Test drive: Audi A6 2.0 TDI Multitronic

Test drive: Audi A6 2.0 TDI Multitronic

Αν αγνοήσουμε –ως εκτός σημερινής πραγματικότητας– το Α8, το τυπικό μεγάλο Audi είναι το Α6, που έχει τις ρίζες του στην πρώτη ναυαρχίδα της φίρμας, το Audi 100 του 1968. Το Audi 100 μετονομάστηκε σε Α6 το 1994 και η σημερινή είναι η 4η γενιά του.

Μέχρι πρόσφατα, κατά γενική ομολογία, το Α6 βρισκόταν στη σκιά των BMW 5 και Mercedes E-Class. Όμως, με το νέο μοντέλο, η Audi έχει κάνει κάθε προσπάθεια για να ανατρέψει την κατάσταση. Η δομή του είναι εντελώς καινούργια, με ευρεία χρήση τμημάτων από αλουμίνιο ώστε το συνολικό βάρος να είναι 80 περίπου κιλά χαμηλότερο από του προηγούμενου μοντέλου. Παράλληλα έχουν γίνει σημαντικές βελτιώσεις σε όλα σχεδόν τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου.

Και πάει και δεν καίει
Το Α6 της δοκιμής μας είναι το «βασικό» πετρελαιοκίνητο TDI, με τον δίλιτρο κινητήρα των 177 ίππων. Κανονικά, το στάνταρ κιβώτιο είναι ένα χειροκίνητο 6 σχέσεων, όμως το «δικό μας» Α6 είχε το (αναβαθμισμένο) αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης Multitronic, που διαθέτει δύο προγράμματα λειτουργίας, Normal και Sport, και μπορεί να λειτουργεί και ως χειροκίνητο σειριακό 8 σχέσεων.

Το κιβώτιο αυτό ταιριάζει γάντι στον κινητήρα ντίζελ, αναδεικνύοντας τα προτερήματά του σε ροπή και οικονομία, και κρύβοντας την όποια έλλειψη απόκρισης και δύναμης στις πολύ χαμηλές στροφές. Κρίνοντας από τις εμπειρίες μας κυρίως με μικρά αυτοκίνητα, έχουμε συνδέσει αυτού του είδους τα κιβώτια CVT με δυσάρεστο βούισμα από τον κινητήρα κατά την επιτάχυνση. Καμία σχέση εδώ. Το Α6 είναι σχεδόν πάντα αθόρυβο και πολιτισμένο, ενώ το Multitronic διευκολύνει πολύ την οδήγηση, καθώς με το πρώτο πάτημα του γκαζιού «κατεβάζει» σχέση για να έχεις δύναμη στη διάθεσή σου.

Περιέργως, τις καλύτερες επιδόσεις κατά τις μετρήσεις μας τις πετύχαμε με το πρόγραμμα Normal. Με 177 PS για 1.620 kg (όπως έδειξε η πλάστιγγά μας), το A6 TDI είναι γρήγορο για το μέγεθος και το χαρακτήρα του. Δεν έχουμε δοκιμάσει BMW 520d ούτε Mercedes E220 CDI οπότε δεν μπορούμε να κάνουμε συγκρίσεις, όμως το Α6 TDI Multitronic είναι ελάχιστα πιο αργό από μια BMW 320d Steptronic, που φοράει τον ίδιο κινητήρα και το ίδιο 8άρι αυτόματο κιβώτιο με την 520d, αλλά είναι 200 kg ελαφρύτερη. Όπως και να έχει, τα 7,7” του Α6 στο 0-100 km/h, τα 29,3” στο χιλιόμετρο από στάση και τα 4,2” στα 80-110 με kickdown είναι πολύ καλές επιδόσεις.

Το ευτύχημα είναι ότι οι επιδόσεις αυτές του Α6 TDI συνδυάζονται με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Με προσεκτική οδήγηση βλέπαμε εύκολα 6,1 lt/100km στον υπολογιστή ταξιδιού, ενώ η μέση κατανάλωση για ολόκληρη τη δοκιμή μας ήταν 6,9 lt/100km.

Διάνα στο στόχο
Όπως είπαμε, το Α6 είναι εντελώς καινούργιο, αλλά –όπως κάθε νέο Audi– δεν το δείχνει. Αν το βάλεις όμως δίπλα στο παλιό βλέπεις ότι είναι πιο σύγχρονο, κομψό κι επιθετικό σαν σχήμα. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και για το εσωτερικό, που είναι υπόδειγμα ποιότητας και εργονομίας. Ο χώρος είναι άφθονος για 4 ή και 5 επιβάτες, και το πορτμπαγκάζ των 530 λίτρων έχει μεν σχετικά μικρό άνοιγμα, όμως δεν έχει τίποτε να ζηλέψει σε χωρητικότητα από εκείνα της BMW και της Mercedes.

Ένας τομέας όπου παραδοσιακά υστερούσε το Α6 ήταν η άνεση της ανάρτησης. Το μειονέκτημα αυτό έχει πλέον εξαλειφθεί. Ιδίως με τους νορμάλ τροχούς των 17 ιντσών και τα λάστιχα με το 55άρι προφίλ, η ανάρτηση απορροφά υποδειγματικά τις ανωμαλίες, ενώ εξακολουθεί να ελέγχει αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος. Σπορ το Α6 TDI δεν το λες, κυρίως λόγω του τιμονιού που δεν έχει την αίσθηση εκείνου της BMW 5, όμως το Audi είναι πολύ σταθερό και ασφαλές στο δρόμο, έχει καλά φρένα και δεν λέει όχι αν θέλεις να οδηγήσεις γρήγορα σε διαδρομή με στροφές.

Συνολικά, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Audi πέτυχε το στόχο της. Το νέο Α6 μπορεί πλέον να συναγωνιστεί στα ίσια την 5άρα και την E-Class. Θα υπάρξουν μάλιστα αυτοί που θα το προτιμήσουν για το πιο συγκρατημένο του στιλ και το ελαφρώς χαμηλότερο προφίλ που δίνει στον οδηγό του – όχι για την τιμή του, που είναι μόνο 450-530 ευρώ χαμηλότερη από εκείνη των δύο ανταγωνιστών του.

Τι λέει το DRIVE
Το ολοκαίνουργιο Α6 είναι πλέον ισάξιο των BMW 5 και Mercedes E-Class. Ως πετρελαιοκίνητο είναι γρήγορο, πολύ οικονομικό και το αυτόματο CVT κιβώτιο τού πάει γάντι.  
Τιμή από €49.000 (χειροκίνητο) / €52.000 (αυτόματο)
Τεχνολογία 1.968 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός πετρελαίου & τούρμπο, 177 PS/4.200 rpm, 25,5 kgm/1.750-2.500 rpm, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο CVT/8 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,7”
0-400 m 15,8”
0-1.000 m 29,3”
30-50 km/h (kickdown) 1,3”
50-80 km/h (kickdown) 2,7”
80-110 km/h (kickdown) 4,2”
110-140 km/h (kickdown) 6,8”
100-0 km/h 37,3 m
Τελική ταχύτητα 222 km/h
Κατανάλωση 6,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 132 gr/km
Διαστάσεις 4.915 x 1.874 x 1.455 mm
Βάρος 1.620 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube