Οδηγούμε: VW Touareg

Οδηγούμε: VW Touareg

Εξίσου ικανό, αλλά πιο φιλικό προς το περιβάλλον και προς την τσέπη σου, το νέο Touareg βάζει τη VW με αξιώσεις στη μάχη των μεγάλων SUV

Έγιναν οι αποδιοπομπαίοι τράγοι στον αγώνα για την προστασία του περιβάλλοντος. Οικολόγοι προσπάθησαν να τα διώξουν από τις πόλεις, λες και ήταν τα μόνα υπεύθυνα για τη μόλυνση του αστικού αέρα. Θέλοντας και μη οι Γολιάθ του αυτοκινητικού στερεώματος έπρεπε να υιοθετήσουν ένα πιο ήπιο προφίλ. Το νέο Touareg είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα του πώς ένα μεγάλο SUV μπορεί να γίνει πιο ελαφρύ, πιο γρήγορο, πιο φιλικό προς το περιβάλλον και άρα λιγότερο προκλητικό.

Αλλαγές εντός και εκτός
Το αυξημένο κατά 4,1 cm μήκος και κατά 3,8 cm μεταξόνιο του νέου Touareg δίνουν 4,1 cm επιπλέον χώρο στην καμπίνα. Το πλάτος αυξήθηκε κατά 1,2 πόντους, ενώ το ύψος δεν ακολούθησε την ίδια τάση, χάνοντας 1,7. Συνολικά το Touareg καταφέρνει να κρύψει τον όγκο του. Δείχνει μικρότερο από το προηγούμενο, μοιάζοντας περισσότερο με ένα... φουσκωμένο Golf. Η ζυγαριά όμως τρώει λιγότερο ζόρι τώρα, με τη μείωση βάρους να φτάνει τα 200 kg.

Οι μηχανικοί της VW γλίτωσαν βάρος μελετώντας και επανασχεδιάζοντας 271 σημεία του αυτοκινήτου. Τα ελαφρύτερα μηχανικά μέρη της ανάρτησης γλιτώνουν 32 kg, ενώ το πλαίσιο έχασε 10 kg χάρη στη χρήση λεπτότερων –αλλά ίδιας αντοχής- φύλλων λαμαρίνας. Κάθε πόρτα αδυνάτισε κατά 2 kg, ενώ το μεσαίο διαφορικό ζυγίζει 21 kg λιγότερα από το παρελθόν.

Το τελευταίο είναι πλέον τύπου Torsen, με κατανομή ροπής 40:60 εμπρός-πίσω που αποδίδει καλύτερα στην άσφαλτο. Για τους έχοντες περισσότερες εκτός δρόμου ορέξεις, υπάρχει η έκδοση Terrain Tech, η οποία διαθέτει ένα πιο βαρβάτο σύστημα τετρακίνησης, στο πρότυπο του απερχόμενου Touareg. Τόσο το κεντρικό διαφορικό (με κατανομή 38:62) όσο και το πίσω μπορούν να κλειδώσουν στο 100%, ενώ υπάρχει και υποπολλαπλασιασμός σχέσεων (2,69:1).

Έτσι το Touareg μπορεί να ανέβει σε ανηφόρες κλίσης έως 45ο, αντί των 31ο της απλής έκδοσης. Παράλληλα, το αμάξωμα του σκληροτράχηλου Touareg κάθεται λίγο ψηλότερα (ένα πόντο εμπρός και 1,5 πίσω). Το πιθανότερο βέβαια είναι ότι θα έχεις επιλέξει την αερανάρτηση και άρα το ύψος από το έδαφος θα μεταβάλλεται κατά βούληση.

Το ίδιο φαίνεται να πιστεύει και η VW, αφού όλα τα Touareg της παρουσίασης διέθεταν αερανάρτηση. Αυτή η λύση παρέχει εξαιρετική άνεση χωρίς ιδιαίτερη κλίση στις ρυθμίσεις Comfort και Normal. Με την επιλογή Sport, το αμάξωμα χαμηλώνει 2,5 cm και η συμπεριφορά πλέον δε διαφέρει πολύ από ενός αντίστοιχου βάρους, αλλά χαμηλότερου ύψους, αυτοκινήτου.

Με τους έξτρα τροχούς των 20” το επίπεδο άνεσης υποβαθμίζεται, αλλά με τους 17” και 18” των βασικών εκδόσεων ποτέ δε σου φεύγει η εντύπωση του μαγικού χαλιού που σχηματίζεις εξαρχής. Για τους χώρους δε μπορεί να παραπονεθεί κανείς, ενώ και το επίπεδο εξοπλισμού είναι υψηλό. Η μεγάλη οθόνη των 8”, που δεσπόζει στο ταμπλό όταν συνδυάζεται με το Area View, σου επιτρέπει να δεις εμπόδια σε οποιαδήποτε πλευρά του αυτοκινήτου, βοηθώντας τόσο κατά την κίνηση στα στενά της πόλης όσο και εκτός δρόμου.

Και υβριδικό έχω, λέγετε
Το καινούργιο 8άρι αυτόματο κιβώτιο που εξοπλίζει όλη την γκάμα του Touareg πραγματοποιεί πολύ ομαλές αλλαγές. Χωρίς ενοχλητικά πατιναρίσματα και καθυστερήσεις ακόμα και σε χαμηλή ταχύτητα. Οι δύο τελευταίες ταχύτητες είναι overdrive, εξασφαλίζοντας οικονομία και ησυχία στο ταξίδι. Παρά την πιο πολύπλοκη κατασκευή και τα συστήματα που απαιτούνται για τη συμβατότητα του κιβωτίου με το start&stop και τον έλεγχο θερμοκρασίας της βαλβολίνης, το νέο κιβώτιο ζυγίζει 6 kg λιγότερα από το 6άρι του προηγούμενου Touareg.

Ραχοκοκαλιά της γκάμας είναι οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις 3.0 V6 TDI και 4.2 V8 TDI, με ισχύ 240 και 340 PS και ροπή 56 και 81,6 kgm αντίστοιχα. Από τους κινητήρες βενζίνης του προηγούμενου διατηρήθηκε μόνο ο 3.6 V6 FSI, με ίδια ονομαστική απόδοση αλλά πολλές αλλαγές για καθαρότερη και πιο οικονομική λειτουργία. Το σημαντικότερο νέο που φέρνει το Touareg δεύτερης γενιάς είναι το λανσάρισμα της υβριδικής έκδοσης, η οποία μάλιστα αποτελεί και την κορυφαία της γκάμας.

Το Touareg Hybrid χρησιμοποιεί τον κινητήρα του Audi S4: Έναν 3λιτρο V6 με μηχανικό υπερσυμπιεστή και 333 PS, σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα 46 PS τοποθετημένο πριν από το κιβώτιο. Περισσότερα για τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος στο σχετικό box. Στην πράξη, η υβριδική φύση του αυτοκινήτου κάνει αισθητή την παρουσία της από την αίσθηση του πεντάλ του φρένου λόγω της ανάκτησης ενέργειας. Όμως κινείσαι πραγματικά αθόρυβα, με σημαντική μείωση της κατανάλωσης, τόσο εντός όσο και εκτός πόλης, ενώ έχεις μεγάλα αποθέματα δύναμης όταν τα χρειαστείς.

Keep it real
Το «πρόβλημα» του Touareg Hybrid είναι πως οι μικρές εκδόσεις προσεγγίζουν ήδη αρκετά τη χρυσή τομή. Ειδικά το απαγορευμένο σε εμάς 3.0 TDI, προσφέρει όσο γκάζι μπορεί να χρειαστείς, ενώ η κατανάλωση που ανακοινώνει η εταιρία είναι χαμηλότερη από του Hybrid. Αυτή άλλωστε είναι η έκδοση που αναμένεται να επικρατήσει στις πωλήσεις στην Ευρώπη, ενώ και το πακέτο Terrain Tech διατίθεται μόνο με αυτή. Αλλά και το βενζινοκίνητο 3.6 επ’ ουδενί δεν αποτελεί λύση ανάγκης. Με τιμή που θα κυμανθεί στο επίπεδο του παλιού αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση για την κατηγορία.


TECH INFO
Υβριδική τεχνολογία

Το ηλεκτρικό μοτέρ των 46 PS και 30,6 kgm βρίσκεται ανάμεσα στο V6 και το κιβώτιο. Όταν απαιτηθεί η πλήρης ισχύς, η συνολική απόδοση του συστήματος φτάνει τα 380 PS. Στις αστικές μετακινήσεις και μέχρι τα 50 km/h, εφόσον το φορτίο είναι μικρό, μπορεί να λειτουργεί αποκλειστικά το ηλεκτρικό μοτέρ. Με ταχύτητα έως 160 km/h, αφήνοντας το γκάζι σε επίπεδο η κατηφορικό δρόμο ο κινητήρας απεμπλέκεται τελείως από τη μετάδοση και σβήνει. Έτσι οι τριβές ελαχιστοποιούνται, η κατανάλωση μηδενίζεται και η ταχύτητα διατηρείται... με τη φόρα! Οι μπαταρίες νικελίου-υδριδίου μετάλλου χωρητικότητας 1,7 kWh κλέβουν 87 lt από το χώρο αποσκευών και ζυγίζουν 79 kg. Για τη διατήρηση της θερμοκρασίας τους στο επιθυμητό επίπεδο ψύχονται μέσω δύο ανεμιστήρων που φέρνουν αέρα από την καμπίνα. Το ίδιο ακριβώς υβριδικό σύστημα θα τοποθετηθεί και στη νέα Porsche Caynenne.

Κοίτα να δεις
Τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας του νέου Touareg γεμίζουν ολόκληρο περιοδικό, αλλά το σημαντικότερο κατά τη γνώμη μας είναι το Dynamic Light Assist. Στην ουσία ανάβεις τη μεγάλη σκάλα (προβολείς) και δεν ξανασχολείσαι με τα φώτα. Το σύστημα αναλαμβάνει να κατευθύνει τη δέσμη έτσι ώστε να μην τυφλώνει τον μπροστινό ή τους αντίθετα ερχόμενους οδηγούς, όταν αυτοί εμφανιστούν. Έτσι κάνεις καλό στον εαυτό σου, αλλά και στους υπόλοιπους, φωτίζοντας σημεία στις άκρες του δρόμου όπου ίσως κρύβεται κάποιος άνθρωπος ή ζώο. Το δοκιμάσαμε στην πράξη σε επαρχιακό δρόμο και εθνική και είδαμε ότι δουλεύει, εξασφαλίζοντας πρωτόγνωρο επίπεδο ορατότητας. Με κόστος περίπου € 450 επιπλέον των xenon, θα βγάλει τα λεφτά του την πρώτη φορά που θα οδηγήσεις νύχτα σε ελληνικό επαρχιακό δρόμο...

Hot spots
-Μεγαλύτερο αλλά ελαφρύτερο από το προηγούμενο
-Υβριδικό TSI με 380 PS το κορυφαίο της γκάμας
-Καλύτερο στην άσφαλτο και με έκδοση Terrain Tech για τα δύσκολα
-Στάνταρ 8άρι αυτόματο, έξτρα η αερανάρτηση-μαγικό χαλί


 

 3.0 FSIV6 TDIV8 TDIHybrid
Κυβισμός (cc)3.5972.9674.1342.995
Κύλινδροι/ΒαλβίδεςV6/24V6/24V8/32V6/24
Ισχύς (PS/rpm)280/6.200240/4.000340/333/5.500 (380)
Ροπή (kgm/rpm)36,7/3.000-4.00056/2.000-2.25081,6/1.750-2.75044,9/3.000-5.250 (59,1)
0-100 km/h (sec)*7,85,86,5
Τελική ταχύτητα (km/h)*218242240
Κατανάλωση (lt/100 km)9,97,49,18,2
Εκπομπές CO2 (gr/km)236195239193
Μετάδοση/ΚιβώτιοΣτους 4 τροχούς/Αυτόματο 8 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρόςΔιπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική ράβδος
Ανάρτηση πίσωΠολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική ράβδος
Φρένα εμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 330 mmΑεριζόμενοι δίσκοι 360 mm
Φρένα πίσωΑεριζόμενοι δίσκοι 330 mm
ΜήκοςxΠλάτοςxΎψος (mm)4.795x1.940x1.709
Μεταξόνιο (mm)2.893
Βάρος (kg)2.0432.0992.2222.240
Τροχοί235/65R17255/55R18
 *Δεν ανακοινώθηκε   

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube