Οδηγούμε το πρωτότυπο Volvo S60 Polestar

Οδηγούμε το πρωτότυπο Volvo S60 Polestar

Η Polestar, η σουηδική αγωνιστική ομάδα και επίσημος βελτιωτής των Volvo, ικανοποιήθηκε σφόδρα από την ενθουσιώδη υποδοχή του «φτιαγμένου» C30 το 2010, οπότε αποφάσισε να δώσει ακόμα ένα δείγμα γραφής.

Με τις ευχές της μητρικής Volvo λοιπόν και με ένα ιδιώτη αγοραστή να έχει δώσει ήδη παραγγελία, η Polestar αποφάσισε να ανακατασκευάσει το S60 σύμφωνα με τις προδιαγραφές της, χρησιμοποιώντας το μοντέλο Τ6 ως βάση.

Το γνωστό μας 3λιτρο μοτέρ με τους έξι κυλίνδρους σε σειρά προφανώς και διατηρήθηκε. Αλλά με νέα κυλινδροκεφαλή, υπερσυμπιεστή της Garret και ένα νέο πλούσιο σύστημα τροφοδοσίας που εκτόξευσε την ισχύ στα 508 PS, σχεδόν 200 παραπάνω από το νορμάλ μοτέρ.

Αλλάχτε τα όλα
Το ενισχυμένο 6άρι χειροκίνητο σασμάν έχει να τα βγάλει πέρα με 58,6 κιλά ροπής, ενώ o Haldex πέμπτης γενιάς που ενσωματώνει και ηλεκτρομηχανικό πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης συνδυάστηκε με χαμηλότερο, ελαφρύτερο και πιο φαρδύ σασί. Φυσικά, το S60 Polestar φορά φαρδύτερα λάστιχα, πάνω σε φαρδύτερα μετατρόχια -δύο πόντους εμπρός, τέσσερις πίσω.

Το νέο αμάξωμα (μόνο η οροφή, το καπό και οι μπροστινές πόρτες έμειναν τα ίδια) κάθεται τρεις πόντους χαμηλότερα, πάνω σε ρυθμιζόμενα αμορτισέρ Ohlins τριών δρόμων. Το αναβαθμισμένο μοτέρ μπορεί να ρουφά αέρα σαν δρομέας ύστερα από 100άρι, αλλά δεν δείχνει τσιτωμένο ή υπερευαίσθητο.

Ανεβάζοντας πιο ηχηρά και βυθίζοντας τη βελόνα του στροφόμετρου βαθύτερα απ’ ό,τι το νορμάλ Τ6, το Polestar σπριντάρει με ρωμαλέο και φρενήρη τουρμπίσιο ενθουσιασμό και με συχνό ψάρεμα στο τιμόνι. Από την άλλη όλη αυτή η δύναμη και η φρενίτιδα δεν είναι μη διαχειρίσιμη, καθώς το σχεδόν διαισθητικό πεντάλ κάνει εύκολη την οδήγηση.
Παρομοίως το tuning του σασί δεν είναι απότομο ούτε σε τρομάζει.

Προβλέψιμο, με σφόδρα σταθερό πάτημα, ανάρτηση εστιασμένη στην πίστα και καλύτερη κατανομή βάρους (εξοικονομήθηκαν 60 kg από το μπροστινό του αυτοκινήτου), το S60 διαγράφει την τροχιά του με μεγαλύτερη φινέτσα από οποιοδήποτε άλλο Volvo. Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι η Polestar ρύθμισε το κράτημα να είναι εύκολο ακόμα και για το μέσο οδηγό.

Στο βρεγμένο σιρκουί που δοκιμάσαμε το αυτοκίνητο, ο πίσω άξονας ήταν σε απόλυτη συνεννόηση με τον εμπρός: Απαντούσε στην απαίτηση του Haldex για παραπάνω ροπή, αλλά ποτέ σε σημείο ώστε το αυτοκίνητο να γυρίζει την έντονα την ουρά του.

Πού το πάει;
Εν κατακλείδι, το S60 Polestar είναι άμεσα αποκρινόμενο, ζυγισμένο, ταχύτατο και αξιόπιστο. Και φυσικά ένα Volvo που πιάνει τα 300! Και αυτή είναι η ουσία. Η Polestar, με την παραγωγική της ικανότητα, κοιτά με το ένα μάτι την εμπορική πλευρά και θα ήθελε να βγάλει το αυτοκίνητο σε περιορισμένη παραγωγή. Βέβαια ένα τέτοιο αυτοκίνητο θα ερχόταν στην Ελλάδα με τιμή πάνω από 250.000 ευρώ.

Από την άλλη όμως ελπίζουμε το Γκέτεμποργκ να μη δυναστεύει το αχτίφ του επίσημου βελτιωτή του και –γιατί όχι;- να περάσει κάμποσες από τις βελτιώσεις σε ένα εργοστασιακό S60 Τ6. Οψόμεθα…      

Τι λέει το DRIVE
Εξωφρενική δύναμη, ακόμα πιο εξωφρενική τιμή, αλλά και ένα απίστευτα ολοκληρωμένο σπορ σεντάν
Τεχνολογία 2.953 cc, i6, 24v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο Garret 3171, 508 PS/6.500 rpm, 58,6 kgm/5.500 rpm, AWD με Haldex Gen4 XWD και Haldex Ε-LSD πίσω, χειροκίνητο κιβώτιο MCC6 έξι σχέσεων, 1.640 kg
Επιδόσεις 0-100 km/h 3,9”, τελική 300+ km/h
Μέση κατανάλωση δ.α.
Εκπομπές CO2 δ.α.
Μετρήσεις Polestar

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube