Test drive: Alfa Romeo Giulia Competizione 2.0 AT 280 PS Q4

Test drive: Alfa Romeo Giulia Competizione 2.0 AT 280 PS Q4

Η Alfa Romeo Giulia πλησίασε την τελειότητα περισσότερο από ποτέ, ως μια μπερλίνα στην οποία δύσκολα μπορείς να ασκήσεις την παραμικρή αρνητική κριτική.

Σε μια εποχή όπου πλέον σχεδόν τα πάντα μετριούνται σε «kWh» και «αυτονομία», η Alfa Romeo Giulia είναι από τα λίγα εναπομείναντα μοντέλα της ιδιαίτερης κάστας οχημάτων που θέτουν στο επίκεντρό τους τον Πραγματικό Οδηγό και την ευχαρίστησή του. Η έκδοση Competizione Q4 δε, έρχεται για να προσθέσει το κερασάκι στην τούρτα της απόλαυσης.

H Alfa Romeo Giulia παραμένει ακόμα και σήμερα, οκτώ χρόνια μετά το ντεμπούτο της, η πιο οδηγοκεντρική μεσαία μπερλίνα της αγοράς.

Δεκατρία χρόνια μετά την 8C Competizione, οι Ιταλοί επαναφέρουν στο προσκήνιο το θρυλικό προσδιορισμό που φυσικά αναφέρεται στην 6C 2500 την οποία οδηγούσε ο Juan Manuel Fangio στον αγώνα Mille Miglia του 1950. Κλείνω τη μικρή αυτή ιστορική αναφορά και προχωρώ στην ουσία.

Alfa Romeo Gulia Competizione Q4

Η Giulia πλησιάζει προς τη δύση της. Αντικαταστάτης δε θα υπάρξει, υπό την έννοια ότι ο διάδοχος θα μπαίνει στην πρίζα. Αυτή φαίνεται να είναι –εκτός συγκλονιστικού απροόπτου- η εκδοχή του μοντέλου που ρίχνει συνάμα την αυλαία μιας ολόκληρης εποχής που αφορά στις «θερμικές» μπερλίνες των Ιταλών.

Η Alfa Romeo δεν προέβη σε σχεδιαστικές «ακρότητες» στην ανανεωμένη Giulia. Μεταξύ μας, ένα τόσο όμορφο σχέδιο μόνο να το χαλάσεις μπορείς εάν επέμβεις δραστικά. Και οι Ιταλοί που φημίζονται για το γούστο και την αισθητική τους, δικαίως προχώρησαν μόνο στις απαραίτητες παρεμβάσεις.

Εφάρμοσαν λοιπόν στην ανανεωμένη Alfa Romeo Giulia ορισμένα στοιχεία από τη νέα αισθητική ταυτότητα της φίρμας, όπως αυτή έγινε γνωστή μέσω της Tonale που δημιούργησε ο Αλεξανδρος Λιώκης. Η φωτεινή υπογραφή απέκτησε ακόμα πιο σύγχρονη εμφάνιση, ενώ το επίσης νέο «Trilobo» -η σύνθεση δηλαδή της χαρακτηριστικής τριγωνικής μάσκας (Scudetto) και των εκατέρωθεν αυτής αεραγωγών- δίνουν πιο επιθετικό και συγχρόνως κομψό ρύγχος.

Τα νέα 3+3 φωτιστικά σώματα Full-LED Adaptive Matrix έχουν αναβαθμισμένη απόδοση και σύστημα που προσαρμόζει αυτόματα τη δέσμη φωτισμού σύμφωνα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου και τις οδηγικές συνθήκες. Παράλληλα είναι πιο ισχυρά, πιο άνετα για τα μάτια αλλά και με χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας.

 Alfa Romeo Gulia Competizione Q4

Η τεχνολογική αναβάθμιση συνεχίζεται στο εσωτερικό. Ο νέος ψηφιακός και πλήρως διαμορφώσιμος πίνακας «Cannocchialle» των 12,3” συνδυάζεται με μια σειρά τεχνολογιών, όπως οι υπηρεσίες «Alfa Connect Services», οι οποίες δίνουν δυνατότητα αναβαθμίσεων  Over the Air και επιτρέπουν τον απομακρυσμένο έλεγχο του αυτοκινήτου (φώτα, κλειδαριές, κατάσταση συστημάτων, κ.α.) μέσω του κινητού τηλεφώνου.

Στο κέντρο του ταμπλό παραμένει η οθόνη αφής των 8,8’’ ως πύλη για το infotainment, με όμορφα γραφικά, καλή ευκρίνεια και γρήγορη απόκριση στις εντολές που δέχεται. Παράλληλα η τεχνολογία NFT που η Tonale εισήγαγε στο χώρο του αυτοκινήτου είναι πλέον διαθέσιμη και στην Alfa Romeo Giulia (και τη Stelvio), προσφέροντας -εφόσον το επιθυμεί ο κάτοχος- αδιάβλητη καταγραφή του ιστορικού του αυτοκινήτου.

Ως προς την κατασκευή του, το ταμπλό είναι άρτιο μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια. Τα υλικά είναι αφρώδη, το φινίρισμα κορυφαίο και η συναρμογή αψεγάδιαστη. Βέβαια αυτό που κλέβει σε κάθε περίπτωση τις εντυπώσεις, είναι η θέση οδήγησης. 

Κάθεσαι χαμηλά, ρυθμίζεις το τιμόνι ακριβώς στη θέση που σε βολεύει, κουμπώνεις στο κάθισμα και νιώθεις στην κυριολεξία ένα με το αυτοκίνητο. Τα μεγάλα paddles για το 8άρι αυτόματο σασμάν της ZF εγγυώνται ότι αποκλείεται να χάσεις αλλαγή, ωστόσο ενίοτε δυσκολεύουν τη χρήση των μοχλοδιακοπτών που βρίσκονται στην κολόνα του τιμονιού.

Alfa Romeo Gulia Competizione Q4

Τι έμεινε λοιπόν; Να οδηγήσεις... Το σύστημα παραμετροποίησης D.N.A (Dynamic, Normal, Advanced Efficiency), ρυθμίζει κινητήρα-κιβώτιο-τιμόνι και στις εκδόσεις με την ενεργή ανάρτηση (AlfaΤΜ Active Suspension), όπως της δοκιμής μας, επεμβαίνει και στις δυνάμεις των αμορτισέρ.

Η πλατφόρμα «Giorgio» συνεχίζει να αποτελεί εχέγγυο απόλαυσης και σημείο αναφοράς στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς για την κλάση, ενώ η δομή της ανάρτησης με τα διπλά ψαλίδια εμπρός και το σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω εξασφαλίζει κορυφαία αίσθηση, άνεση και δυναμικά χαρακτηριστικά.

Όπως πάντα, στην καρδιά του συστήματος τετρακίνησης Q4 της Alfa Romeo Giulia βρίσκεται μια ηλεκτρονικά ελεγχόμενη διάταξη με πολύδισκο συμπλέκτη που ονομάζεται (ATC) και μεταβάλλει ενεργά το ποσοστό της ροπής που φτάνει στο ειδικά για την περίσταση σχεδιασμένο εμπρός διαφορικό. Όσο για τον κεντρικό άξονα μετάδοσης, είναι κατασκευασμένος από ανθρακονήματα όπως και σε κάθε Giulia.

Alfa Romeo Gulia Competizione Q4

Το σύστημα Q4 της Alfa Romeo επιτρέπει στην Giulia να λειτουργεί ως... πισωκίνητη και μονάχα εάν οι συνθήκες το απαιτήσουν μεταφέρει έως και το 50% της ροπής στους εμπρός τροχούς, ώστε να αντιμετωπίζεται άμεσα η απώλεια πρόσφυσης και να διασφαλίζεται η μέγιστη απόδοση και αποτελεσματικότητα του οχήματος.

Χαρακτηριστικό είναι ότι το σύστημα μπορεί να κλειδώσει και να μεταφέρει σχεδόν 1.000 Nm στους εμπρός τροχούς σε λιγότερο από 150 ms, αλλά και να «ανοίξει» πάλι (όλη η δύναμη στους πίσω τροχούς) σε μόλις 120 ms. Συνυπολογίζοντας δε ότι το συνολικό βάρος του συστήματος τετρακίνησης ανέρχεται στα 50 kg (με τον άξονα μετάδοσης), είναι ξεκάθαρο ότι οι Ιταλοί έδωσαν ρέστα και σε αυτόν τον τομέα.

Alfa Romeo Gulia Competizione Q4

Όσο για τον κινητήρα, ο 2λιτρος τούρμπο βενζίνης με τους 280 ίππους και τα 400 Nm, δεν αντιμετωπίζει το παραμικρό πρόβλημα με τα 1.620 kg του βάρους. Έχει ροπή από χαμηλά, είναι γεμάτος δύναμη στις μεσαίες στροφές, ενώ η συνεργασία του με το πολύ γρήγορο και ομαλό 8άρι αυτόματο σασμάν, συμβάλλει τα μέγιστα στην κορυφαία αίσθηση που λαμβάνεις. Εάν είχε και λίγο πιο μπάσο ήχο, θα ήταν απολαυστικός.

Σίγουρα η τετρακίνητη Giulia με τους 280 ίππους δε θα σε τρομάξει με έκρηξη ή αγριάδα. Γι’ αυτό το σκοπό άλλωστε υπάρχει η πολύ ισχυρότερη και ακριβότερη Quadrifoglio. Κινείται όμως άνετα σε αστικό ιστό (με τους περιορισμούς που θέτει ο μεγάλος κύκλος στροφής στην ευελιξία), με την ανάρτηση να μην προβληματίζεται ιδιαίτερα στις λακκούβες από τους τροχούς των 19’’ και τα 35άρια ελαστικά.

Το νιώθεις όμως ότι με αυτή τη χρήση τη «φιμώνεις». Η Alfa Romeo Giulia ψάχνει ευκαιρία να σου δείξει τι πραγματικά είναι σε θέση να σου προσφέρει έξω από τα στενά όρια των πόλεων. Ταξιδεύει άνετα και ξεκούραστα, πατά σταθερά στο δρόμο και σε βάζει στο «τρυπάκι» για το κάτι παραπάνω, διασχίζοντας με πολλά χιλιόμετρα όσες καμπές κι εάν συναντήσει στο διάβα της.

Είναι σα να σου ψιθυρίζει στ’ αυτί να χαράξεις πορεία για οποιαδήποτε ορεινή διαδρομή με πολλές στροφές, για να διαπιστώσεις ότι κινητήρας, πλαίσιο, τιμόνι και μετάδοση συνεργάζονται σαν ένα καλοκουρδισμένο ρολόι. Το περιθώριο πρόσφυσης είναι υψηλό, οι αντιδράσεις του αμαξώματος ακόμα και υπό έντονη πίεση απόλυτα ελεγχόμενες και η απόλαυση εγγυημένη.

Θα ήθελα ωστόσο να είναι λιγότερο παρεμβατικά τα συστήματα ευστάθειας του αυτοκινήτου (τα οποία να σημειώσω ότι δεν απενεργοποιούνται πλήρως), ειδικά σε γλιστερό δρόμο. Κατά κάποιο τρόπο αδικούν με τη συχνή παρεμβολή τους ένα σχεδόν τέλειο σύνολο, ζητώντας ουσιαστικά από τον οδηγό να σηκώσει λίγο το πόδι από το γκάζι και να κινηθεί πιο ήρεμα... Ή με τελείως καθαρές γραμμές. Στην πραγματικότητα βέβαια πρόκειται και μια απόλυτα συνειδητή επιλογή των ανθρώπων της Alfa Romeo, οι οποίοι προτίμησαν να εξασφαλίσουν την απόλυτη ασφάλεια για το πλήρωμα της Giulia Competizione Q4, θυσιάζοντας λίγη από την «ελευθερία» του οδηγού. Άλλωστε, είπαμε: Υπάρχουν άλλες εκδόσεις γι’ αυτό το σκοπό.

Alfa Romeo Gulia Competizione Q4

Η Alfa Romeo Giulia Competizione Q4 κυκλοφορεί με το αποκλειστικό χρώμα Moon Light Gray Matt, έχει κόκκινες δαγκάνες φρένων, σπορ εσωτερικό με δερμάτινες επενδύσεις και φυσικά κορυφαίο εξοπλισμό άνεσης, ασφάλειας, ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας. Καλύπτεται από 4ετή εργοστασιακή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη με ισχύ έως τις 160.000 km και η τιμή της είναι €69.000.

Το ποσό σίγουρα δεν το χαρακτηρίζεις ευκαιρία, ειδικά εάν στην εξίσωση προσθέσεις και το γερμανικό ανταγωνισμό (BMW 3 Series, Mercedes-Benz C-Class) ο οποίος σε παραπλήσιες ή και υψηλότερες ιπποδυνάμεις έχει χαμηλότερη τιμή. Υπάρχει βέβαια και το CUPRA Formentor VZ5, που μιλώντας επί προσωπικού, είναι το μοντέλο που θεωρώ ως τον πραγματικό ανταγωνιστή της Alfa Romeo Giulia. Παρότι SUV σε εμφάνιση.

Alfa Romeo Giulia Competizione 2.0 280 PS Q4
Τι λέει το DRIVEΑφήνοντας στην άκρη την τιμή, η Alfa Romeo Gulia Competizione Q4 αποδεικνύει για πολλοστή φορά ότι είναι η καλύτερη μεσαία μπερλίνα.
ΤιμήΑπό €69.000
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαΚινητήρας βενζίνης 1.995 cc, i4, 16v, 1 ΕΕΚ+MultiAir, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, κίνηση στους τέσσερις τροχούς, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
Απόδοση 280 PS/5.250 rpm, 400 Nm/2.250 rpm
Διαστάσεις4.650 x 1.860 x 1.438 mm
Χώρος αποσκευών480 lt
Βάρος1.620 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
0-100 km/h5,2" 
Τελική ταχύτητα240 km/h
Μέση κατανάλωση*11,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2182 g/km
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE
ΦωτογραφίεςΘανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube