Δοκιμάζουμε: Seat Ibiza 1.2 TSI

Δοκιμάζουμε: Seat Ibiza 1.2 TSI

Βρες δικαιολογία! Δεν ξέρω αν η ζώνη σας τσαλακώνει το πουκάμισο. Εμείς πάντως ψάχνουμε τα  κουσούρια του Ibiza 1.2 TSI και βρίσκουμε πολύ λίγα

Τα supermini είναι η επιτομή του ναι μεν αλλά... Πρέπει να είναι μικρά για να χωράνε ακόμη και σε θέσεις... απελπισίας, αλλά μεγάλα για να μας ταξιδεύουν. Πρέπει να είναι ποιοτικά, εργονομικά αλλά και φθηνά. Πρέπει να είναι γρήγορα για να έχουν αξιόλογη ενεργητική ασφάλεια, αλλά και με χαμηλή κατανάλωση. Με λίγα λόγια πρέπει να τα κάνουν όλα και μάλιστα καλά. H Seat διατείνεται (και με την έξυπνη διαφημιστική της καμπάνια) πως το Ibiza 1.2 TSI είναι το πολυεργαλείο που περιγράφουμε. Ίσως και να μην έχει άδικο.  

Last but not least
Το Ibiza είναι το τέταρτο και τελευταίο αυτοκίνητο του ομίλου VW στο οποίο τοποθετείται ο κινητήρας 1.2 TSI με τους 105 ίππους. Έχουν προηγηθεί τα Fabia και Polo, αλλά και το Audi A1. Mπορεί επομένως να επωφεληθεί και αυτό από τις επιδόσεις του υπερτροφοδοτούμενου μοτέρ, το οποίο μας έχει αποδείξει πως μπορεί να είναι και άκρως οικονομικό. Μένει όμως να δούμε πώς δένει και με το Ibiza.
Λίγο πολύ, ήταν αναμενόμενο το τι θα αντιμετωπίσουμε οδηγώντας το Ibiza 1.2 TSI. Έχοντας οδηγήσει το ίδιο μοτέρ σε άλλα αυτοκίνητα του ομίλου ξέραμε πως πρόκειται για έναν κινητήρα ο οποίος έχει να επιδείξει πολιτισμένη λειτουργία. Γνωρίζαμε επίσης πως κάτω από τις 1.800 rpm δεν εντυπωσιάζει με την απόκρισή του. Χαρακτηριστικά τα οποία δεν έλειψαν και από το Ibiza. Ξέραμε επίσης πως πρόκειται για ένα 8βάλβιδο μοτέρ μονού εκκεντροφόρου, το οποίο χάρη στο τούρμπο έχει ροπή 17,8 kgm από τις 1.550 έως και τις 4.100 rpm. Τιμή ικανή να χαρίσει στο supermini της Seat κορυφαίες επιδόσεις.

On the safe side
Και όντως, οδηγώντας στο Ibiza 1.2 TSI δεν μας περίμενε κάποια έκπληξη ευχάριστη ή δυσάρεστη. Η λειτουργία του κινητήρα είναι εξαιρετική και οι επιδόσεις κορυφαίες. Για να ακριβολογούμε μπορούν να συγκριθούν μόνο με τα Fabia και Polo 1.2 TSI, αν και το τελευταίο έχει 6άρι κιβώτιο, ενώ τα Ibiza και Fabia 5άρι.  Είναι ενδεικτικό πως για τα 0-100 km/h το Ibiza χρειάζεται 9,7 sec (9,8” το Fabia και 9,6” το Polo) και η τελική του ταχύτητα είναι 190 km/h. Κορυφαίες είναι και οι ρεπρίζ του. Για τα 80-110 km/h χρειάζεται 5,3” με 3η, 7,9” με 4η και 11” με 5η. Οι αντίστοιχες επιδόσεις του Fabia είναι 5,3” 7,8” και 10”. Για την ιστορία, οι διαφορές, ειδικά στις ρεπρίζ με τα ατμοσφαιρικά supermini είναι χαώδεις.
Σημασία βέβαια δεν έχει πόσο γρήγορα μπορεί να πάει ένα αυτοκίνητο αλλά και πώς συμπεριφέρεται. Το Ibiza κρατά πολύ καλά. Ακόμη και όταν σπάσει η πρόσφυση, αντιδρά προοδευτικά και δίνει στον οδηγό τον απαραίτητο χρόνο για όποια διόρθωση, χάρη και στο ακριβές τιμόνι. Η άνεση που προσφέρει είναι άνω του μέσου όρου της κατηγορίας και η ποιότητα λειτουργίας δεν θα προκαλέσει αρνητικά σχόλια. Το κιβώτιο ακόμη και σε γρήγορες αλλαγές δεν διαμαρτύρεται.

Έρχεται φορτωμένο
Σχεδιαστικά το Ibiza παρέμεινε ως είχε. Έξω και μέσα οι γραμμές είναι λιτές, ειδικά μέσα στο όριο του βαρετού. Ξεχωρίζει η εξαιρετική θέση οδήγησης, χάρη στις πολλές και με μεγάλο εύρος ρυθμίσεις, η οποία σε προκαταλαμβάνει θετικά. Θα γκρινιάξουμε και πάλι για το δύσχρηστο ηχοσύστημα. Οι χώροι για τους πίσω \είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας, το ίδιο και το πορτμπαγκάζ των 292 λίτρων, το ίδιο και η ποιότητα κατασκευής. Αντιθέτως τα εύσημα πρέπει να τα πάρει η τιμή.
Το Ibiza 1.2 TSI Style κοστίζει € 13.590 και έχει πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ικανοποιητικό εξοπλισμό ασφάλειας, χαρακτηριστικά που το κάνουν ιδιαίτερα ελκυστικό. Δεν συναντάς εύκολα σε αυτά τα λεφτά τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, αυτόματο κλιματισμό, cruise control, προβολείς ομίχλης και ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι. Η μέση κατανάλωσή του είναι στα 8,4 λίτρα/100 km και το κόστος χρήσης λογικό.

Τι λέει το DRIVE
Ο μικρός TSI ταιριάζει στο Ibiza γάντι, κάνοντάς το πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο της γκάμας. Εξαιρετική είναι και η σχέση τιμής/εξοπλισμού. Δύο πολύ ισχυρά όπλα για μια κατηγορία που γίνεται κυριολεκτικά σφαγή
Τεχνολογία: 1.197 cc, i4, 8v, 1EEK, με άμεσο ψεκασμό και turbo 105 PS/5.000 rpm, 17,8 kgm/1.550 – 4.100 rpm, μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων.
Επιδόσεις: 0-100 σε 9,7”, τελική 190 km/h
Μέση κατανάλωση: 8,4 lt/100km
Εκπομπές CO2 139 gr/km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube