Seat Ibiza 1.2 TSI

Seat Ibiza 1.2 TSI

Το Ibiza δεν άλλαξε ιδιαίτερα. Δεν χρειαζόταν άλλωστε. Φρεσκαρίστηκε λίγο και συνεχίζει με τα ίδια όπλα

Μπορεί το Seat Ibiza να έκλεισε τέσσερα χρόνια παρουσίας στην αγορά, όμως δεν θα έλεγες ότι ο ανταγωνισμός έχει προλάβει να το κάνει να δείχνει ξεπερασμένο.

Η Seat δεν ήταν υποχρεωμένη λοιπόν να αλλάξει σχεδόν τίποτα στην ανανέωση του μοντέλου και αυτό ακριβώς έκανε. Οι αλλαγές είναι κυρίως αισθητικής φύσης και η προσθήκη μερικών νέων εκδόσεων, όπως το στέισον Ibiza ST FR.

Πιάσε άλλη μια
Εδώ έχουμε την πιο ενδιαφέρουσα έκδοση και τη χρυσή τομή της γκάμας, το 1.2 TSI. Η ανανέωση το προίκισε με νέο προφυλακτήρα και ελαφρώς διαφοροποιημένα φώτα μπροστά. Ο κινητήρας έμεινε ίδιος και απαράλλαχτος, όπως έπρεπε άλλωστε. Αποδίδει μέγιστη ισχύ 105 PS και ροπή 17,8 kgm από τις 1.550 rpm, τιμές τις οποίες ζηλεύει κάθε άλλο βενζινοκίνητο της κατηγορίας. Στην πράξη αρκεί να τον κρατάς κοντά στις 2.000 rpm για να λειτουργεί το τούρμπο και να κινείσαι σβέλτα με ελάχιστο πάτημα του γκαζιού.

Οι επιδόσεις του από στάση εντυπωσιάζουν με μόλις 9,7” για το 0-100 km/h, ενώ και στις ρεπρίζ το κοντράρουν μόνο τα καλά τουρμποντίζελ της κατηγορίας. Δε συμβαίνει όμως το ίδιο και στον τομέα της κατανάλωσης, αφού τα 8,4 lt/100 km είναι μεν λογικά για το ρυθμό που μπορεί να κινηθεί, όχι όμως αρκετά λίγα για όποιον ψάχνει το οικονομικότερο σουπερμίνι. Η συμπεριφορά του Ibiza στο δρόμο είναι πλέον γνώριμη, με στιβαρό πάτημα, ικανοποιητική απόσβεση των ανωμαλιών και καλή ποιότητα κύλισης.

Η χαμηλή θέση οδήγησης σε προδιαθέτει θετικά, το αναίσθητο τιμόνι όχι και τόσο. Το μπροστινό είναι αυτό που θα γλιστρήσει πρώτο και δύσκολα θα μπορέσεις να φέρεις το πίσω μέρος στο προσκήνιο. Άλλωστε το ESP παραμονεύει πάντα για την ασφάλειά σου, επεμβαίνοντας μάλλον απότομα στο όριο.

Ο εξοπλισμός της «μεσαίας» και δημοφιλέστερης έκδοσης Style που οδηγήσαμε περιλαμβάνει μεταξύ άλλων δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ, cruise control, προβολείς ομίχλης και ζάντες αλουμινίου 15”. Η λογική λειτουργίας του ηχοσυστήματος πάντως δεν διορθώθηκε, ενώ έχει και περιορισμένη συνδεσιμότητα αφού δεν διαθέτει Bluetooth ή θύρα USB.

Το Ibiza έχει ESP από τη βασική έκδοση. Όμως σε σχέση με νεότερα μοντέλα υστερεί στο θέμα της παθητικής ασφάλειας, με τέσσερις αντί για έξι ή επτά αερόσακους. Μιλώντας για εξοπλισμό, μην ξεχνάς ότι με επιβάρυνση €1.500 μπορείς να επιλέξεις το Ibiza με 7άρι κιβώτιο DSG, ένα χαρακτηριστικό που δεν προσφέρει κανένας ανταγωνιστής εκτός των ομόσταβλων του Ομίλου VW.

Τι λέει το DRIVE
Η ανανέωση ήταν μόνο αισθητικής φύσης, αλλά με βασικό ατού το μοτέρ του παραμένει επίκαιρο
Τεχνολογία 1.197 cc, 4κύλινδρος σε σειρά, 8v, τούρμπο, 105 PS/5.000 rpm, 17,8 kgm/1.550-4.100 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
Επιδόσεις* 0-100 km/h σε 9,7”, 80-110 km/h με 3η 5,3”, τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση* 8,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 119 gr/km
*Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube