Νέο Seat Leon SC 1.4 TSI 122 PS

Νέο Seat Leon SC 1.4 TSI 122 PS

Το κενό της 3θυρης έκδοσης που υπήρχε στην γκάμα του Leon καλύφθηκε μια και καλή από το SC.

Σαφώς και δεν είναι στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος, αλλά τα 3θυρα ή «κουπέ» μικρομεσαία έχουν το δικό τους κοινό.

Ωστόσο, έπρεπε να περάσουν δύο γενιές Seat Leon στην Ιστορία για να δοθεί το πράσινο φως στην 3θυρη έκδοσή του. Δεν είναι η 5θυρη με μείον δύο πόρτες, αλλά ένα σχέδιο που ισορροπεί μεταξύ χατς και κουπέ.

Σημασία στη λεπτομέρεια
Το «καλό» σημείο του Leon SC είναι το πίσω μέρος με το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ και τους μυώδεις ώμους. Το σημαντικό νέο όμως, είναι ότι το μεταξόνιο έχει κοντύνει κατά 3,5 cm σε σχέση με το 5θυρο. Η μείωση αυτή έχει μεταφερθεί αυτούσια και στο μήκος, που τώρα είναι 4,23 m. Το πλάτος έχει αυξηθεί έξι χιλιοστά και το ύψος είναι σχεδόν τρεις πόντους μικρότερο. Τις αλλαγές ολοκληρώνουν τα πιο φαρδιά μετατρόχια (+1 cm εμπρός, + 0,6 πίσω), που σε συνδυασμό με τις επιδόσεις της πλατφόρμας MQB σε κατανομή βάρους και στιβαρότητα, αφήνουν πολλές υποσχέσεις για την οδηγική δυναμική.

Χωρίς αλλαγές είναι το εσωτερικό. Το ταμπλό είναι ίδιο με του 5θυρου Leon, κάτι που σημαίνει υπέρ το δέον σοβαρή σχεδίαση για ένα νεανικό αυτοκίνητο. Ευτυχώς σημαίνει και άψογη θέση οδήγησης, καλή εργονομία και αποδεκτή ορατότητα, όπως επίσης και ποιοτικά πλαστικά με προσεγμένη συναρμογή. Σημαίνει ακόμα μεγάλο χώρο για τους πίσω (αν και με λίγο κλειστοφοβική αίσθηση) και εμπρός καθίσματα που κρατoύν τη ρύθμισή τους κάθε φορά που μπαίνει κάποιος πίσω.

MQB και ξερό ψωμί
Το κερασάκι στην τούρτα είναι το βάρος των 1.170 κιλών, κάτι που σημαίνει 9,6 kg για κάθε έναν από τους 122 ίππους του 1.4 TSI. Ο τελευταίος είναι δυνατός από χαμηλά και δεν υπάρχει λόγος να τον πιέζεις πάνω από τις 4.500 rpm. Το κιβώτιο είναι 6άρι χειροκίνητο, με γρήγορο λεβιέ και σοφή κλιμάκωση που υποστηρίζει τις πολύ ζωντανές επιδόσεις. Τα ηλεκτρονικά όργανα έγραψαν 0-100 km/h σε 9,2 km/h, και 80-110 km/h σε 5,9 και 7,7 με 4η και 5η σχέση αντίστοιχα. Το φρενάρισμα είναι επίσης δυνατό, με 100-0 km/h σε 37,8 m.

Με το SC, δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι οδηγείς μικρομεσαίο. Για να μη παρεξηγηθώ, δεν εννοώ ότι του λείπει κάτι, απλώς ότι το νιώθεις πολύ ευέλικτο. Το εμπρός σύστημα παραμένει όσο ακριβές το γνωρίσαμε στο 5θυρο Leon, νιώθεις όμως το πίσω μέρος πιο συμμετοχικό στην οδήγηση. Το τιμόνι είναι γρήγορο μεν, χωρίς πλούσια αίσθηση δε, αλλά κερδίζει θετικά σχόλια. Η υποβοήθησή του αλλάζει ανάλογα με τη ρύθμιση στο Seat Drive Profile που είναι στάνταρ στην έκδοση FR. Μπορείς να διαλέξεις μεταξύ των ρυθμίσεων Eco, Comfort και Sport για να αλλάξεις επιπλέον την απόκριση του γκαζιού και την απόδοση του κλιματισμού. Υπάρχει και η ρύθμιση Individual, στην οποία διαλέγεις εσύ τις ρυθμίσεις.

Τα συστήματα ελέγχου της ευστάθειας και πρόσφυσης, ESC και XDS λειτουργούν πολύ καλά και όσο μένεις στο γκάζι, ακόμα καλύτερα. Θα θέλαμε μόνο το ESC να ήταν λιγότερο ευαίσθητο, ώστε να ταιριάζει περισσότερο με τη σπορ αίσθηση που δίνει η σφιχτή ανάρτηση της έκδοσης FR. Η άνεση δεν είναι το καλύτερό της σημείο, όμως δε σε ταλαιπωρεί και ο πίσω ημιάκαμπτο άξονας αντιδρά ξερά μόνο όταν περνάς από λακκούβες με το αυτοκίνητο πιεσμένο.

Κελεπούρι
Με 122 ίππους 17.950 ευρώ (χωρίς την απόσυρση) στην υπέρ-πλούσια έκδοση εξοπλισμού FR, το Leon SC είναι δελεαστικά ανταγωνιστικό. Το μόνο που μπορείς να ζητήσεις επιπλέον είναι το χαμηλό κόστος χρήσης, αλλά η Seat έχει φροντίσει και γι’ αυτό: Με μέση κατανάλωση 7,5 lt/100 km και τέλη €132 το χρόνο, έχεις ακόμα ένα λόγο να γοητεύεσαι από το Leon SC.

Τι λέει το DRIVE
Πραγματικά διαφορετικό από το 5θυρο Leon, με πιο νεανικό και σπορ αέρα, αλλά πάντα με το ανταγωνιστικό πακέτο τιμής και εξοπλισμού που το χαρακτηρίζει.
Τιμή € 17.950 (χωρίς απόσυρση)
Τεχνολογία 1.395 cc, i4, 4v, 2 ΕΕΚ, turbo, άμεσος ψεκασμός, 122 PS/5.000-6.000 rpm, 20,4 kgm/1.400-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 6,3”
0-100 km/h 9,2”
0-120 km/h 12,6”
0-140 km/h 17,5”
0-160 km/h 24,8”
0-400 m 16,7”
0-1.000 m 30,5”
30-50 km/h (3η) 2,9”
50-80 km/h (4η) 5,3”
80-110 km/h (5η) 7,7”
110-140 km/h (6η) 13,0”
Τελική ταχύτητα 202 km/h
100-0 km/h 37,8 m
Μέση κατανάλωση 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 120 gr/km
Διαστάσεις 4.228 x 1.810 x 1.431 mm
Βάρος 1.170 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube