Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CΟD

Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CΟD

H κορυφαία έκδοση του A3 1.4 έχει 140 ίππους κι ένα σύστημα απενεργοποίησης των 2 από τους 4 κυλίνδρους του κινητήρα για μεγαλύτερη οικονομία και λιγότερους ρύπους

Αυτό είναι το πιο δυνατό 1.400άρι Audi A3, με 140 ίππους έναντι 122 του απλού 1.4 TFSI. Για να μην καίει όμως περισσότερη βενζίνη, έχει το σύστημα CΟD (Cylinder On Demand) που απενεργοποιεί τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους του κινητήρα όταν δεν χρειάζονται, δηλαδή όταν δεν πατάς πολύ γκάζι και δεν κινείσαι με φορτίο ή σε ανηφόρα.

Η αλλαγή από την 4κύλινδρη στη 2κύλινδρη λειτουργία είναι ουσιαστικά ανεπαίσθητη – δεν νιώθεις αλλαγή στο επίπεδο του θορύβου και των κραδασμών. Για τη συμβολή του CΟD στην οικονομία θα πούμε ότι εξαρτάται από τον τρόπο οδήγησης. Μόνο αν είσαι προσεκτικός με το γκάζι θα έχεις οφέλη. Στα χέρια μας, με σβέλτη αλλά οικονομική οδήγηση, η μέση κατανάλωση ήταν 7,4 lt/100km, μια σίγουρα πολύ καλή τιμή για τις επιδόσεις του αυτοκινήτου.

Μιλώντας για επιδόσεις, οι επιταχύνσεις από στάση που μετρήσαμε για το Α3 COD ήταν ελάχιστα πιο γρήγορες από εκείνες του απλού (3θυρου) 1.4 TFSI – και πιο αργές από εκείνες της (αυτόματης) BMW 316i, της Mercedes A180, της Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 ίππων και του Volvo V40 T3. Στις ρεπρίζ εν κινήσει όμως το A3 COD είναι ταχύτερο από το απλό μοντέλο (80-110 με 4η/5η σε 5,5”/6,9” αντί 6,0”/8,0”), αλλά κι από τη Mercedes και το Volvo (την BMW δεν την έχουμε μετρήσει με το χειροκίνητο κιβώτιο).

Κατά τα άλλα, το A3 COD είναι όπως τα άλλα Α3, δηλαδή ένα αυτοκίνητο ιδιαίτερα ποιοτικό, με κορυφαίο εσωτερικό και εξαιρετικό συνδυασμό οδικής συμπεριφοράς/άνεσης (ακόμα και με τους τροχούς 18 ιντσών του αυτοκινήτου της δοκιμής). Δύσκολα του βρίσκεις μειονέκτημα εκτός από τη μόλις διετή εγγύηση που δίνει η Audi για τα μηχανικά του μέρη.

Οι τιμές (τιμοκαταλόγου) για το Audi A3 1.4 TFSI COD ξεκινούν από τα 24.800 ευρώ. Είναι δηλαδή από 900 έως 2.300 ευρώ ακριβότερο από τον ανταγωνισμό. Στον ανταγωνισμό του Α3 COD όμως πρέπει να εντάξουμε και τον πετρελαιοκίνητο αδελφό του, το 1.6 TDI, που έχει την ίδια ακριβώς τιμή και είναι μεν σαφώς πιο αργό, καίει όμως 1,5 lt/100km λιγότερο, πράγμα που μεταφράζεται σε μια διαφορά κάπου 43 €/1.000km. Αν κάνετε πολλά χιλιόμετρα, σκεφτείτε το.

Τι λέει το DRIVE
Κορυφαίο για την κατηγορία όπως και το απλό A3 1.4 TFSI, αλλά η διαφορά σε επιδόσεις και οικονομία από το μοντέλο των 122 ίππων δεν δικαιολογεί πλήρως τη διαφορά τιμής των 1.300 ευρώ.
Τιμή από € 24.800 (τιμοκαταλόγου, χωρίς απόσυρση)
Τεχνολογία 1.395 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 140 PS/5.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση εμπρός με ηλεκτρονικό «διαφορικό» EDL
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 6,1”
0-100 km/h 9,0”
0-120 km/h 12,5”
0-140 km/h 16,9”
0-160
km/h 23,4”
0-400 m 16,4”
0-1.000 m 30,1”
50-80 km/h με 3η 3,8”
80-110 km/h με 4η 5,5”
110-140 km/h με 5η 8,1”
110-140 km/h με 6η 10,0”
Φρένα 100-0 km/h σε 38,8 m
Τελική ταχύτητα 213 km/h
Μέση κατανάλωση 7,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 109 gr/km
Διαστάσεις 4.310 x 1.785 x 1.425 mm
Βάρος 1.280 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube