Opel Mokka 1.7 CDTI AWD

Opel Mokka 1.7 CDTI AWD

Παρέα με το Adam, το Mokka είναι το πλέον ενδιαφέρον δείγμα της σύγχρονης Opel. Και η έκδοση του μικρού crossover με τον 1.700άρη ντίζελ είναι και η πιο «περιπετειώδης» της γκάμας

Η επιτυχία του Mokka είναι ότι έπιασε με ακρίβεια το σφυγμό του αγοραστή ενός μικρού crossover: Φρέσκια, νεανική σχεδίαση μέσα-έξω, πρακτική καμπίνα με ικανοποιητικό χώρο για τέσσερις, ζωντανή συμπεριφορά και χαμηλή κατανάλωση.

Το αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε, είναι και τετρακίνητο, ώστε να μη δείχνει μόνο περιπετειώδες αλλά σε κάποιο –μικρό έστω- βαθμό, να είναι κιόλας.

Συμβατότητα
Σαφώς τα αυτοκίνητα αυτού του είδους είναι πιο συμβατά με πετρελαιοκινητήρες απ’ ό,τι με βενζινοκινητήρες. Ο 1.700άρης τουρμποντίζελ της Opel έχει αρκετή δύναμη και ροπή για να μη δυσκολεύεται απέναντι στα 1.510 kg του αμαξώματος. Από την άλλη όμως κάνει θόρυβο, είναι τραχύς και πρέπει να βρίσκεται σε ένα συγκεκριμένο –και περιορισμένο- εύρος στροφών για να αποδώσει τα προσδοκώμενα.

Επίσης, δε δίνει κάποιο σημαντικό πλεονέκτημα στις επιδόσεις έναντι του 1.4Τ των 140 PS, αφού το 6άρι κιβώτιο είναι πολύ μακρύ και χαμηλά το μοτέρ τελείως απρόθυμο. Γι’ αυτό και το Mokka 1.7 CDTI συνήθως χρειάζεται «βενζινοκίνητη» προσέγγιση, με κατέβασμα ταχύτητας όταν θέλεις να προσπεράσεις γρήγορα. Τα φρένα είναι απλώς ικανοποιητικά, με τα 110-0 km/h να γίνονται σε 49 m. Η αντοχή τους στα συνεχόμενα δυνατά φρεναρίσματα είναι πολύ καλή.

Με λίγη καλή διάθεση πάντως, όλα αυτά του τα συγχωρείς βλέποντας τη μέση κατανάλωση. Με κανονική οδήγηση και χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια ή να σέρνεσαι στο δρόμο, πετυχαίνεις 6,5 lt/100 km.

Το ντίζελ κάνει τη διαφορά
Αυτό που πολύ μας άρεσε στο 1.400άρι βενζινοκίνητο Mokka, ήταν η οδική συμπεριφορά και το κράτημα, χάρη και στην πολύ αποτελεσματική τετρακίνηση. Μπορεί στο χώμα ή με χαμηλή πρόσφυση να φτάνει γρήγορα στα όριά του, στην άσφαλτο όμως λειτουργεί άψογα.

Η ροπή μοιράζεται γρήγορα και σωστά στους τροχούς που πρέπει και το κράτημα απογειώνεται. Πολύ δύσκολα θα αναγκάσεις το εμπρός ή το πίσω μέρος να ανοίξει την τροχιά του, αλλά ακόμα και τότε αν απλώς μείνεις στο γκάζι το αυτοκίνητο θα διορθώσει μόνο του το γλίστρημα. Η μόνη διαφορά σε σχέση με το βενζινοκίνητο, είναι η ρύθμιση της ανάρτησης. Το ντίζελ το νιώθεις πιο σφιχτό στις χαμηλές ταχύτητες και στις λακκούβες, αλλά σε πιο γρήγορη οδήγηση περιμένεις κάτι πιο σφιχτό.

Το έξτρα βάρος του πετρελαιοκίνητου μοτέρ, αλλοίωσε λιγάκι την άριστα ισορροπημένη ρύθμιση του 1.4T AWD, αν και πρέπει να παραδεχτούμε και πάλι ότι η λειτουργία της είναι πολύ αθόρυβη με δεδομένους τους 18άρηδες τροχούς. Το μόνο που επηρεάζει αρνητικά την κύλιση, είναι η φασαρία από το μοτέρ που μπαίνει στην καμπίνα.

Η μοντέρνα σχεδίαση και η έμφαση στην πρακτικότητα, είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της τελευταίας. Το ίδιο και η πολύ καλή θέση οδήγησης με την απροβλημάτιστη ορατότητα. Ποιοτικά είναι απόλυτα ικανοποιητική, με κύριο στοιχείο την καλή συναρμολόγηση. Οι χώροι δεν είναι τεράστιοι, αλλά τέσσερις κανονικού αναστήματος επιβάτες θα βολευτούν, μόνο που το πορτμπαγκάζ των 356 lt είναι μέτριο.

Πέρα από το προφανές
Εκεί λοιπόν που θα περίμενες ότι η επιλογή του πετρελαιοκίνητου Mokka θα ήταν μονόδρομος στη γκάμα του, τελικά το θέμα δεν είναι και τόσο απλό. Θα πρέπει να είσαι από εκείνους που καλύπτουν πάνω 15.000 km ετησίως ώστε να είναι η οικονομία σε καύσιμο και τέλη κυκλοφορίας ένα ικανό δέλεαρ κόντρα στην πιο καλά ρυθμισμένη ανάρτηση, την πιο ποιοτική κύλιση και φυσικά τα 3.200 ευρώ που θα σου μείνουν στην τσέπη. Το γαϊτανάκι ολοκληρώνεται με τα χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας και την ελεύθερη είσοδο στον πράσινο δακτύλιο του ντίζελ, καθώς και το χαμηλότερο τεκμήριο και κόστος ασφάλισης του βενζινοκίνητου.

Τι λέει το DRIVE
Αν δεν καλύπτεις πολύ μεγάλες αποστάσεις ετησίως για να κάνεις οικονομία από το καύσιμο, μάλλον θα διαλέξεις τον 1.7 CDTI μόνο εάν θέλεις χειροκίνητο κιβώτιο ή εμπρός κίνηση.
Τιμή από € 26.570
Τεχνολογία 1.686 cc, i4, 4v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 130 PS/4.000 rpm, 30,6 kgm/2.000-2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 7,3”
0-100 km/h 10,5”
0-120 km/h 15,1”
0-140 km/h 21,9”
0-160 km/h 32,6”
0-400 m 17,5”,
0-1.000 m 32,3”
30-50 km/h με 3η 4,2”
50-80 km/h με 4η 6,1”
80-110 km/h με 5η 8,5”
110-140 km/h με 5η 14,8”
100-0 km/h σε 39,8 m
Τελική ταχύτητα 193 km/h
Μέση κατανάλωση 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 129 gr/km
Διαστάσεις 4.278 x 1.777 x 1.658
Βάρος 1.510 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube