Οδηγούμε: Audi A5 Sportback 1.8 TFSI

Οδηγούμε: Audi A5 Sportback 1.8 TFSI

Πίσω έχει το Sportback την ουρά: Το πιο ελαφρύ και οικονομικότερο 1.800άρι μοτέρ ανεβάζει τον ήδη ταχύ εμπορικό διασκελισμός του A5 Sportback

Το A5 Sportback αποδείχθηκε μια εξαιρετικά επιτυχημένη ιδέα για την Audi. Πριν το Α5, το Α4 κατείχε περίπου το 1/4 των πωλήσεων στην κατηγορία του. Με το 4θυρο κουπέ στην γκάμα της, η γερμανική εταιρεία κατάφερε να αυξήσει το μερίδιο της στο 1/3, παρά την κάμψη στις πωλήσεις του Α4. Για το νέο έτος, ολόκληρη η γκάμα του Α5 δέχθηκε ουσιαστική ανανέωση. Υπάρχουν αισθητές διαφορές στην εξωτερική εμφάνιση, στην καμπίνα, στο τιμόνι και στην ανάρτηση, αλλά και βελτιώσεις σε κάποιους κινητήρες. Η πιο εντυπωσιακή αφορά τον κινητήρα που ενδιαφέρει και περισσότερο την αγορά μας: Τον 1.8 TFSI.

Πρόκειται για την τρίτη γενιά του 4κύλινδρου με τον κωδικό ΕΑ888, ο οποίος πληροί πλέον τις προδιαγραφές Euro 6 που θα ισχύσουν από το 2015. Οι βελτιώσεις του επικεντρώνονται στην εξοικονόμηση βενζίνης. Σε αυτό συμβάλλουν ο νέος διπλός ψεκασμός που συνδυάζει η και έμμεση έγχυσης της βενζίνης, το σύστημα Valvelift δύο σταδίων που ρυθμίζει τις βαλβίδες εξαγωγής και το πιο έξυπνο σύστημα ψύξης του μοτέρ. Ακόμα συμβάλλουν πολλές άλλες μικρότερες αλλαγές που, σε συνδυασμό με το νέο και λιγότερο ενεργοβόρο ηλεκτρικό τιμόνι, κάνουν τον 1.8 TFSI 21% πιο οικονομικό από το απερχόμενο με την ίδια χωρητικότητα. Η μέση τυποποιημένη κατανάλωση είναι 5,7 λίτρα/100 km και οι εκπομπές CO2 μόλις 134 gr/km. Παράλληλα το μοτέρ κέρδισε δέκα ίππους, ανεβάζοντας την ισχύ του στους 170. Εντυπωσιακή είναι και η ροπή των 32,6 kgm από τις μόλις 1.400 σ.α.λ. Το τελευταίο είναι και το πιο ζηλευτό χαρακτηριστικό του κινητήρα. Τραβά δυνατά από πολύ χαμηλά, σχεδόν σαν ντίζελ και παραμένει στον ίδιο ρυθμό μέχρι τις 5.000 σ.α.λ. Έχει δύναμη και πιο ψηλά, δεν υπάρχει όμως κανένας λόγος να κυνηγάς την κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου.

Οι 4κύλινδροι κινητήρες ταιριάζουν καλύτερα στο Α5 -ή τουλάχιστον προκαλούν τη λιγότερη επιβάρυνση στην οδική συμπεριφορά: Οι βαρύτεροι V6 αυξάνουν την αδράνεια του μπροστινού συστήματος. Ο ελαφρύτερος 1.8 από την πλευρά του, προσφέρει στο Sportback πιο ισορροπημένη οδική συμπεριφορά και καλύτερη αίσθηση στις αλλαγές κατεύθυνσης. Το κράτημα είναι υψηλού επιπέδου και η άνεση καλή. Παρόλο τα μαλακότερα αμορτισέρ και αντιστρεπτικές, δεν λείπουν κάποιες ξερές αντιδράσεις που αποκαλύπτουν ένα πλαίσιο που μένει πίσω από τις αντίστοιχες προτάσεις των BMW και Mercedes-Benz.
Πολλοί ωστόσο θα αγνοήσουν την έλλειψη δυναμικών χαρακτηριστικών και θα επενδύσουν στην πολυτέλεια που θα τους χαρίσει η καμπίνα του Α5 Sportback. Ο χειρισμός του MMI έχει απλοποιηθεί και υπάρχει ακόμα νέας σχεδίασης τιμόνι και κάποιες πιο φρέσκιες επιλογές για το φινίρισμα της καμπίνας –όπως το ξύλο της φωτογραφίας που παραπέμπει σε γιοτ.


Τι λέει το DRIVE
Βελτιώθηκε αισθητά και έγινε πιο φιλικό προς το περιβάλλον χάρη στο νέο μοτέρ. Τα οδικά χαρακτηριστικά εξακολουθούν να υπολείπονται των συμπατριωτών του   
Τεχνολογία:
1.798 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, turbo, άμεσος ψεκασμός, 170 PS/3.800-6.200 rpm, 32,6 kgm/1.400-3.700 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις:
0-100 km/h 8,2”, τελική 230 km/h
Μέση κατανάλωση:
5,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2:
136 gr/km
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube