Οδηγούμε: Volvo V40

Οδηγούμε: Volvo V40

Το πρώτο παγκοσμίως με αερόσακο πεζών >> Εκπομπές CO2 από 94 g/km και κατανάλωση από 3,6 lt/100 km >> Αποκλειστικά 5θυρο, αντικαθιστά S40 και V50 >> City Safety ΙΙ για μέχρι 50 km/h που αντιλαμβάνεται και πεζούς.  Το Volvo V40 φιλοδοξεί να σπάσει το γερμανικό δίπολο BMW / Audi και να γίνει η προφανής επιλογή στην κατηγορία των premium μικρομεσαίων οικογενειακών


Το πρόβλημα με την «άλλη άποψη» είναι ότι υπάρχει πάντα η σοβαρή πιθανότητα να μην γίνει αποδεκτή. Ούτε καν αντιληπτή. Η Volvo έχει πληρώσει το τίμημα. Η επιλογή να συμμετέχει στη μικρομεσαία κατηγορία με δύο διαφορετικά αυτοκίνητα, ένα σεντάν και ένα SW, δεν έφερε την εμπορική επιτυχία. Γι’ αυτό πλέον το S40 και το V50 αντικαθίστανται από ένα και μόνο μοντέλο, το V40. Ένα αποκλειστικά 5θυρο χάτσμπακ, με προσωπικότητα, που θέλει να κάνει καριέρα με λάβαρο την ασφάλεια, την οικονομία και την ποιότητα, χωρίς όμως να αγνοεί την οδηγική ευχαρίστηση.

Όμορφος κόσμος

Για την Volvo είναι μια εντελώς νέα πλατφόρμα, πάνω στην οποία θα βασιστούν και μοντέλα του όχι και τόσο μακρινού μέλλοντος. Όπως ένα πολυτελές μικρό crossover που, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, θα δούμε το φθινόπωρο στο Παρίσι.
Η εξωτερική εμφάνιση δεν ξεφεύγει από την εταιρική εικόνα. Στοιχεία όπως τα φώτα ημέρας LED, οι ακμές στο εμπρός σπόιλερ, τα νεύρα στο καπό και οι τονισμένοι ώμοι στο ύψος της βασικής γραμμής δίνουν την απαραίτητη σπορ αύρα.
Σε ό,τι αφορά στις εξωτερικές διαστάσεις, το V40 είναι μακρύτερο από τον ανταγωνισμό, 13,5 cm από την Σειρά 1 και 4,4 cm από το Α3. Το μεταξόνιο τοποθετείται μεταξύ των δύο γερμανικών μοντέλων, μικρότερο από της BMW, μεγαλύτερο από του Audi. Οι εσωτερικοί χώροι για τους πίσω δεν είναι το δυνατό του σημείο, ενώ το πορτμπαγκάζ που χωρίζεται κατακόρυφα και κατά μήκος υπολείπεται 25–30 λίτρων της premium παρέας σε συνολικό όγκο.
Στο εσωτερικό, η ατμόσφαιρα ανταποκρίνεται πλήρως και με το παραπάνω στο υψηλό προφίλ που το εργοστάσιο θέλει για το μοντέλο. Νιώθεις όμορφα αμέσως μόλις ανοίξεις την πόρτα και βρίσκεις εύκολα τη θέση οδήγησης που σου ταιριάζει, μέσα στο πλήθος ρυθμίσεων για το κάθισμα και το τιμόνι. Τα κορυφαίας ποιότητας μαλακά πλαστικά, το αλουμίνιο, οι ψηφιακές οθόνες και τα διάφορα γκάτζετ που εξυπηρετούν την άνεση ή την ασφάλεια, δένουν αρμονικά χάρη στο λιτά πολυτελές σκανδιναβικό ντιζάιν. Η συναρμογή είναι προσεγμένη, το ίδιο και το φινίρισμα κάθε επιφάνειας.
Η αίσθηση στο εσωτερικό με υποχρεώνει να χρησιμοποιήσω ένα κλισέ: Αντιστοιχεί σε μεγαλύτερο και ακριβότερο αυτοκίνητο. Η υψηλής ποιότητας κύλιση δεν φέρνει σε δύσκολη θέση την ηχομόνωση που έτσι κι αλλιώς είναι κορυφαία. Ακόμη και ο κινητήρας ντίζελ της έκδοσης D2 ακούγεται ελάχιστα, σχεδόν ευχάριστα στην καμπίνα.
Την προσοχή φυσικά τραβά ο νέος πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων που διατίθεται στον προαιρετικό εξοπλισμό, με κόστος κάτι λιγότερο από €400. Στην ουσία πρόκειται για μια οθόνη TFT στην οποία αναπαριστώνται ως γραφικά σε ψηφιακή ή αναλογική μορφή τα όργανα ελέγχου. Διατίθενται τρία διαφορετικά θέματα: Elegance, Eco και Performance. Ο τρόπος απεικόνισης, το πλήθος και το είδος των οργάνων που προβάλλονται διαφέρει σε κάθε ένα από αυτά. Για παράδειγμα, στην επιλογή Eco υπάρχει οικονομόμετρο και το αναλογικό ταχύμετρο δεσπόζει στο κέντρο. Αντίθετα στο θέμα Performance, κυριαρχεί ένα μεγάλο κόκκινο στροφόμετρο και μια μπάρα που δείχνει πόση από τη διαθέσιμη ισχύ χρησιμοποιεί ανά πάσα στιγμή ο οδηγός.

Better safe than sorry
Στάνταρ σε όλα τα V40 θα είναι το σύστημα City Safety και μια παγκόσμια καινοτομία, ο αερόσακος πεζών.
Με στόχο πρώτα από όλα την πρόληψη του ατυχήματος, η Volvo έχει εξελίξει το City Safety, που πλέον ελέγχει την κίνηση με ραντάρ αντί κάμερας. Το σύστημα πλέον λειτουργεί μέχρι τα 50 km/h. Σε περίπτωση που ο οδηγός αργήσει να αντιδράσει όταν το εμπρός όχημα κινείται σημαντικά πιο αργά ή είναι ακινητοποιημένο, το αυτοκίνητο παίρνει την πρωτοβουλία να φρενάρει δυνατά ώστε να αποφευχθεί το ατύχημα (αν η διαφορά ταχύτητας μεταξύ των δύο οχημάτων δεν ξεπερνά τα 15 km/h) ή να μειωθεί κατά το δυνατόν η ένταση της πρόσκρουσης.

Εύκολα κι απλά
Εκτός από την παθητική ασφάλεια, καμάρι της Volvo είναι ο νέος ντίζελ 1,6 λίτρων. Στην έκδοση D2 αποδίδει 115 ίππους, με κατανάλωση που σύμφωνα με το εργοστάσιο κυμαίνεται από 3,6 ως 3,8 lt/100 km, ανάλογα με την επιλογή τροχών. Στην πράξη δεν είδαμε ποτέ λιγότερα από 6,5-7 lt/100 km στο trip computer, νούμερο που κρίνεται ικανοποιητικό για δοκιμή με πολλά πάτα-άσε για να αποκτήσεις άποψη και πολλά εμπρός-πίσω για τις ανάγκες της φωτογράφισης.
Η ροπή φτάνει τα 27,5 kgm από τις 1.750 ως τις 2.500 rpm. Με γεμάτες στροφές, δηλαδή από τις 2.000 ως τις 4.500 το τράβηγμα είναι πειστικό. Προσπερνάς με ασφάλεια και δεν δυσανασχετείς αν ο δρόμος σου σε βγάλει σε ανηφορικό, ορεινό στροφιλίκι. Κάτω από τις 1.700 rpm όμως κοιμάται. Και η απροθυμία του να ανεβάσει στροφές σε υποχρεώνει να κατεβάζεις συχνά 1η στην κίνηση της πόλης. Ο λεβιές έχει θετικό κούμπωμα, αλλά δεν θα έλεγα ότι είναι από αυτούς που απολαμβάνεις να χρησιμοποιείς. Το ίδιο και ο  συμπλέκτης με τη μεγάλη διαδρομή.
Για τα γούστα μου, χρυσή τομή ο 1.6 turbo των 180 PS της έκδοσης Τ4, σε συνδυασμό μάλιστα με 6άρι Powershift διπλού συμπλέκτη. Ταχύτητα, οικονομία και άνεση στο ταξίδι χάρη και στην ευφυΐα του Powershift. Αλλά και δύναμη από το μηδέν. Και διάρκεια για τις λίγες εκείνες φορές που θα είσαι μόνος και θα αποφασίσεις να ανακαλύψεις το όριο του «Sport chassis» με το πιο σφιχτό και πιο χαμηλό κατά ένα πόντο συνδυασμό ελατηρίων αμορτισέρ.
Δεν είναι σπορ αυτοκίνητο διότι δεν θέλει, αλλά είναι ευχάριστο ακόμη και για τον ανήσυχο ευκαιριακό οδηγό του. Αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι ότι στο τιμόνι του, που είναι μάλλον το καλύτερο ever σε Volvo, μπορεί να πάει άνεμο ο οποιοσδήποτε. Συνειδητά η ουρά είναι αναίσθητη, αμέτοχη σε ό,τι κάνει το μπροστινό σύστημα, για να μην τρομάζει τον άσχετο. Που έτσι κι αλλιώς δεν θα ενοχληθεί από την υστέρηση απόκρισης του πλαισίου στην πρώτη τιμονιά, στην είσοδο. Κατά τα άλλα γέρνει ελάχιστα και βγάζει άπειρη πλευρική πρόσφυση. Αν συνεχίσεις να ανεβάζεις ρυθμό, κάποτε, πολύ πιο πέρα από εκεί που θα περιπλανηθεί ακόμη και ο πιο ανήσυχος υποψήφιος πελάτης Volvo, θα ανοίξει λίγο την τροχιά του εμπρός μέρους για να σου πει φτάνει. Θα σηκώσεις, θα κλείσεις λίγο το τιμόνι, κι αυτό είναι όλο.



Αερόσακος για πεζούς
Το City Safety ΙΙ ανιχνεύει ακόμη και ανθρώπινα σώματα, ύψους μεγαλύτερου των 80 cm. Αν παρόλα αυτά η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη, ο αερόσακος θα προστατέψει τον πεζό στο μέγιστο βαθμό. Λαμβάνει δεδομένα από επτά διαφορετικούς αισθητήρες ώστε να μην ενεργοποιείται από μια μπάλα ας πούμε, αλλά μόνο όταν υπάρχει πραγματική ανάγκη. Όταν φουσκώσει καλύπτει τα 2/3 της επιφάνειας του παρμπρίζ. Ταυτόχρονα σηκώνεται το πίσω μέρος του καπό κατά 10 cm και απομακρύνεται από τη σκληρή επιφάνεια του κινητήρα ώστε όταν υποδεχτεί το σώμα του πεζού να βουλιάξει απορροφώντας μέρος της ενέργειας.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube