Test drive: BMW 216d Gran Coupé

Η μικρότερη Gran Coupé στη γκάμα της BMW αποκτά οικονομικό κινητήρα ντίζελ και αυτόματο κιβώτιο.

Με τις παραδοσιακές μπερλίνες να χάνουν έδαφος σε σχέση με τα SUV, οι σχεδιαστές των premium κατασκευαστών βρήκαν τρόπους να κερδίσουν ξανά το αγοραστικό κοινό. Ένας από αυτούς είναι η μετατροπή των κλασικών μοντέλων με τρεις όγκους σε κουπέ. Μια πλατφόρμα που τους δίνει το «άλλοθι» για περισσότερο δυναμισμό και λεπτομέρειες από σπορ μοντέλα χωρίς από την άλλη να θυσιάζουν μεγάλο κομμάτι από την πρακτικότητα.

Αυτό ισχύει και στην περίπτωση της «μικρής» BMW 2 Series Gran Coupé. Ενός μοντέλου που βασίζεται στην προσθιοκίνητη πλατφόρμα της 1 Series και υιοθετεί μια κουπέ σιλουέτα που την τοποθετεί ακριβώς απέναντι από την αντίστοιχη Mercedes-Benz CLA Coupé. Τα παράθυρα χωρίς πλαίσιο, η έντονη κλίση της οροφής προς τα πίσω και τα μακρόστενα φώτα LED στην ουρά, δίνουν την αίσθηση πως το μοντέλο ανήκει σε μεγαλύτερη κατηγορία. Παρόλα αυτά, η αισθητική συγγένεια με την 1 Series στη μάσκα και οι περίεργες αναλογίες με τον μακρύ εμπρός πρόβολο και το αυξημένο ύψος της ουράς, προδίδουν πως έχουμε να κάνουμε με ένα premium μικρομεσαίο.

Το αισθητικό πακέτο Luxury Line (€5.908) προσθέτει μεταξύ άλλων πινελιές από σατινέ αλουμίνιο στην κεντρική εισαγωγή αέρα και στο πλαίσιο παραθύρων, νικελένια γρίλια, μαύρο πλαίσιο για τους αεραγωγούς και πολυάκτινες ζάντες αλουμινίου -προαιρετικά 18” (€920). Και είναι αυτό που κατά τη γνώμη μας ταιριάζει περισσότερο στον χαρακτήρα της 2 Series Gran Coupé, ειδικά σε συνδυασμό με την εξωτερική απόχρωση Storm Bay metallic (€1.322).

BMW 216d Gran Coupe

Στο εσωτερικό, το ταμπλό προέρχεται αυτούσιο από την 1 Series, με κορυφαία ποιότητα και συναρμογή για τα δεδομένα της κατηγορίας. Οι επενδύσεις από διάτρητο δέρμα Dakota σε απόχρωση Oyster/Grey για τα σπορ καθίσματα που προσφέρουν εξαιρετική πλευρική στήριξη, τα μαλακά υλικά σε ταμπλό και πόρτες και ambient εσωτερικός φωτισμός χαρίζουν την πολυπόθητη αίσθηση πολυτέλειας που περιμένει κάποιος από μια BMW. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25” συνδυάζεται με κεντρική οθόνη αφής ίδιου μεγέθους (προαιρετική). Το εύχρηστο infotainment της βαυαρικής φίρμας ενσωματώνει προηγμένες λειτουργίες συνδεσιμότητας. Προσφέρει δε δυνατότητα χειρισμού μέσω του περιστροφικού διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, αφής, φωνητικών εντολών ή χειρονομιών.

Λόγω του ύψους της οροφής, οι πίσω επιβάτες έχουν σχετικά περιορισμένο χώρο για το κεφάλι. Όμως ο άπλετος διαθέσιμος χώρος για τα γόνατα και η απουσία κεντρικού τούνελ τους επιτρέπουν να βρουν εύκολα βολική θέση για το ταξίδι. Όσοι είναι κάτω του 1,80 m πάντως, θα καθίσουν άνετα. Ικανοποιητικός είναι και ο χώρος αποσκευών 430 λίτρων με διπλό πάτωμα.

BMW

Η έκδοση 216d της δοκιμής μας είναι η δεύτερη πιο προσιτή της γκάμας ύστερα από τη βενζινοκίνητη 218i. Πιο συγκεκριμένα, ξεκινά από τις €34.025, είναι δηλαδή €3.166 ακριβότερη από την αντίστοιχη 116d. Βέβαια όπως ισχύει με τα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας, το κόστος του προαιρετικού εξοπλισμού που κάνει τη διαφορά στο αισθητικό κομμάτι, μπορεί να αυξήσει σημαντικά την αρχική τιμή.

