Οδηγούμε: Toyota Prius+

Οδηγούμε: Toyota Prius+

 H Toyota επεκτείνει την γκάμα του Prius προσθέτοντας σ’ αυτή ένα πολυχρηστικό μοντέλο που μπορεί να μεταφέρει μέχρι επτά επιβάτες

Από θέση ισχύος σήμερα και με τις πωλήσεις των υβριδικών αυτοκινήτων της να έχουν σπάσει προ πολλού το φράγμα των τεσσάρων εκατομμυρίων, οι Ιάπωνες κάνουν το επόμενο βήμα, επεκτείνοντας την γκάμα των HSD. Καταρχήν με το Yaris Hybrid, δείχνοντας πως η τεχνολογία αυτή είναι προσιτή και κατάλληλη να υιοθετηθεί από ένα σουπερμίνι. Και στη συνέχεια ότι η ίδια μπορεί να καλύψει μεταφορικές απαιτήσεις που ξεπερνούν το συνηθισμένο αριθμό των πέντε επιβατών.

MPV και HSD
Κάπου εδώ ξεπροβάλλει το Prius+. Το τέταρτο κατά σειρά υβριδικό μοντέλο στην γκάμα της Toyota και το πρώτο του είδους με δυνατότητα μεταφοράς μέχρι επτά επιβατών και ιδιαίτερες πολυχρηστικές ικανότητες. Βασισμένη στο πάτωμα και τα μηχανικά μέρη του υπάρχοντος Prius, το prius+ ακολουθεί και τη σχεδιαστική γραμμή του, εκφρασμένη σε ένα ελαφρώς ψηλότερο και κατά 13,5 πόντους πιο μακρύ αμάξωμα. Η μεγάλη διαφορά μεταξύ των δύο είναι η ύπαρξη μιας νέας μπαταρίας στο Prius+. Λιθίου, αντί νικελίου και αντίστοιχη αυτής που θα φορά το Prius plug-in από τον Σεπτέμβριο οπότε και θα παρουσιαστεί. Ούσα μικρότερη σε διαστάσεις (και οκτώ κιλά ελαφρύτερη), επέτρεψε στους μηχανικούς να την τοποθετήσουν κάτω από την κονσόλα δαπέδου και ανάμεσα στα δυο μπροστινά καθίσματα, ελευθερώνοντας το χώρο στο πίσω μέρος του Prius+, σε σχέση πάντα με το απλό Prius.

Ακόμα κι αν το γνωρίζεις αυτό, δεν θα αποφύγεις την έκπληξη πρώτη φορά που θα καθίσεις στα πίσω καθίσματα ή αντικρίσεις το χώρο αποσκευών. Με μόλις οκτώ πόντους μεγαλύτερο μεταξόνιο, η βελτίωση από το απλό Prius στις πίσω θέσεις είναι θεαματική. Ιδίως στο ύψος, χωρίς καν να συνυπολογίζεις την ύπαρξη και της τρίτης σειράς καθισμάτων. Η τελευταία μάλιστα δεν είναι διακοσμητική, αλλά μπορεί να φιλοξενήσει άνετα ακόμα και δύο εφήβους. Μόνο εμπρός τα πράγματα έχεις την αίσθηση ότι είναι λίγο πιο στριμωγμένα. Η ογκώδης κονσόλα που στεγάζει την μπαταρία αλλά έχει και μεγάλους πρακτικούς αποθηκευτικούς χώρους, σε κάνει να νιώθεις χωμένος στο κάθισμά σου.

Πολυδιαμορφώσιμο
Πέρα από ευρυχωρία, το εσωτερικό του Prius+ έχει να επιδείξει και πολλές δυνατότητες διαμόρφωσης. Τα καθίσματα στις δυο πίσω σειρές είναι ανεξάρτητα, με ρυθμιζόμενη κλίση της πλάτης, και τα τρία της μεσαίας σειράς συρόμενα. Διαμορφώνονται κατά το δοκούν όπως και το πορτμπαγκάζ που, στην 7θέσια διάταξη, προσφέρει 232 λίτρα και στην 5θέσια έναν επίπεδο χώρο 784 λίτρων.

Η συνδυασμένη ισχύς του βενζινοκινητήρα 1.8 και του ηλεκτροκινητήρα των 60 kW ανέρχεται στους 136 ίππους. Σε σχέση με το Prius όμως έχει κοντύνει η τελική σχέση μετάδοσης του κιβωτίου, ώστε τα σχεδόν 125 κιλά επιπλέον να μην «φαίνονται» στις επιδόσεις. Γενικά το Prius+ δεν διαφέρει στο δρόμο από το απλό, με εξαίρεση ίσως το ελαφρώς καλύτερο σε αίσθηση και αμεσότητα ηλεκτρικό τιμόνι, το οποίο δέχθηκε κάποιες τροποποιήσεις στο λογισμικό του. Είναι άνετο και ήσυχο στο δρόμο -αν δεν είσαι τέρμα γκάζι- και σε παροτρύνει για έναν νωχελικό τρόπο οδήγησης που βάζει τις επιδόσεις και την αναζήτηση των ορίων σε δεύτερη μοίρα.

Το κυνήγι εδώ, αφορά τη χαμηλότερη κατανάλωση. Και μπορεί σε επίπεδο επιδόσεων το Prius+ να μένει πίσω από τις «ελεύθερες» πλέον ντίζελ προτάσεις του ανταγωνισμού, τις κοντράρει όμως στο δρόμο για το βενζινάδικο. Ο κατασκευαστής ανακοινώνει 4,1 λίτρα/100 km, αλλά πιο σημαντική είναι η ικανότητά του να κινείται, με έξυπνη οδήγηση, αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια στις χαμηλές ταχύτητες της πόλης. Από την άλλη, οι εκπομπές των μόλις 96 gr CO2/km απαλλάσσουν τον ιδιοκτήτη από την καταβολή των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.

Με την τιμή πώλησης να ξεκινά λίγο πάνω από τα 30.000 ευρώ και την υπάρχουσα οικονομική κατάσταση, το Prius+ διατίθεται προς το παρόν στη χώρα μας μόνο κατόπιν παραγγελίας. Το τελευταίο βέβαια δεν αναιρεί το γεγονός πως πρόκειται για μια αξιόλογη πρόταση. Όχι μόνο για όποιον αναζητά ένα 7θέσιο οικογενειακό, αλλά και για τον υποψήφιο αγοραστή του Prius. Με ελάχιστα μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις, η ευρυχωρία και πρακτικότητα που προσφέρει δεν περνούν απαρατήρητες, ακόμα και αν η τελευταία σειρά καθισμάτων δεν ανασηκωθεί ποτέ.


Τι λέει το DRIVE
Ένα MPV που σέβεται το περιβάλλον, την τσέπη του οδηγού και του επιτρέπει να φωνάξει δυο φίλους παραπάνω να μοιραστούν τη διαδρομή.
Τιμή λίγο πάνω από €30.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.798 cc, i4 16v, ηλεκτροκινητήρας 60 kW, 136 PS, 14,4 kgm/4.000 rpm, κιβώτιο CVT
Επιδόσεις 0-100 km/h 11,3”, τελική 165 km/h
Μέση κατανάλωση 4,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 96 gr/km
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube