Test drive: BMW i8

Ρώτησαν κάποτε τον Αϊνστάιν για το μέλλον και εκείνος απάντησε: «Ποτέ δεν σκέφτομαι το μέλλον, έρχεται πάντα πολύ γρήγορα». Η BMW i8 τον δικαιώνει

Η οδήγηση του i8 σε φέρνει στο επίκεντρο της προσοχής. Για να το πω όσο πιο ήπια γίνεται. Ασκώ αυτό το επάγγελμα αρκετά χρόνια, έχω οδηγήσει και άλλα εξωτικά αυτοκίνητα, ωστόσο ποτέ δεν αισθάνθηκα τόσο εκτεθειμένος.

Αυτή τη στιγμή που μιλάμε θα πρέπει να βρίσκομαι αποθηκευμένος σε δεκάδες κινητά τηλέφωνα. Και το ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι πως ουδέποτε εισέπραξα εκείνο το χαρακτηριστικά επιτιμητικό βλέμμα που είμαι βέβαιος ότι θα μου έριχναν αρκετοί αν οδηγούσα ένα οποιοδήποτε άλλο supercar.

Η εξήγηση είναι προφανής: το i8 είναι επί της ουσίας το πρώτο στο είδος του αυτοκίνητο. Ένα σχήμα που ξεπετάγεται από φουτουριστικό κόμικ, ένα αυτοκίνητο που θα ήθελε να έχει ο Ισαάκ Ασίμωφ, το οποίο επιτέλους σπάει τα καλούπια. Τι να πρωτογράψω; Για τη ρευστή «quick silver» σιλουέτα που σχίζει τον αέρα με αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0,26, για τις εμπνευσμένες αιωρούμενες πίσω κολόνες με τα LED φωτιστικά σώματα, για τις προς τα επάνω ανοιγόμενες πόρτες; Βάζω στοίχημα πως θα αποτελέσει πηγή έμπνευσης. Είναι η DeLorean ενός υπαρκτού back to the future.

Και όσο το περιεργάζεσαι –αν έχεις μάλιστα μια στοιχειώδη αίσθηση του τι βλέπεις– γίνεται όλο και πιο εντυπωσιακό. Ανοίγεις τις πόρτες, για παράδειγμα, και μένεις χαζός με το γυμνό CFRP του πλαισίου, το οποίο το τυλίγει ένα αλουμινένιο αμάξωμα. Γλιστράς πάνω από το θεόρατο μαρσπιέ και σε υποδέχεται με στοργή ένα πανέμορφο κάθισμα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο φυσικά. Αντικρίζεις ένα κόκπιτ που πόρρω απέχει από τα συνηθισμένα: Ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων, ένα εντυπωσιακό τιμόνι, μια αιωρούμενη κεντρική κονσόλα που από κάτω της κρύβονται οι μπαταρίες, και το κυριότερο, μια απλόχωρη αίσθηση, κόντρα σε όλα τα κλισέ περί supercar. Παραδόξως λοιπόν έχεις τόσο καλή ορατότητα, που νομίζεις πως κάθεσαι πιο ψηλά, κάτι που βεβαίως δεν ισχύει.

Και ενώ ο αδαής θα περίμενε να βάλει μπροστά και να ακούσει το μπουμπούνισμα ενός (τουλάχιστον) V8, αντ’ αυτού σιγή. Μόνο ένα ελαφρύ ηλεκτρικό μουρμουρητό για να σου υπενθυμίσει πως το i8 είναι ένα πολύ διαφορετικό κόνσεπτ.
Τους εμπρός τροχούς τους κινεί ένα ηλεκτρικό μοτέρ, που παράγει 131 αμίλητους ίππους και 25,5 kgm ροπής. Αν το προηγούμενο βράδυ έχεις φορτίσει τις μπαταρίες, θεωρητικά μπορείς να ταξιδέψεις μέχρι και 37 km (στην πράξη πάντως όχι περισσότερα από  20-25 km), με μηδενική κατανάλωση βενζίνης.

Όταν «ξεζουμίσεις» τη συστοιχία επεμβαίνει ο 3κύλινδρος 1.500άρης τούρμπο, ο οποίος πάντως δεν ακούγεται σχεδόν καθόλου στις λειτουργίες Comfort και Eco Pro. Και δεν είναι τόσο η άφθονη συνδυασμένη ροπή που σε ξαφνιάζει, όσο η ακαριαία απόκριση στο γκάζι που εξασφαλίζει το ηλεκτρικό μοτέρ. Και όλα αυτά πάνε περίπατο όταν τραβήξεις τον μοχλό του αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων στα αριστερά, οπότε και εμπλέκεται η Sport λειτουργία. Ο πίνακας οργάνων κοκκινίζει, ένα ηλεκτρονικό στροφόμετρο εμφανίζεται και ξαφνικά ο ήχος θυμίζει έντονα τον V8 της προηγούμενης M3, μόνο που είναι... συνθετικός.

Κάνω πως δεν το ξέρω κι εδώ που τα λέμε λίγο με νοιάζει. Αυτό που διαπιστώνω την ώρα που μετράω το i8 στην ευθεία της Θήβας είναι η θεαματική ταχύτητα που αναπτύσσει με μια ανέλπιστη ευκολία. Το 400άρι από στάση το πετυχαίνει σε 12,9”, το χιλιόμετρο σε 23,3” με ταχύτητα εξόδου 230 km/h ενώ το 0-100 km/h έρχεται σε μόλις 4,8” και το 0-200 σε 15,9”. Για να πάρετε μια τάξη μεγέθους, σας παραθέτω τα νούμερα των Audi R8 V8, Porsche Carrera 2S, Ferrari 430, καθώς και της M3 με τον V8 κινητήρα. Με αυτή τη σειρά λοιπόν τα αντίστοιχα νούμερα είναι 13,1”, 23,6”, 4,7” και 21,4” για το Audi, 12,8”, 23,4”, 4,7” και 16,5” για την Porsche, 12,7”, 22,7”, 4,6” και 15,2” για τη Ferrari και τέλος 12,8”, 23,2”, 4,6” και 15,9” για τη M3. Και όλα αυτά με 4λιτρους boxer ή V8 και όχι με 3κύνιδρο 1.5. Το i8 πιστεύω πως ανοίγει ένα δρόμο που σύντομα θα ακολουθήσουν πολλά «προσιτά» supercars.

Θα αναρωτιέστε βέβαια πώς βάζει κάτω όλη αυτή τη δύναμη. Αξιοπρόσεκτα θα έλεγα, εντούτοις όχι αξιοζήλευτα. Είναι φανερό πως δεν ποντάρει στη σπορ πλευρά τόσο, όσο στην καθημερινή χρηστικότητα. Δεν έχει την εξεζητημένη σπαρταριστή συμπεριφορά μιας Carrera, ούτε τη ρυθμισιμότητα και την ένταση που αναδίδει μια M3. Αυτό που κάνει είναι να βάζει στρωτά τη δύναμη κάτω και να πηγαίνει αέρα σχεδόν σε κάθε οδόστρωμα.

Στο πρόγραμμα sport το τιμόνι βαραίνει, τα αμορτισέρ σφίγγουν και το i8 βεντουζώνει στο δρόμο. Η ανάρτηση, με διπλά ψαλίδια εμπρός και μια διάταξη πέντε συνδέσμων πίσω, σχεδόν εξαφανίζει την κλίση, ταυτόχρονα όμως παραμένει όσο ενδοτική χρειάζεται για να αποφευχθούν δυσάρεστες αναπηδήσεις. Το εμπρός μέρος σχεδόν είναι καλωδιωμένο στο μυαλό σου με μια κατευθυντικότητα που σε ενθουσιάζει. Μπορείς να παίξεις με τη ροή και να προκαλέσεις υπερστροφή, όμως δεν είναι αυτό το αγαπημένο παιχνίδι του i8. Θέλει γραμμές και σωστή τοποθέτηση και τότε γίνεται πιο ουδέτερο από την Ελβετία.

Εκεί όμως που θέλεις πραγματικά να κλάψεις είναι όταν βλέπεις την κατανάλωση, που δεν υπερβαίνει αυτή ενός μικρού GTi, ακόμα κι όταν πιέσεις πραγματικά. Μετά από σχεδόν 1.000 km σε αυτοκινητόδρομο, πόλη και επαρχιακό, η μέση κατανάλωση ήταν στα 7,2 lt/100 km.

Προφανώς η τιμή του i8 υποδεικνύει και το κοινό του. Το οποίο όμως θα το αποκτήσει για πολύ διαφορετικούς λόγους από τον ανταγωνισμό. Αν θέλεις να ξεχωρίζεις, να πηγαίνεις στη δουλειά με μηδενικό κόστος και ταυτόχρονα να έχεις αρκετή δύναμη για να μη νιώθεις μειονεκτικά, δεν νομίζω πως υπάρχει ισάξιο.

Τι λέει το DRIVE
Ξεχωριστό από κάθε άποψη. Πέρα από την εμφάνιση που καθηλώνει, μπορεί να συνδυάσει την πρακτικότητα και κυρίως την οικονομία ενός μικρομεσαίου με τις επιδόσεις ενός supercar με τεχνολογικές λύσεις που ενθουσιάζουν. Αν αυτό είναι το μέλλον της αυτοκίνησης, μπορούμε να κοιμόμαστε ήσυχοι.
Τιμή από €175.650
Τεχνολογία Βενζινοκινητήρας 1.499 cc, i3, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 231 PS/5.800 rpm, 32,6 kgm/3.700 rpm, με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Ηλεκτρικό μοτέρ 96 KW (131 PS) και 25,5 kgm με κιβώτιο 2 σχέσεων. Συνδυασμένη ισχύς: 362 PS, κίνηση στους 4 τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,8”
0-160 km/h 10,2”
0-400 m 12,9” @ 181,5 km/h
0-1.000 m 23,3” @ 229,3 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 3,5”
50-80 km/h (kickdown) 1,5”
80-110 km/h (kickdown) 1,9”
110-140 km/h (kickdown) 2,4”
Φρένα 100-0 km/h 36,9 m
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 7,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 49 g/km
Διαστάσεις 1.489 x 1.942 x 1.293 mm
Βάρος 1.550 kg
Μετρήσεις DRIVE

TAGS