Οδηγούμε: Audi A6 3.0 TDI quattro

Οδηγούμε: Audi A6 3.0 TDI quattro

Αντεπίθεση: Το μεσαίο Audi δεν είχε μέχρι σήμερα την επιτυχία της BMW Σειράς 5 και της Mercedes-Benz E-class. Τώρα έχει πιθανότητες να αλλάξει το κατεστημένο

Μπορεί το Α6 να είναι το πιο δημοφιλές μοντέλο του κόσμου στην κατηγορία του τα τρία τελευταία χρόνια (χάρη κυρίως στην κινέζικη έκδοσή του), όμως στην Ευρώπη έμενε μέχρι σήμερα στη σκιά της Σειράς 5 και της E-class. Τώρα, στην τέταρτη γενιά του, δείχνει ικανό να πάρει τα σκήπτρα. Είναι πιο ευρύχωρο από το απερχόμενο, αλλά συγχρόνως ελαφρύτερο, με μικρότερο μήκος και 21% πιο οικονομικό. Παρά την υψηλότερη τεχνολογία και τον πλουσιότερο εξοπλισμό δεν θα είναι σημαντικά ακριβότερο, ενώ δείχνει και οικείο: Κομψό, σύγχρονο και διακριτικό –ακριβώς όπως το θέλουν οι πελάτες της Audi.

Κατηγορία φτερού...
Οι πιο δημοφιλείς εκδόσεις θα είναι οι δίλιτρες TFSI και TDI, όμως η πρώτη γνωριμία μας έγινε με το 3λιτρο V6 TDI quattro. Οι κορυφαίες εκδόσεις όπως αυτή δεν έχουν στάνταρ μόνο την τετρακίνηση, αλλά και το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic -δεν διατίθεται χειροκίνητο. Παρότι τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη δεν έχουν συνήθως την ομαλή λειτουργία και τη ροπή εκκίνησης των συμβατικών αυτόματων (όπως αυτά των BMW και Mercedes), το Α6 ξεκινά άμεσα και γρήγορα και αλλάζει ταχύτητες σχεδόν ανεπαίσθητα. Ακόμα και το σύστημα Stop/Start περνά απαρατήρητο.
Το αλουμίνιο έχει αντικαταστήσει το ατσάλι σε αρκετά σημεία του νέου Α6, εξοικονομώντας 80 kg και καθιστώντας το το ελαφρύτερο της κατηγορίας. Πολύ αλουμίνιο έχει χρησιμοποιηθεί στην ανάρτηση (πολλαπλών συνδέσμων μπροστά και πίσω), μειώνοντας το μη φερόμενο βάρος και ευνοώντας έτσι το κράτημα και την άνεση.

Πυρ και τετρακίνηση
Στους απαιτητικούς –και βρεγμένους– δρόμους της Σικελίας που το οδηγήσαμε, το νέο Α6 έδειχνε πολύ πιο ελαφρύ κι ευέλικτο από το προηγούμενο. Αλλά ταυτόχρονα πιο άνετο και σταθερό στις ανωμαλίες του δρόμου. Η ανάρτηση S line (30 mm χαμηλότερη, με σκληρότερα ελατήρια, αμορτισέρ και αντιστρεπτικές) και οι τροχοί 19 ιντσών επηρέαζαν αρνητικά την ποιότητα κύλισης. To αντιστάθμισμα προέρχεται από το στήσιμο του αυτοκινήτου, κάτι για το οποίο υπεύθυνη είναι η quattro GmbH που εξελίσσει τα μοντέλα RS. Κι αυτό φαίνεται. Ο έλεγχος του αμαξώματος είναι απόλυτος, το Α6 αντιστέκεται σθεναρά στην υποστροφή και είναι απρόσμενα ακριβές στη συμπεριφορά. Απρόσμενη είναι και η ρυθμισιμότητα, τόσο χάρη στο νέου τύπου κεντρικό διαφορικό που μοιράζει τη ροπή έξυπνα και άμεσα όσο και στο ενεργό πίσω διαφορικό Sport Differential. Αυτό δεν φρενάρει τον εσωτερικό τροχό όπως πριν, αλλά στέλνει περισσότερη ροπή στον εξωτερικό, επιτρέποντας έτσι την εξουδετέρωση της υποστροφής με το γκάζι. Αντίστοιχα, στην επιβράδυνση κατευθύνει το φρένο-κινητήρα στον εσωτερικό τροχό, αυξάνοντας την ευελιξία του αυτοκινήτου. Ακόμα και σε βρεγμένες, γλιστερές στροφές, το Α6 αποκρινόταν άμεσα και θετικά στο τιμόνι –πράγμα που οφείλεται και στο κατά 15 mm φαρδύτερο μπροστινό μετατρόχιο.

Δεν μπορώ να περιμένω
Γενικά, το νέο Α6 σε εμπνέει να το οδηγείς γρήγορα, εξίσου ή και περισσότερο απ’ ό,τι μια 5άρα BMW ή μία Jaguar XF. Φυσικά, σε ένα quattro η ελκτική πρόσφυση και η σιγουριά σε δύσκολες συνθήκες θεωρούνται δεδομένες. Και ως Audi, το Α6 δεν έχει χάσει τίποτε σε ποιότητα, πρακτικότητα, απόδοση και πολιτισμένο χαρακτήρα. Αντίθετα, η καμπίνα είναι ακόμα καλύτερα μονωμένη από θορύβους και κραδασμούς, ιδιαίτερα πολυτελής και άψογη εργονομικά –ένας ιδανικός χώρος για να ταξιδεύεις.
Συνολικά, το νέο Α6 διακρίνεται σε όλους τους τομείς που θα περίμενες, αλλά και σ’ έναν ακόμα: Στην οδηγική απόλαυση. Δεν είναι βέβαια άψογο –το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι έχει τεχνητή αίσθηση και η ανάρτηση δεν είναι τόσο άνετη όσο της E-class– όμως η πρόοδος στη δυναμική συμπεριφορά είναι θεαματική και η αντιπαράθεση με τη νέα BMW Σειράς 5 είναι κάτι που περιμένουμε με ανυπομονησία.

[blockquote]Τι λέει το DRIVE
Οι μεγάλοι αντίπαλοι του Α6, Mercedes E-Class και BMW 5 Series θα τα βρουν σκούρα. Το νέο A6 ισορροπεί εξαιρετικά ανάμεσα στην κορυφαία ποιότητα και άνεση και τη σπορ οδική συμπεριφορά
Τεχνολογία 2.967 cc, V6, 24v, 2x2EEK, turbodiesel, S tronic 7άρι
Απόδοση 245 PS/4.500 rpm, 51 kgm/ 1.400–3.250 rpm
Επιδόσεις: 0-100 σε 6,1”, τελική 250 km/h
Μέση κατανάλωση: 6,0 lt/100km
Εκπομπές CO2     170 gr/km
Μετρήσεις κατασκευαστή[/blockquote]


 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube