Test drive: Mercedes-Benz CLA Coupé 180 d 7G-DCT

Η νέα CLA Coupé είναι ένα πραγματικό premium μικρομεσαίο 4θυρο κουπέ και αποτελεί την καλύτερη βιτρίνα της Mercedes-Benz στην κατηγορία.

Εάν η πρώτη γενιά της CLA Coupé ξεχώριζε αισθητικά μέσα στην κατηγορία των premium μικρομεσαίων, η νέα, δεύτερη γενιά του μοντέλου ανέβηκε κλάση σε αυτό τον τομέα με εντυπωσιακό τρόπο.

Πιο συγκεκριμένα, η νέα CLA Coupé παρουσιάστηκε πριν από μερικούς μήνες στο Las Vegas. Και από την πρώτη στιγμή μας δημιούργησε την αίσθηση ότι αυτό το μοντέλο ήταν το πρώτο που είχαν στο νου τους οι σχεδιαστές της Mercedes-Benz όταν ξεκίνησαν να σχεδιάζουν τη νέα γενιά των μικρομεσαίων μοντέλων της.

Αυτό το αποδεικνύει η αρμονία των γραμμών της και το ιδιαίτερα πετυχημένο τελικό αποτέλεσμα. Με τον ίδιο σχεδόν τρόπο που ξεκινούν οι γραμμές του στο εμπρός μέρος, έτσι σβήνουν στο πίσω. Φυσικά, το αυτοκίνητο είναι εμπνευσμένο από την μεγάλη αδελφή, τη CLS, αλλά οι σχεδιαστές δεν κακοποίησαν με μια «φωτοτυπία» το αυτοκίνητο, με τα πίσω φώτα να σχηματίζουν μια αιχμή προς τα κάτω. Το ιδιαίτερα χαμηλό και αιχμηρό ρύγχος είναι αυτό που χαρίζει σχεδιαστική αρτιότητα, το απαραίτητο σπορ ύφος και φυσικά έναν πολύ χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή (0,23 Cd).

Η ξεχωριστή σχεδίαση αναδεικνύεται και από τις διαφοροποιημένες διαστάσεις της νέας γενιάς που της χαρίζουν μεγαλύτερο αποτύπωμα και ελαφρώς μικρότερο ύψος. Σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά, η νέα CLA Coupé έχει μήκος 4,69 m (+5 cm), πλάτος 1,83 m (+5 cm) και ύψος 1,44 m (-2 cm). Αλλαγές συναντάμε και στο μεταξόνιο, όπου πλέον είναι τρεις πόντους μακρύτερο (2,73 m). Όλα αυτά δημιούργησαν μια ελαφρώς μεγαλύτερη καμπίνα, αλλά σε περίπτωση που πίσω κάτσουν ψηλοί επιβάτες, θα αναζητήσουν περισσότερο αέρα για το κεφάλι τους. Ο χώρος αποσκευών είναι λίγο μικρότερος, φτάνοντας τα 460 lt (-10 lt). Βέβαια, θα πρέπει να τονίσουμε ότι πλέον διαθέτει μεγαλύτερο άνοιγμα που βοηθά στην τοποθέτηση ογκωδέστερων αντικειμένων.

Mercedes-Benz CLA Coupe 180 d 2019 1

Τα υλικά και η σχεδίαση της καμπίνας είναι γνωστά από τη νέα A-Class που έχουμε δοκιμάσει τους τελευταίους μήνες. Την παράσταση κλέβουν οι δύο οθόνες του ταμπλό που έχουν διαγώνιο, στο αυτοκίνητο της δοκιμής, 10,25” και παρέχουν ατελείωτη λεπτομερή πληροφορία. Η αριστερή παίζει το ρόλο του πίνακα οργάνων, ενώ η δεξιά προβάλλει το infotainment και δίνει πρόσβαση σε πολλές από τις βασικές και όλες τις δευτερεύουσες ρυθμίσεις του αυτοκινήτου. Ο χειρισμός φαίνεται δύσκολος στην πρώτη επαφή, γρήγορα όμως αναγνωρίζεις ότι υπάρχει λογική και τη μαθαίνεις. Μάλιστα, το σύστημα πολυμέσων μπορείς να το χειριστείς είτε μέσω φωνητικών εντολών είτε από τα πλήκτρα αφής του νέου τιμονιού είτε από την οθόνη αφής είτε από το touchpad που βρίσκεται στην κονσόλα δαπέδου.

Μεγάλη αναβάθμιση συναντάμε και στα υλικά στο εσωτερικό. Τα περισσότερα πλαστικά είναι μαλακά, κορυφαίας ποιότητας, οι επενδύσεις έχουν ευχάριστη υφή και το μοντάρισμά των υλικών έχει γίνει ευλαβικά. Αυτό όμως που δεν μας άφησε με τις καλύτερες εντυπώσεις είναι το φινίρισμα στην κονσόλα δαπέδου, μεταξύ του piano black πλαστικού και του μαύρου πλαστικού, που είχε τραχιά αίσθηση.

Βελτίωση υπάρχει και στην ορατότητα χάρη στις πιο λεπτές κολόνες, καθώς και στην πρακτικότητα με τις περισσότερες θήκες μικροαντικειμένων. Η θέση οδήγησης είναι ιδιαίτερα άνετη, με τα σπορ καθίσματα με το ενσωματωμένο προσκέφαλο να προσφέρουν και έντονη πλευρική στήριξη.

Mercedes-Benz CLA Coupe 180 d 2019 2

Κάτω από το καπό της νέας CLA Coupé που δοκιμάζουμε φωλιάζει ο αναβαθμισμένος τουρμποντίζελ των 1,5 λίτρων OM 608. Διαθέτει πλέον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, νέο ιντερκούλερ και αυξημένη πίεση ψεκασμού από τα 1.600 στα 2.000 bar. Αποδίδει 116 ίππους και 260 Nm ροπή από τις 1.750 rpm και συνδυάζεται, στη συγκεκριμένη περίπτωση, με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Οι επιδόσεις που χαρίζει στο 1.480 kg του αυτοκινήτου είναι καλές, πολύ ανώτερες από της προηγούμενης 180 CDI με τους 109 ίππους και τα 30 λιγότερα κιλά, και επιβεβαιώνουν τον κατασκευαστή. Για να πιάσει τα πρώτα 100 km/h από στάση χρειάζεται 10,6” και η τελική ταχύτητα ακουμπά τα 205 km/h. Παρόμοιο ανώτερο πρόσωπο παρουσιάζει η νέα γενιά και σε όλες τις ρεπρίζ, όπως για παράδειγμα στην μέτρηση 60-160 km/h όπου χρειάζεται 23,7”, αντί για 27,8”.
Το αυτόματο κιβώτιο πραγματοποιεί σβέλτες αλλαγές και είναι υπάκουο στα κατεβάσματα, δεν κρατάει την σχέση στον κόφτη, ενώ με τέρμα γκάζι δεν υπάρχει διαφορά στις επιδόσεις, όποιο πρόγραμμα και εάν έχεις επιλέξει στο Dynamic Select: Eco, Comfort, Sport και Individual. Τα φρένα με τη σειρά τους κυμαίνονται στον μέσο της κατηγορίας από πλευράς απόδοσης, 100-0 km/h σε 39 m, με το μεσαίο πεντάλ όμως να έχει ομοιογενή αντίσταση και κορυφαία αίσθηση. Η κατανάλωση κυμαίνεται σε λογικό επίπεδο για την κατηγορία, με μέση τιμή τα 6,7 lt/100 km. Με αρκετή όμως χρήση του προγράμματος Eco που επιτρέπει και τη λειτουργία ελεύθερου τροχασμού, θα δείτε κατανάλωση και κάτω από 6,0 lt/100 km.

Η δυναμική, ξεχωριστή εμφάνιση της νέας CLA Coupé υποστηρίζεται και από τις επιλογές που έχουν κάνει οι μηχανικοί της Mercedes-Benz στην ανάρτηση. Σε σχέση με τα άλλα αδελφάκια της, η νέα CLA Coupe διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω, υδραυλικά τέρματα εμπρός, σύστημα διεύθυνσης Direct Steer και αναπρογραμματισμένο σύστημα ελέγχου της ευστάθειας. Σε συνδυασμό μάλιστα με τη χαμηλωμένη ανάρτηση, το αποτέλεσμα είναι ένα ισορροπημένο οδηγικά αυτοκίνητο. Οι 18άρηδες τροχοί του πακέτου AMG δεν επιβαρύνουν ιδιαίτερα την άνεση στην πόλη και σπάνια θα ακούσεις τη λειτουργίας της ανάρτησης. Σε έναν δρόμο της περιφέρειας όμως θα αντιληφθείς αμέσως το πιο δραστήριο πίσω μέρος και την πιο χαλαρή λειτουργία του ESP. Γεγονός που επιτρέπει στον οδηγό να συμμετέχει περισσότερο στη διαδικασία και εν μέρει να το απολαμβάνει. Στον αυτοκινητόδρομο, η 7η σχέση θα ρίξει αρκετά τις στροφές του αθόρυβου, σε αυτό το περιβάλλον, κινητήρα. Αλλά σε σχέση με την A-Class παρουσιάζει λίγο παραπάνω αεροδυναμικό θόρυβο λόγω των παραθύρων χωρίς πλαίσιο, ενώ ο έλεγχος του αμαξώματος είναι υποδειγματικός από την ανάρτηση.

Mercedes-Benz CLA Coupe 180 d 2019 3

Ο βασικός εξοπλισμός είναι πλούσιος σε χαρακτηριστικά άνεσης και ασφάλειας και δεν παρουσιάζει «παραξενιές» τύπου πλαστικό τιμόνι, ενώ η τιμή της αυτόματης έκδοσης έχει καθοριστεί στις 35.250 ευρώ. Αναντίλεκτα, η τιμή είναι υψηλή, αλλά κυμαίνεται στο ίδιο επίπεδο με την προηγούμενη γενιά και προσφέρει ένα αρκετά πιο σύγχρονο και προηγμένο αυτοκίνητο που εν μέρει την δικαιολογεί.

Τι λέει το DRIVE
Η νέα CLA Coupé είναι ένα πολύ ανώτερο αυτοκίνητο σε σχέση με τον προκάτοχό του, με τη σπορ εμφάνιση να υποστηρίζεται από τις επιλογές στα μηχανικά μέρη.
Τιμή €35.250 (Από €33.300 με το χειροκίνητο κιβώτιο)
Τεχνολογία 1.461 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, common rail άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 116 PS/4.000 rpm, 260 Nm/1.750-2.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,6”
0-160 km/h 28,4”
0-400 m 17,5” @ 129,7 km/h
0-1.000 m 31,9” @ 166,5 km/h
60-160 km/h 23,7”
50-80 km/h 3,7”
80-110 km/h 5,5”
110-140 km/h 8,2”
Φρένα 100-0 km/h 39 m
Τελική ταχύτητα 205 km/h
Μέση κατανάλωση 6,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 105 g/km
Διαστάσεις 4.688 x 1.830 x 1.439 mm
Χώρος αποσκευών 460 lt
Βάρος 1.480 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης