Test drive: Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI 125 PS S tronic

Test drive: Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI 125 PS S tronic

Με μεγαλύτερες διαστάσεις και πιο εντυπωσιακή σχεδίαση από το παρελθόν, το νέο A3 Cabriolet είναι καλύτερο σε όλα του.

Η πιο φρέσκια έκδοση της τελευταίας γενιάς του Audi A3 είναι η Cabriolet. Βασίζεται στη διαμορφώσιμη –και ήδη πολυφορεμένη- πλατφόρμα MQB και σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είναι σχεδόν 20 πόντους πιο μακρύ.

Είναι εμφανέστατο ότι η ουρά του είναι πιο μακριά από του προηγούμενου, γι’ αυτό και το προφίλ θυμίζει πολύ το Α5 Cabriolet υπό κλίμακα. Το περίεργο είναι ότι ενώ με 4.421 mm έχει το δεύτερο πιο μακρύ αμάξωμα (μετά το Sport Sedan) στην γκάμα του Α3, το μεταξόνιό των 2.595 mm είναι μικρότερο από του 3θυρου μοντέλου. Γιατί έγινε αυτό; Για να δημιουργηθεί ο απαιτούμενος χώρος για την αποθήκευση της κουκούλας και να έχεις ικανοποιητικό πορτμπαγκάζ.

Το καλό και το καλύτερο
Όπως και στο προηγούμενο μοντέλο υπάρχουν δύο επιλογές για την κουκούλα. Και οι δύο είναι πλήρως αυτόματες και ανοιγοκλείνουν με συνοπτικές διαδικασίες, κάτω από δύο προϋποθέσεις: Η πρώτη είναι το αυτοκίνητο να κινείται με μέχρι 50 km/h και η δεύτερη η υποδοχή της κουκούλας μέσα στο πορτμπαγκάζ να βρίσκεται στη σωστή θέση. Αυτό σημαίνει χωρητικότητα 287 αντί 320 λίτρων. Να σημειωθεί επίσης ότι η πλάτη του πίσω καθίσματος πέφτει.

Και στις δύο επιλογές ο σκελετός είναι από κράμα μαγνησίου και ατσαλιού. Η βασική οροφή είναι από ύφασμα μαύρου χρώματος, ενώ η ακριβή μπορεί να είναι μαύρη, γκρι ή καφέ. Η διαφορά τους έγκειται στην μια επιπλέον ηχομονωτική στρώση που έχει η ακριβή. Ακόμα και η στάνταρ πάντως έχει εξαιρετική εφαρμογή, απορροφά αποτελεσματικά το θόρυβο στην υψηλή ταχύτητα και δεν «μπαλονιάζει» ποτέ.

Κατά βάση μόνο στις χαμηλές ταχύτητες θα ακούς θορύβους από το περιβάλλον στην καμπίνα, ενώ στο ταξίδι δεν κάνεις κάποια σοβαρή έκπτωση. Καλά είναι τα μαντάτα και για τους δύο –το πολύ- επιβάτες του πίσω καθίσματος. Εάν είναι μέχρι κανονικού αναστήματος θα έχουν μια χαρά τη βολή τους.

Με την κουκούλα κάτω, η προστασία από τον αέρα για οδηγό και συνοδηγό είναι πολύ καλή. Ακόμα και με το κοντέρ λίγο πάνω από τα 130 km/h, ο αέρας είναι όχι απλά υποφερτός αλλά ευχάριστος. Εάν πάλι κάθεσαι πίσω, είσαι γυναίκα (χωρίς παρεξήγηση) και μόλις έχεις βγει από το κομμωτήριο δεν θα είναι η καλύτερή σου. Ένα τζόκεϊ πάντως θα σταθεί άνετα στο κεφάλι σου, έτσι ώστε να απολαμβάνεις την κορυφαία ποιότητα της καμπίνας χωρίς τον κίνδυνο ηλίασης.

Πάνω απ’ όλα η άνεση
Το αυτοκίνητο της δοκιμής κινείται από τον αλουμινένιο 1.400άρη TFSI των 125 ίππων ο οποίος συνεργάζεται με το 7άρι κιβώτιο S tronic που πολύ του ταιριάζει . Συνεργάζεται μάλιστα με το stop/start καλύτερα από όλα τα S tronic που έχουμε δοκιμάσει μέχρι σήμερα, ενώ διαλέγει με μαεστρία τη σωστή σχέση, ανάλογα με τις συνθήκες και τον τρόπο οδήγησής σου.

Καθότι όμως λίγο νωθρό στις γρήγορες εκκινήσεις δεν επέτρεψε κάτι καλύτερο από 10,5” για τα 0-100 km/h. Με δεδομένο πάντως το χαρακτήρα και τα 1.400 κιλά του είναι άκρως ικανοποιητικό, όπως και τα 5,1” για τα 80-110 km/h. Το βασικό είναι ότι δεν θα νιώσεις να ξεμένεις από δύναμη, η οποία περνά στο δρόμο με τεράστια άνεση.

Αν κι ένα Α3 Cabriolet δεν το παίρνεις για να στρίβεις αεροπορία, θα δεις ότι κρατά, έχει ισορροπία και η στιβαρότητά του είναι πειστική. Επίσης όμως σου δίνει να καταλάβεις ότι είναι φτιαγμένο για άνετες βόλτες.

Η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων σε συνδυασμό με το 55άρι προφίλ στα λάστιχα της βασικής έκδοσης Attraction Plus δεν χαμπαριάζει από λακκούβες και δεν ταλαιπωρεί το πλαίσιο: Δε θα νιώσεις πρακτικά ποτέ τρέμουλο από τα καθίσματα ή την κολόνα του τιμονιού. Ασφαλώς, η απόλυτη σταθερότητα που απολαμβάνεις σε κάθε Α3 είναι κι εδώ παρούσα, όπως και τα δυνατά φρένα που δεν κουράζονται εύκολα και κάνουν απανωτά 100-0 km/h σε 47,9 m.

Το χέρι στην τσέπη
Ξεκινώντας από τα 29.800 ευρώ για τη βασική έκδοση με το 125άρι μοτέρ, φτηνό δεν το λες ούτε γι’ αστείο. Για την πλουσιότερη έκδοση Ambition θα δώσεις 2.100 ευρώ παραπάνω και για το S tronic 3.400 ευρώ στην Attraction Plus και 3.200 στην Ambition. Από την άλλη, ο βασικός εξοπλισμός άνεσης είναι πλήρης, η μέση κατανάλωση των 7,9 lt/100 km πέφτει αρκετά εάν το προσπαθήσεις και τα τέλη των 107 ευρώ είναι μάλλον αμελητέα ποσότητα.

Τι λέει το DRIVE
Ένα πολύ ακριβό, αλλά και –προς το παρόν χωρίς αντίπαλο- εξαιρετικό premium cabrio με κόμπακτ διαστάσεις αλλά θέσεις για τέσσερις, κορυφαία ποιότητα, τεχνολογία και άνεση.
Τιμή από € 32.300 (χωρίς απόσυρση)
Τεχνολογία 1.395 cc, i4, 4v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 125 PS/5.000-6.000 rpm, 20,4 kgm/1.400-4.000 rpm, ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 7,5”
0-100 km/h 10,5”
0-120 km/h 14,6”
0-140 km/h 20,2”
0-160 km/h 28,2”
0-400 m 17,7” @ 131,7 km/h
0-1.000 m 31,9” @ 167,4 km/h
30-50 km/h (kickdown) 1,7”
50-80 km/h (kickdown) 3,4”
80-110 km/h (kickdown) 5,1”
110-140 km/h (kickdown) 7,6”
100-0 km/h σε 47,9 m
Τελική ταχύτητα 211 km/h
Μέση κατανάλωση 7,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 119 gr/km
Διαστάσεις 4.421 x 1.793 x 1.409
Βάρος 1.400 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube