Οδηγούμε: Audi S8

Οδηγούμε: Audi S8

O μυώδης διτούρμπινος V8 και μια σειρά από αναθεωρήσεις σε σχέση με το παλιό S8, φέρνουν τη σπορ λίμο της Audi στην πρώτη γραμμή

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, όποτε οδηγήσαμε S8, ποτέ δεν πειστήκαμε ολοκληρωτικά για την υπεροχή του. Βέβαια, επίσης ποτέ δεν μας έλειψαν οι επιδόσεις, το στιλ, η πολυτέλεια ή η ποιότητα. Εκεί που πραγματικά μειονεκτούσε ήταν η ποιότητα κύλισης, ειδικά σε κατσαρή άσφαλτο.
Εν τούτοις, αυτό το ολοκαίνουργιο S8, στην πρώτη επαφή που είχαμε μαζί του, φαίνεται ότι προχώρησε σε τεράστια βελτίωση. Και όχι μόνο σε ακρίβεια στη συμπεριφορά και σε μεγάλη βελτίωση της οικονομίας, αλλά και στην κύλιση. Το S8 αν και υποστηρίζεται από μια σφιχτή ανάρτηση, αυτή παραμένει σωστά ελεγχόμενη, τουλάχιστον στους γερμανικούς επίπεδους δρόμους γύρω από το «στρατηγείο» της Αudi. Κάτι που κάνει τη συνολική ποιότητα λειτουργίας του S8 ανταγωνιστική των BMW και Mercedes-Benz.
Η ισχύς του S8 προέρχεται από ένα διτούρμπινο V8 4.4, μια ενισχυμένη έκδοση του μοτέρ που γνωρίζουμε από το S6 και το S7. Εξελιγμένος σε συνεργασία με την Bentley (προορίζεται για την Continental GT και GTC του 2012), αυτός ο κινητήρας ενσωματώνει ένα νέο σύστημα που «κόβει» τέσσερις κυλίνδρους όταν το φορτίο του είναι μικρό.
Ο νέος V8 αποδίδει 70 PS και 11,0 kgm περισσότερα από το παλιό μοντέλο που χρησιμοποιούσε τον ατμοσφαιρικό V10 με τα 5.500 cc. Από το ραλαντί σχεδόν, το νέο S8 αισθάνεται σαφώς πιο δυνατό και με ταχύτερη απόκριση στο γκάζι.

Με μικρό φορτίο και 3η ή μεγαλύτερη ταχύτητα στο κιβώτιο, δεν υπάρχει κάτι που να προδίδει πως δουλεύει με τέσσερις κυλίνδρους λιγότερους –εκτός από την ένδειξη στο ψηφιακό καντράν. Στο πρωτότυπο προ-παραγωγής που οδηγήσαμε δε, η «επιστροφή» των κυλίνδρων γινόταν επίσης χωρίς να το καταλάβουμε.
Με παραπάνω γκάζι, η παροχή ισχύος είναι γλυκιά και γραμμική, σε ένα μεγάλο εύρος στροφών. Επιστεγάζεται δε από έναν ευχάριστο, βαθύ γουργουρητό από την εξάτμιση, που μεγαλώνει σε ένταση όσο οι στροφές ανεβαίνουν. Η θηριώδης ροπή και η τελευταία έκδοση του συστήματος τετρακίνησης τύπου Torsen της Audi μεταφράζονται σε λυσσαλέα επιτάχυνση, όπως μαρτυρά και ο ισχυρισμός του Ίνγκολσταντ για 0-100 km/h σε 4,2”. Το βελτιωμένο 8άρι αυτόματο κιβώτιο αλλάζει ταχύτητες με πειστικότητα και η λειτουργία stop/start βοηθά το S8 να πετυχαίνει 10,2 lt/100 km τυποποιημένη μέση κατανάλωση.
Εκεί όπως που το νέο S8 διαπρέπει σε σχέση με το παρελθόν είναι στην ανώμαλη άσφαλτο. Μεγάλα ανοίγματα του γκαζιού σε κλειστές στροφές δεν στέκονται ικανά να διαταράξουν τη δυναμική ισορροπία του, ακόμη και στο βρεγμένο. Σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο που είναι πολύ καλό παντού, πάντα υπάρχει και κάτι για να παραπονιέσαι. Και στην περίπτωση του πρωτοτύπου μας  είναι το τιμόνι που είχε τεχνητή αίσθηση.


Τι λέει το DRIVE
Ένα σαγηνευτικό χαρμάνι επιδόσεων, παντός καιρού ικανότητας και κορυφαίας πολυτέλειας.
Τεχνολογία 3.993 cc, V8, 32v, 4 ΕΕΚ, twin turbo, 520 PS/6.800 rpm, 66,3 kgm/1.700 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h 4,2”, τελική 250 km/h
Μέση κατανάλωση 10,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 237 gr/km
Μετρήσεις Κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube