από όπου ξεκινάει. Τα οποία δεν είναι σε καμία περίπτωση υπερβολικά σε σχέση με τις συμβατικές επιλογές που υπάρχουν στα ίδια χρήματα. Και υπογραμμίζουν πως δεν μιλάμε για ένα συμβατικό ηλεκτρικό μοντέλο αλλά για ένα αυτοκίνητο διαφήμιση της εταιρείας και της ηλεκτροκίνησης συνολικά.


Τι λέει το DRIVE
H BMW iX M60 είναι η ναυαρχίδα των ηλεκτρικών BMW και ένα από τα καλύτερα όσο και εντυπωσιακά σε όλα του, ηλεκτρικά αυτοκίνητα σήμερα.
Τιμή Από €132.250
Τεχνολογία BEV, σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ με εξωτερική διέγερση ρότορα 258 PS (εμπρός), σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ με εξωτερική διέγερση ρότορα, 489 PS (πίσω), μπαταρία 105,2 kWh (ωφέλιμες), ηλεκτρική τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο σταθερής σχέσης
Συνδυαστική απόδοση 619 PS, 1.100 Nm (για 10” με Launch Control)
539 PS, 1.015 Νm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 3,8”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση* 25,4 kWh/100 km
Αυτονομία  502-561 km
Εκπομπές CO2 0 g/km
Διαστάσεις 4.953 x 1.967 x 1.696 mm
Χώρος αποσκευών 500 lt
Βάρος 2.584 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή *Mέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης