Test drive: Ανανεωμένο VW Scirocco 1.4 TSI 125 PS

Test drive: Ανανεωμένο VW Scirocco 1.4 TSI 125 PS

Δοκιμάζουμε το μεσαίο κουπέ της VW με ελαφρώς αναβαθμισμένη εμφάνιση και νέο αλουμινένιο 1.400άρη κινητήρα 125 ίππων.

Θυμάμαι πόση  εντύπωση προκάλεσε το Scirocco πίσω στο 2009, σε εαυτούς και αλλήλους.

Ένα κουπέ με χώρους για πραγματικούς ανθρώπους πίσω (όχι οριακά για 5χρονα), με μεγάλο χώρο αποσκευών και πρωτόγνωρη πρακτικότητα εν γένει. Επιπλέον η μορφή του είχε άμεση συνάφεια με το σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκε. Ήταν δηλαδή όσο πρέπει δυνατό και σπορ. Γι’ αυτό και αγαπήθηκε και κατάφερε να κρατηθεί στον αφρό επί πέντε και βάλε χρόνια.

Χέρι βοηθείας
Επειδή όμως το χρονοδιάγραμμα ολοκληρωτικής αλλαγής του μοντέλου παραπέμπει σε τρία χρόνια από σήμερα, η VW (ορθώς) έκρινε αναγκαία μια ανανέωση. Η οποία είναι πιο γενναιόδωρη εκ μέρους της εταιρείας απ’ όσο αρχικά φαίνεται.

Το νέο Scirocco προφανώς βασίζεται στην πλατφόρμα του Golf VI και όχι στην πλατφόρμα MQB του υπάρχοντος Golf . Ως εκ τούτου οι βασικές του διαστάσεις, όπως και το μεταξόνιό του δεν έχουν διαφοροποιηθεί. Το ίδιο και το κυρίως γνώρισμά του, τα θηριώδη μετατρόχια των 1,57 m εμπρός και των σχεδόν 1.58 m πίσω, τα οποία εν πολλοίς διαμορφώνουν και τις αναλογίες του σχήματός του: Τεράστιο ίχνος στο δρόμο, αθλητικοί ώμοι και πεπλατυσμένη οροφή. Οι σχεδιαστές της VW απλώς φρόντισαν να επικαιροποιήσουν λίγο το σχήμα επεμβαίνοντας στους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, τοποθετώντας νέα φανάρια bi-xenon εμπρός, αλλάζοντας εντελώς τα φώτα πίσω και βέβαια τοποθετώντας LED ημέρας. Αλλαγές έγιναν και στο πλαστικό πίσω diffuser που φιλοξενεί τις δύο απολήξεις της εξάτμισης εκατέρωθεν, ενώ επιτέλους το πορτπαγκάζ μπορεί πλέον να ανοίξει και από έξω, με τον παραδοσιακό τρόπο της ανάκλισης του σήματος.

Στο εσωτερικό δεν έχουν αλλάξει πολλά ύστερα την τοποθέτηση του ταμπλό του Golf, πριν από τρία χρόνια. Το highlight είναι η τοποθέτηση τριών αναλογικών οργάνων στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας. Στα αριστερά έχει τοποθετηθεί όργανο θερμοκρασίας λαδιού στο κέντρο υπάρχει χρονόμετρο, παρακαλώ, ενώ δεξιά βρίσκεται όργανο πλήρωσης του τούρμπο.

Κατά τα άλλα, το περιβάλλον εκπέμπει από την πρώτη στιγμή μια πολύτιμη αίσθηση ποιότητας και στιβαρότητας, είναι εργονομικά άψογο και όσο πρακτικό δεν θα περίμενες ποτέ από ένα κουπέ.

Ίδια κυβικά, άλλος κινητήρας
Οδηγήσαμε το «μικρό» Scirocco των 125 PS, το οποίο μάλλον θα είναι και το μοναδικό με κάποια αξιοπρεπή ζήτηση στην Ελλάδα. Αυτό διότι θα είναι και το μοναδικό με κινητήρα 1,4 λίτρων. Ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος 1.4 των 160 PS βγήκε στη σύνταξη. Η ελληνική πραγματικότητα όμως είναι αυτή που είναι και το συγκεκριμένο Scirocco ταιριάζει καλά μαζί της. Ο νέος εντελώς αλουμινένιος κινητήρας και επαρκής είναι από πλευράς επιδόσεων και αρκούντως οικονομικός και με λίγες εκπομπές CO2 άρα και τέλη. To Scirocco 1.4 TSI λοιπόν, λόγω και σχετικά χαμηλού βάρους χτυπά στα ίσια το Opel Astra GTC 1.4T με τους 15 παραπάνω ίππους, ενώ είναι και παντού καλύτερο στις ρεπρίζ. Σε σχέση με το προηγούμενο των 122 PS είναι λίγο χειρότερο από στάση, κάτι που δικαιολογείται από το γεγονός πως το μοντέλο δοκιμής είχε τις όμορφες μεν, αλλά μάλλον υπερβολικές 18άρες ζάντες.

Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, τα καθίσματα υποστηρίζουν σωστά το σώμα σου και σε προδιαθέτουν για γρήγορη οδήγηση. Το ίδιο και η ανάρτηση η οποία ελέγχει ασφυκτικά την κλίση του αμαξώματος. Όταν αρχίζεις να ξεζουμίζεις τον κινητήρα, αντιλαμβάνεσαι πως σου παρέχει μεν τα βασικά, αλλά δεν μπορεί να εξαντλήσει το περιθώριο του πλαισίου. To Scirocco είναι στιβαρό και ακλόνητο σε γρήγορες καμπές, έχει γρήγορη απόκριση στην αλλαγή κατεύθυνσης και δεν θα πει όχι στην τοποθέτηση. Από την άλλη, το τιμόνι του έχει μάλλον τεχνητό βάρος και η ανάρτηση μια τάση αναπήδησης, η οποία πάντως ελαττώνεται όσο μεγαλώνει η ταχύτητα. Στα μείον και μια παραξενιά του λεβιέ που, στις χαλαρές αλλαγές, κάποιες φορές δεν ολοκληρώνει το κούμπωμα της σχέσης. Συνολικά πάντως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με αναμφίβολα σπορ DNA. Προφανώς θα μπορούσε να είναι πιο γρήγορο, αλλά δεν σε απογοητεύει κιόλας. Ειδικά αν κάνεις ενσυνείδητη επιλογή και δεδομένου ότι πιο πρακτικό και εντυπωσιακό συνάμα μικρό κουπέ δεν μου έρχεται τώρα στο μυαλό.

Τι λέει το DRIVE
Δεν χρειαζόταν και πολλά το Scirocco για να διανύσει με αξιοπρέπεια περίπου τρία ακόμη χρόνια μέχρι την αντικατάστασή του. Όλες οι παρεμβάσεις κρίνονται ως επιτυχημένες, αλλά το μέτρο της επιτυχίας συνολικά φαίνεται από το γεγονός ότι δεν χρειάστηκαν πολλές παρεμβάσεις
Τιμή Από €22.820 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.395cc, i4, 2 ΕΕΚ 16v, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 125PS/5.000-6.000 rpm 20,4kgm/ 1.400–4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,4”
0-120 km/h 13,3” 
0-140 km/h 18,8” 
0-160 km/h 26,8”
0-400 m
 16,7”@ 133,6 km/h
0-1.000 m  30,9 @ 167,3 km/h
30-50 km/h (3η) 3,3” 
50-80 km/h (3η) 4,5” 
80-110 km/h (4η) 6,7” 
110-140 km/h (5η) 10,4” 
100-0 km/h 38,8m
Κατανάλωση 8,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2  125g/km
Διαστάσεις 4.256x1.810x1.406 mm
Βάρος 1.280 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube