Test drive: BMW 320i

Test drive: BMW 320i

Μέχρι την έλευση της 316i, αυτή η 3άρα θα είναι το entry level μοντέλο της Σειράς. Μακάρι όλα τα να ήταν έτσι, λέμε εμείς

Όσες φορές έχουμε γράψει για τη νέα Σειρά 3, καρδούλες γεμίζουν τις σελίδες, πουλάκια τιτιβίζουν και προσωπικά τουλάχιστον ψάχνω να αναδείξω υποψίες ατελειών, προκειμένου να μη θεωρηθώ από το αναγνωστικό κοινό ένα ακόμα μίσθαρνο όργανο και άλλα τέτοια χαρωπά. Θεώρησα λοιπόν πως η βασική, δεν μπορεί, θα ήταν ένα «ευκολότερο» πεδίο κριτικής. Τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν ακριβώς έτσι...

Βέβαια, μέχρι σήμερα είχα οδηγήσει την 328i και την 320d. Στην πρώτη υποκλίθηκα στην αστείρευτη δύναμη και στα κορυφαία οδικά αντανακλαστικά της. Στη δεύτερη ξέχασα τι πάει να πει ανεφοδιασμός. Αμφότερες είχαν το καλύτερο αυτόματο κιβώτιο (8 σχέσεων παρακαλώ) που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή.

Η συγκεκριμένη έκδοση φοράει τον ίδιο κινητήρα με της 328i (η ονοματολογία στην BMW παραμένει δυσεπίλυτος γρίφος) προσγειωμένο όμως στους 184 PS. Η τουρμπίνα είναι μικρότερη, η κυλινδροκεφαλή ελαφρώς διαφοροποιημένη και η χαρτογράφηση έχει αλλάξει. Η ροπή ωστόσο διατηρήθηκε στα υψηλά επίπεδα των 27,5 kgm και μάλιστα σε ένα «οροπέδιο» από τις 1.250 έως τις 4.500 rpm.

Τι έχουμε λοιπόν στα χέρια μας; Ένα εξαιρετικό οδηγικά πλαίσιο, με ιπποδύναμη που για τη συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών φτάνει και περισσεύει. Κι όλα αυτά €7.000 φτηνότερα από την 328i. Θα μου πείτε γιατί όχι την 320d που καίει και σχεδόν τα μισά και μπαίνει και στον πράσινο δακτύλιο, ενώ η εν λόγω (για 4 μόλις γραμμάρια) όχι; Μα γιατί επίσης είναι κατά €7.000 ακριβότερη και μια τέτοια διαφορά δεν την αποσβένεις στο ορατό μέλλον.

Άρα η 320i είναι η προφανής επιλογή. Και σωστά τιμολογημένη πρέπει να προσθέσω. Οι δύο κυριότεροι αντίπαλοί της, το Audi A4 1.8 TFSI και η Mercedes-Benz C180, στοιχίζουν 2 χιλιάρικα ακριβότερα. Πλην όμως έχουν μικρότερο κυβισμό (1.8 turbo και τα δύο), άρα δεν τα πλήττει το εκπληκτικό φορολογικό μας σύστημα.

Η συνήθης BMW
Παρά τη μειωμένη δύναμη, οι επιδόσεις του 2λιτρου TwinPower εξακολουθούν να φέρνουν την 3άρα στην κορυφή της κατηγορίας. Με 0-100 km/h σε 7,7’’, 400άρι από στάση σε 15,6’’ και χιλιόμετρο σε 28,3’’ η 320i είναι σαφώς πιο γρήγορη από τα προαναφερθέντα Α4 και C-Class, κατά 0,4’’ στο 0-100 και 0,5’’ στο χιλιόμετρο.

Στις ρεπρίζ η μάχη είναι πιο αμφίρροπη, αν και συνολικά η BMW κερδίζει και εκεί τη μάχη. Τα νούμερα όμως λένε τη μισή αλήθεια. Η άλλη μισή είναι στην αίσθηση. Αν εξαιρέσεις το πρόγραμμα Eco Pro, όπου εσκεμμένα η απόκριση του κινητήρα θυμίζει καλοκαιρινή ραστώνη, στις υπόλοιπες λειτουργίες και κυρίως στην sport η απόκριση στο γκάζι είναι σα να τραβάς το χέρι σου από αναμμένο μάτι, και το κυριότερο η προοδευτικότητα και η γραμμική λειτουργία σού θυμίζουν μεγάλου κυβισμού 6κύλινδρο σε σειρά. Μακάρι να τον θύμιζε και ο ήχος, αλλά αυτός παραπέμπει μάλλον σε πετρέλαιο. Ουδείς τέλειος. Όπως τέλεια δεν είναι και η λαστιχένια αίσθηση από το λεβιέ, κλασική για BMW δεν λέω, αλλά κάποια στιγμή πρέπει να τη βελτιώσουν.

Για την οδική συμπεριφορά, τα νέα, όπως πάντα, ευχάριστα. Εξαιρετική ποιότητα κύλισης και μια απαράμιλλη ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και την αμεσότητα ελέγχου των κινήσεων του αμαξώματος. Μάλιστα η εν λόγω 3άρα, με τις 17άρες ζάντες, διαχειρίζεται ακόμα πιο σωστά τις ανωμαλίες. Στο όριο η κλασική αντίδραση είναι ελαφρώς υποστροφική αλλά –και εδώ είναι το μυστικό– μπορείς επί της ουσίας να την κάνεις ό,τι θες, εισπράττοντας ήπιες αντιδράσεις και το κυριότερο άμεσα διαχειρίσιμες. Θες τοποθέτηση με μεταφορά βάρους; Την έχεις. Θες απενεργοποίηση των ηλεκτρονικών και υπερστροφή ισχύος; Την έχεις. Αρκεί να ξέρεις τι κάνεις. Δεν υπάρχει άλλο οικογενειακό σεντάν που να μπορεί τόσο εύκολα να μετατρέπεται σε παιχνίδι. Και αυτή ήταν και είναι η επιτυχία της Σειράς 3. Ακόμα και μιας «μικρής» όπως αυτή.
 

Τι λέει το DRIVE
Η βασική 3άρα έχει έναν από τους καλύτερους τούρμπο κινητήρες της πιάτσας και επαρκεί για τη συντριπτική πλειονότητα των υποψήφιων αγοραστών. Το πρόβλημα είναι ο κυβισμός και το γεγονός ότι ο ανταγωνισμός  (Α4, C-Class) έχει μικρότερα σύνολα
Τεχνολογία 1.997 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, Valvetronic, άμεσος ψεκασμός και twin scroll turbo, 184 PS/5.000 rpm, 27,5 kgm/1.250-4.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h 7,7”, τελική 235 km/h
Kατανάλωση 9,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 144 gr/km
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube