Test drive: BMW 740Le iPerfomance

Χάρη στην υβριδική τεχνολογία, ακόμη και οι πλέον ευαισθητοποιημένοι με την προστασία του περιβάλλοντος μπορούν να απολαμβάνουν μια πολυτελή λιμουζίνα χωρίς τύψεις.

Η Σειρά 7 είναι εξ ορισμού ένα εμβληματικό μοντέλο. Το σημείο αναφοράς για την κατηγορία και όχι μόνο. Το μεγαλοπρεπές εκτόπισμά της, η τεχνολογία, η πολυτέλεια, η σχολαστική εμμονή στην τελειότητα σε κάθε επίπεδο, πρεσβεύει όλες τις αξίες της βαυαρικής φίρμας.

Η Plug-In hybrid 740Le iPerformance, πέραν των παραπάνω υπογραμμίζει και την οικολογική ευαισθησία τόσο του εργοστασίου όσο και του ιδιοκτήτη. Μάλιστα, στην ελληνική αγορά η συγκεκριμένη έκδοση είναι η φθηνότερη, ενώ απαλλάσσεται και των τελών κυκλοφορίας.

Η νέα 7άρα είναι ως και 130 kg ελαφρύτερη, συγκρίνοντας εκδόσεις με αντίστοιχο εξοπλισμό και μεταξόνιο, το οποίο στην Le είναι 14 cm μακρύτερο. Στη δομή του σασί ενσωματώνεται τεχνολογία Carbon Core. Ενώ δεν φαίνεται πουθενά γυμνό ανθρακόνημα, υπάρχουν 14 τμήματα του σασί κατασκευασμένα από CFRP. Είναι φύλλα ενίσχυσης του πατώματος και του κεντρικού τούνελ, τμήματα των μαρσπιέ, εγκάρσιες δοκοί στην οροφή και δύο μεγάλα τόξα που δένουν εσωτερικά την αψίδα στήριξης της οροφής που σχηματίζουν οι εμπρός και πίσω κολόνες.

Αυτοκρατορική
Τέσσερις αεριζόμενες και θερμαινόμενες πολυθρόνες που κάνουν ακόμη και μασάζ, ρυθμίζονται με κάθε πιθανό τρόπο, σε κάθε πιθανή θέση, φιλοξενώντας οδηγό και επιβάτες. Η ποιότητα των υλικών είναι εκπληκτική, από τις περιπτώσεις που κυριολεκτικά ντρέπεσαι να ακουμπήσεις. Η όψη, η αφή, η οσμή ακριβού αφράτου δέρματος, καλογυαλισμένου αυθεντικού ξύλου και αλουμινίου σμιλεμένου με το μεράκι του χειροποίητου κάνουν την ατμόσφαιρα ξεχωριστή. Αλλά ταυτόχρονα ζεστή, φιλόξενη και οικεία. Ο πίνακας οργάνων είναι στην ουσία μια έγχρωμη οθόνη TFT με απεικονίσεις αναλογικών οργάνων που αλλάζουν χρώμα, γραμματοσειρά ή και θέση, έτσι ώστε να δώσουν χώρο σε κάποια άλλη πληροφορία που θέλει ο οδηγός. Η κεντρική οθόνη του iDrive είναι φυσικά αφής.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την BMW 730d

Στο πίσω μέρος, ανάμεσα στα καθίσματα υπάρχει ένα τάμπλετ της Samsung. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί εκτός αυτοκινήτου όπως κάθε τέτοια συσκευή. Αλλά μέσα στο αυτοκίνητο, με αυτό οι πίσω επιβάτες μπορούν να ρυθμίσουν όλα τα καθίσματα εκτός φυσικά του οδηγού, να παίξουν με τις άπειρες δυνατότητες του εσωτερικού φωτισμού, με τον κλιματισμό, με το ηχοσύστημα, την πλοήγηση κ.λπ. Η καμπίνα είναι επίσης εξοπλισμένη με σύστημα επαγωγικής, ασύρματης φόρτισης συσκευών.



Η νέα 7άρα είναι το πρώτο αυτοκίνητο που καταλαβαίνει και αντιδρά σε… νεύματα. Ένας αισθητήρας πίσω από τον κεντρικό εσωτερικό καθρέφτη αναγνωρίζει πέντε συγκεκριμένες εύκολες κινήσεις του χεριού, για το χειρισμό του ηχοσυστήματος και του τηλεφώνου. Υπάρχει επίσης και μία κίνηση μπαλαντέρ, στην οποία ο οδηγός μπορεί να αντιστοιχίσει μία εντολή της επιλογής του. Αντί του συμβατικού κλειδιού, υπάρχει η δυνατότητα χρήσης ενός τηλεχειριστηρίου με οθόνη TFΤ, εμβέλειας 800 μέτρων. Από αυτό ο οδηγός μπορεί να ελέγχει την κατάσταση του αυτοκινήτου από απόσταση, αλλά και να κάνει κάποιους χειρισμούς, όπως την έναρξη του κινητήρα, τη ρύθμιση του φωτισμού και την εκ των προτέρων ρύθμιση της θερμοκρασίας της καμπίνας. Αλλά και να… παρκάρει το αυτοκίνητο, μετακινώντας το σε ευθεία ως και 1,5 φορά το μήκος του, για να παρκάρει σε μία θέση τόσο στενή που δεν θα επέτρεπε στον οδηγό και τους επιβάτες να ανοίξουν τις πόρτες.

Secret Intelligence
Η νέα Σειρά 7 είναι εξοπλισμένη με το πακέτο Driving Assistant, μία σουίτα εφαρμογών αναβάθμισης της άνεσης και της ασφάλειας. Περιλαμβάνει υποστήριξη ελέγχου διεύθυνσης και κατεύθυνσης, υποστήριξη παραμονής στη λωρίδα με ενεργή προστασία από πλευρική σύγκρουση, ειδική λειτουργία να ακολουθεί αυτόματα τη ροή σε περίπτωση κυκλοφοριακής συμφόρησης και προειδοποίηση διέλευσης κυκλοφορίας εμπρός και πίσω, πρόληψη οπίσθιας σύγκρουσης, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, πληροφορίες για το όρiα ταχύτητας και προειδοποίηση διερχόμενης κυκλοφορίας πίσω από το αυτοκίνητο.



Η ανάρτηση είναι πολλαπλών συνδέσμων εμπρός και πίσω. Ελέγχεται ηλεκτρονικά και ρυθμίζεται σε ύψος και σκληρότητα. Αντί συμβατικών ελατηρίων έχουμε μια διάταξη αερανάρτησης και ηλεκτρομηχανικά ελεγχόμενες ενεργές αντιστρεπτικές. Υπάρχουν τρία βασικά προγράμματα οδήγησης, Comfort, Sport και ECO Pro, με συγκεκριμένες ρυθμίσεις.

Υπάρχει όμως και η επιλογή ADAPTIVE. Με εικόνα που λαμβάνει από τις κάμερες και το GPS του συστήματος πλοήγησης ως προς τη χάραξη του δρόμου και την κατάσταση του ασφαλτοτάπητα, αλλά και με τη χρήση δεδομένων από αισθητήρες ταχύτητας, κλίσης, πλευρικής επιτάχυνσης, κ.λπ. Με αυτά τα δεδομένα, ο εγκέφαλος ρυθμίζει σε πραγματικό χρόνο και μέσα σε μόλις 60 ms τη σκληρότητα της ανάρτησης, την απόκριση στο γκάζι, το βάρος του τιμονιού και πολλές άλλες παραμέτρους. Ειδικά για τις συνθήκες που επικρατούν στα επόμενα… δέκα μέτρα.

Ποιο δίλιτρο;
To υβριδικό σύστημμα κίνησης απαοτελείται από έναν μικρό, αλλά προηγμένο τεχνολογικά βενζινοκινητήρα και ένα ηλεκτρικό μοτέρ. Ο θερμικός είναι δίλιτρος 4κύλινδρος, με σύστημα άμεσου ψεκασμού και twin scroll τούρμπο. Αποδίδει 258 ίππους και 41 kgm ροπή. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος στο 8άρι κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic και βγάζει 113 ίππους και 25,6 kgm. Συνδυαστικά η απόδοση φτάνει στους 326 ίππους και η ροπή τα 51 kgm. Η μπαταρία είναι ιόντων λιθίου, τοποθετημένη σε μία απόλυτα προστατευμένη σε περίπτωση σύγκρουσης δομή κάτω από τα πίσω καθίσματα. Και όχι στο πορτμπαγκάζ όπως στην προηγούμενη γενιά, κλέβοντας το μισό ωφέλιμο χώρο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ  Δοκιμάζουμε την BMW 530d

Επιλέγοντας αναλόγως από το πλήκτρο eDrive, ο οδηγός μπορεί να κινηθεί μόνο με ηλεκτρική ενέργεια για περίπου 50 km με ταχύτητα ως 140 km/h. Ο βενζινοκινητήρας μπορεί να ενεργοποιηθεί ανά πάσα στιγμή, με ένα βαθύ πάτημα στο γκάζι, ως το σημείο του kickdown.



Στη βασική αυτόματη ρύθμιση, έτσι κι αλλιώς ο ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει την κίνηση στα λίγα χιλιόμετρα, αλλά και μέχρι τα 80 km/h υπό χαμηλό φορτίο. Από εκεί και πάνω το θερμικό μοτέρ παίρνει εμπρός έτσι κι αλλιώς. Ο τρόπος που γεμίζει το ηλεκτροκτρομοτέρ την απόδοση στο χαμηλότερο φάσμα των στροφών κολακεύει ιδιαίτερα τη ζωντάνια του μεγάλου αυτοκινήτου, του δίνει μια σπιρτάδα που ακόμη και με 4.000 κυβικά δύσκολα θα είχε στα χαμηλά. Και φυσικά, δεν αφήνει να φανεί η παραμικρή υστέρηση στο γκάζι που τυχόν έχει ο βενζινοκινητήρας.

Το βάρους 2.120 kg 7άρι επιταχύνει γλυκά στο μισό γκάζι, με μια αρχοντιά και αυτοπεποίθηση που περιμένει κάποιος από μια πολυτελή λιμουζίνα. Και όταν τεντώσεις το πόδι ως την παχιά μοκέτα, τραβά με ένταση ανάλογη ενός 8κύλινδρου. Ή ακόμη καλύτερα, αν τη συγκρίνουμε με την 750i προηγούμενης γενιάς, η οποία κινείτο από τον 4.4 V8 biturbo, με 408 PS και 61,2 kgm.

Η σύγχρονη υβριδική με χρόνο 6,0” για το 0-100 km/h, 13,0” για το 0-160 km/h και 21,0” για το 0-200 km/h είναι παντού ταχύτερη, με διαφορά 0,1”, 0,6” και 0,8” αντίστοιχα. Ίδια εικόνα και στην επιτάχυνση 60-160 km/h με αλλαγές, όπου θα πρέπει να αναφέρουμε ότι εκείνη είχε 6άρι Steptronic αντί για το σημερινό 8άρι. Η 740Le iPerformance θέλει 10,1”, τρία δέκατα πιο γρήγορα από την παλαιότερη 750i, η οποία να πούμε ότι ήταν και 60 kg ελαφρύτερη. Η πραγματική κατανάλωση απέχει πολύ από τα 2,0 lt/100 km που δηλώνει η BMW, αλλά τα 8,7 lt/100 km ως μέση τιμή, με οδήγηση σβέλτη, χωρίς το παραμικρό άγχος για οικονομία, είναι νούμερο το λιγότερο εντυπωσιακό για το είδος, το βάρος και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου.

Μεγάλη στο μάτι
Στο δρόμο φαίνεται πολύ μαζεμένη. Χάρη στην τετραδιεύθυνση, στους ελιγμούς και στις αργές στροφές, όταν οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα με τους εμπρός, αποδεικνύεται ευέλικτη και υπάκουη. Και εξαιρετικά σταθερή στον αυτοκινητόδρομο, ό,τι και να δείχνει το κοντέρ, όσο πολύ και αν φυσάει, όπως και να είναι ο δρόμος.
Ως BMW, έχει σπορ διάθεση για τα μέτρα της κατηγορίας, ακόμη και στο πρόγραμμα Comfort, πόσω μάλλον στο Sport.

Το τιμόνι είναι ελαφρύ και η ακριβέστερη πληροφόρηση έχει εν μέρει θυσιαστεί προς όφελος της άνεσης, όπως ορίζουν οι προτεραιότητες της κλάσης αυτής. Παρόλα αυτά είναι γρήγορο και άμεσο. Το ρύγχος υπακούει πρόθυμα σε μικρές κινήσεις των χεριών και αλλάζει κατεύθυνση χωρίς να ταλαιπωρείται από αδράνεια. Το όριο είναι υψηλό, και η τυπική αντίδραση όταν αυτό ξεπεραστεί είναι ελαφρά υποστροφή, εύκολα ελεγχόμενη. Δηλαδή, αν δεν έχεις κάνει 30 km/h λάθος στην εκτίμηση της ταχύτητας εισόδου, αρκεί ένα «άσε» για να ξαναβρεί πρόσφυση.



Η απόσβεση είναι μαγικό χαλί στη ρύθμιση Comfort. Και η ποιότητα κύλισης βελούδινη, εκκωφαντικά… αθόρυβη. Η απόλυτη ηχομόνωση δεν αφήνει τον άνεμο, τα μηχανικά μέρη, ούτε φυσικά τα υπόλοιπα αυτοκίνητα και φορτηγά που κινούνται στην διπλανή λωρίδα να διαταράξουν την ηρεμία που επικρατεί στην καμπίνα. Μόνο σε πολύ απότομες εγκάρσιες λακκούβες που θα βρει ταυτόχρονα ένα ζεύγος τροχών θα ακουστεί ένας θόρυβος. Στο πρόγραμμα Sport, ο ήχος αυτός θα συνοδεύεται από ένα τράνταγμα που θα γίνει αισθητό στην καμπίνα.

Αν θέλεις να πετύχεις τον ιδανικό συνδυασμό, απλώς επιλέγεις ADAPTIVE και το αφήνεις να αυτορρυθμίζεται ανά πάσα στιγμή. Το κάνει μαγικά. Μάλιστα, ξαφνικά διαπιστώνεις ότι μια μικρή ασάφεια που είχε το τιμόνι γύρω από τη θέση της ευθείας και κάποια μπόσικα της ανάρτησης σε μικροσυντονισμούς της ανάρτησης εξαφανίζονται ως δια μαγείας. Το αυτοκίνητο γίνεται συμπαγές, την ίδια στιγμή άνετο και ακριβές στο μέγιστο βαθμό.

Τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων. Με ένα χάδι στο πεντάλ, το θωρηκτό κυριολεκτικά γονατίζει. Αντίθετα με άλλα υβριδικά στα οποία η αίσθηση του πεντάλ επηρεάζεται από την ανάκτηση ενέργειας, εδώ είναι απολύτως φυσιολογική. Και η εφαρμογή της δύναμης γραμμική. Η αντοχή δεν μας προβλημάτισε ούτε στην επίπονη διαδικασία των μετρήσεων, παρά τους δύο και βάλε τόνους.

Τα πολυτελή αυτοκίνητα υψηλού κύρους και τεχνολογίας είναι σημαντικά διότι δείχνουν τις δυνατότητες της τεχνολογίας και των κατασκευαστών. Δυστυχώς όμως, στην εποχή που ζούμε έχουν δαιμονοποιηθεί, αναχθεί σε κοινωνική πρόκληση, ενώ ανέκαθεν προβλημάτιζαν τους ευαισθητοποιημένους περί τα οικολογικά. Ήρθε ο καιρός όλα αυτά να αλλάξουν. Η BMW με την 740Le iPerformance υποχρεώνει και τον πλέον δύσπιστο να σκεφτεί διαφορετικά.

Τι λέει το DRIVE
Διαστημική τεχνολογία, αυτοκρατορική πολυτέλεια και άνεση, επιδόσεις και ασφάλεια συνδυάζονται ιδανικά. Είναι η πιο «καθαρή», η πιο προσιτή οικονομικά, η πιο έξυπνη από πλευράς μηχανολογικού πακέτου εκδοχή της λιμουζίνα του είδους.
Τιμή €113.921
Τεχνολογία Υβριδικό σύστημα, ηλεκτροκινητήρας σε συνδυασμό με θερμικό κινητήρα 1.998 cc, i4, 16v, TwinPower Turbo, VALVETRONIC μεταβλητό βύθισμα βαλβίδων, διπλός μεταβλητός χρονισμός εκκεντροφόρων VANOS, άμεσος ψεκασμός common HPI, συνδυασμένη ισχύς 326 PS/5.000-6.500 rpm, 51,0 kgm/1.550-4.400 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,0”
0-160 km/h 13,0"
0-400 m 14,1” @ 165,9 km/h
0-1.000 m 25,2” @ 215,4 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 4,6”
50-80 km/h (kickdown) 1,9”
80-110 km/h (kickdown) 2,8”
110-140 km/h (kickdown) 3,6”
Φρένα 100-0 km/h 36,2 m
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 8,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 45 g/km
Διαστάσεις 5.238 x 1.902 x 1.479 mm
Βάρος 2.120 kg
Μετρήσεις DRIVE