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας 1,5 λίτρων με απόδοση 116 PS και 270 Nm. Και συνεργάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic, κινώντας στους εμπρός τροχούς. Το μοτέρ είναι αθόρυβο και πλούσιο σε ροπή από χαμηλά, δίνοντας την αίσθηση ενός σβέλτου αυτοκινήτου στις καθημερινές μετακινήσεις. Μόνο στις υψηλότερες ταχύτητες ίσως αντιληφθείς πως αυτός είναι ο μικρός ντίζελ της γκάμας. Η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε ήταν 7 lt/100 km. Στην πόλη με κυκλοφοριακή συμφόρηση θα δεις και 8 lt/100 km, όμως στον ανοιχτό δρόμο με το πρόγραμμα Eco Pro είναι εύκολο να πέσει στα έξι.

BMW

Η ανάρτηση (πολλαπλών συνδέσμων πίσω) αποσβένει εξαιρετικά τις ανωμαλίες, ακόμα και με τις προαιρετικές ζάντες 18”. Παράλληλα ελέγχει αποτελεσματικά το βάρος του αυτοκινήτου υπό πίεση. Η εξαιρετική πλατφόρμα της 1 Series δίνει προβλέψιμη συμπεριφορά στο όριο, περιορισμένες κλίσεις και υψηλό περιθώριο πρόσφυσης, αποδεικνύοντας την οδηγοκεντρική προσέγγιση της βαυαρικής φίρμας. Το τιμόνι με προοδευτικό λόγο έχει καλή αίσθηση και βαραίνει ελαφρώς στη λειτουργία οδήγησης Sport -αν και θα θέλαμε η διαφορά μεταξύ προγραμμάτων να είναι ακόμα πιο αισθητή.

Στο ταξίδι, δεν μπορείς παρά να θαυμάσεις την υποδειγματική ποιότητα κύλισης που παραπέμπει σε μεγαλύτερες κατηγορίες πολυτελών σεντάν, το αθόρυβο μοτέρ και την εξαιρετική ηχομόνωση στην καμπίνα. Το μοναδικό στοιχείο που μας ξένισε είναι η απουσία εξελιγμένων συστημάτων υποβοήθησης από τον εξοπλισμό. Το αυτοκίνητο περιορίζεται στην πολύ καλή ενεργή διατήρηση λωρίδας, στους χρήσιμους αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός/πίσω και στο υποχρεωτικό πλέον σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος σε περίπτωση ανάγκης.

BMW

Συνοψίζοντας, η BMW 216d Gran Coupé ικανοποιεί με το παραπάνω όλα όσα υπόσχεται ένα premium μοντέλο της κατηγορίας. Ο 3κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας 1,5 λίτρων στέκεται στο ύψος των περιστάσεων και ταιριάζει ιδανικά με το αυτόματο κιβώτιο της BMW. Εκεί όμως που ξεχωρίζει η 2 Series Gran Coupé είναι ο εξαιρετικός συνδυασμός πλαισίου/ανάρτησης και η κορυφαία ποιότητα υλικών στην καμπίνα. Τέλος, ο προαιρετικός εξοπλισμός έχει θετικό αντίκτυπο στην εξωτερική σχεδίαση, όμως αυξάνει δυσανάλογα το κόστος.

Διαμόρφωσε τη δική σου Σειρά 2 Gran Coupé στον configurator της BMW

Τι λέει το DRIVE
Η 216d Gran Coupé αποτελεί ελκυστική πρόταση στην κατηγορία, με τον μικρό ντίζελ να μην αφαιρεί κάτι από την πατίνα του premium κόμπακτ κουπέ της BMW. Αν και η τιμή μπορεί εύκολα να ξεφύγει με τα απαιτούμενα έξτρα.
Τιμή Από €34.025
Τεχνολογία Κινητήρας ντίζελ 1.496cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, common rail, τούρμπο VGΤ, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων
Απόδοση 116 PS/4.000 rpm, 270 Nm/1.750-2.250 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,3”
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση* 7,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 120-138 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.526 x 1.800 x 1.420 mm
Χώρος αποσκευών 430 lt
Βάρος 1.430 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *Μέτρηση DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης