Test drive: Audi A1 Sportback 1.6 TDI S tronic ΜΥ2015

Test drive: Audi A1 Sportback 1.6 TDI S tronic ΜΥ2015

To premium σουπερμίνι της Audi ρετουσάρεται για να συνεχίσει την πετυχημένη εμπορική καριέρα του.

Η κατηγορία των πολυτελών σουπερμίνι απαρτίζεται από λίγα μοντέλα (Alfa Romeo MiTo, Audi A1, DS3 και ΜΙΝΙ) και απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν να διαφοροποιηθούν χάρη στις δυνατότητες εξατομίκευσης που προσφέρουν τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα.

Ένα πολύ καλό παράδειγμα της κατηγορίας είναι το μικρότερο Audi, το Α1 που, πέρα από την διαφοροποίηση, φροντίζει να ικανοποιήσει και πιο χειροπιαστές ανάγκες. Βλέπετε, το Audi A1 δεν επαναπαύθηκε στις εμπορικές δάφνες του, γι’ αυτό οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της γερμανικής εταιρείας φρόντισαν να του χαρίσουν μια δεύτερη νιότη, έτσι ώστε να συνεχίσει την πολύ καλή εμπορική του πορεία.

Το ανανεωμένο Audi A1 έχει μικρές αισθητικές αλλαγές που περιορίζονται στους νέους προφυλακτήρες, στη μάσκα, στα φώτα και στα νέα χρώματα. Οι νέοι προφυλακτήρες, μάλιστα, πρόσθεσαν και δύο πόντους στο μήκος του αυτοκινήτου, αλλά και πάλι αυτό δεν ξεπερνά τα τέσσερα μέτρα (3,98 m).

Στο εσωτερικό, οι αλλαγές εντοπίζονται στα νέα διακοσμητικά και στις νέες ταπετσαρίες, ενώ στη λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού υπάρχουν περισσότερα χαρακτηριστικά εξατομίκευσης σε σχέση με την προ ανανέωσης γενιά. Τα υπόλοιπα έμειναν ως είχαν, κάτι που σημαίνει ποιοτικά και μαλακά πλαστικά στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, με κορυφαία συναρμογή.

Σε πολύ υψηλό επίπεδο βρίσκεται και η εργονομία, όπως και η θέση οδήγησης. Οι χώροι θα βολέψουν τέσσερις ενηλίκους και μόνο οι ψηλοί επιβάτες που θα κάτσουν πίσω ίσως δυσανασχετήσουν για το διαθέσιμο ύψος. Γι’ αυτό ευθύνεται η γραμμή της οροφής που όμως προσθέτει πόντους στην εμφάνιση του A1. Στο πορτμπαγκάζ, τα διαθέσιμα 270 λίτρα κυμαίνονται στο μέσο όρο της κατηγορίας, αλλά είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμα λόγω σχήματος του χώρου.

Βελτιωμένο εκεί που πρέπει
Το ανανεωμένο A1 που οδηγούμε είναι η κορυφαία πετρελαιοκίνητη έκδοση της γκάμας. Κάτω από το καπό βρίσκεται ο αναβαθμισμένος 4κύλινδρος 1.6 TDI που για τη συγκεκριμένη εφαρμογή αποδίδει 116 PS και 25,5 kgm ροπής. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μάλιστα είναι εφοδιασμένο και με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic που κοστίζει 2.000 ευρώ και πλέον «διαβάζει» καλύτερα το στιλ οδήγησης του οδηγού.

Οι επιδόσεις που χαρίζει ο συγκεκριμένος συνδυασμός είναι οι καλύτερες της κατηγορίας, από τα έως τώρα αυτοκίνητα που έχουμε δοκιμάσει, καθώς το Α1 χρειάζεται 9,5” για να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h. Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκονται και τα πολύ δυνατά και ακούραστα φρένα, με 38,4 m απόσταση ακινητοποίησης από τα 100 km/h.

Το πολυτελές γερμανικό σουπερμίνι τα καταφέρνει εξίσου καλά και σε οικονομοτεχνικούς τομείς, με μέση κατανάλωση πετρελαίου 6,5 lt/100 km και 97 g/km CO2, με το δεύτερο νούμερο να μεταφράζεται σε απαλλαγή από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας. Ακόμα, η προβλεπόμενη συντήρηση του μοντέλου θα σας κοστίσει για τρία χρόνια το λογικό ποσό των 326 ευρώ. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι το Α1 καλύπτεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση για τα μηχανικά του μέρη, όπως όλα τα σύγχρονα Audi.

Οδηγώντας το ανανεωμένο A1, θα αντιληφθείς αμέσως την ακρίβεια και το σωστό βάρος της αναθεωρημένης ρύθμισης στο τιμόνι, καθώς και την κορυφαία ποιότητα κύλισης που προσφέρει η επαναρρυθμισμένη ανάρτηση. Μόνη παραφωνία αποτελεί η σφιχτή ρύθμιση πίσω, με την ανάρτηση να αντιδρά ξερά στις έντονες ανωμαλίες. Βέβαια, σε μια στριφτερή διαδρομή, η ρύθμιση αυτή ελέγχει πολύ σωστά το μικρό Audi και θα εμπνεύσει ασφάλεια στον οδηγό του όταν  πιέζει περισσότερο για να κινηθεί σβέλτα. Και τούτο παρά το γεγονός ότι στο γρήγορο ρυθμό θα θέλαμε περισσότερη πληροφορία από το τιμόνι.

Από πλευράς βασικού εξοπλισμού, το ανανεωμένο A1 απέκτησε πλέον σύστημα ελέγχου της πίεσης των ελαστικών, με όλα τα άλλα στοιχεία του να παραμένουν ίδια. Δηλαδή διαθέτει έξι αερόσακους, ESP με πολύ ομαλή λειτουργία, κλιματισμό, ηχοσύστημα, ζάντες αλουμινίου και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Η λίστα όμως προαιρετικού εξοπλισμού έχει εμπλουτιστεί αρκετά και υπάρχουν και δύο πακέτα, Design και Sport, ανάλογα με το χαρακτήρα που θα ήθελε κάποιος να δώσει στο δικό του ανανεωμένο A1.

Τι λέει το DRIVE
Το κορυφαίο ποιοτικά σουπερμίνι πληροί τις προδιαγραφές των κλασικών μοντέλων της κατηγορίας, συνδυασμένες με την αύρα των μεγαλύτερων μοντέλων της φίρμας.
Τιμή Aπό € 23.300 το S tronic (από €21.870 με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 116 PS/1.500- 3.250 rpm, 25,5 kgm/3.500-4.000 rpm, αυτόματο/σειριακό κιβώτιο 7 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,5”
0-160 km/h 26,4”
0-400 m 17,0” @ 134,4 km/h
0-1.000 m 31,0” @ 168,6 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 7,8”
30-50 km/h (kickdown) 1,5”
50-80 km/h (kickdown) 3,2”
80-110 km/h (kickdown) 4,8”
110-140 km/h (kickdown) 7,3”
Φρένα 100-0 km/h 38,4 m
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 97 g/km
Διαστάσεις 3.980 x 1.750 x 1.420 mm
Βάρος 1.230 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube