Δοκιμάζουμε: Fiat Doblo 1.4 T-Jet Natural Power

Δοκιμάζουμε: Fiat Doblo 1.4 T-Jet Natural Power

MPV ή να μην MPV: To επιβατικό Doblo βγάζει γλώσσα στα MPV, αναβαθμισμένο και με μοτέρ τούρμπο που καίει και φυσικό αέριο. Άμα βρει…

Το νέο Fiat Doblo διαθέτει πλέον την έκδοση 1.4 T-Jet 120 PS Natural Power, που σημαίνει πως καταναλώνει και φυσικό αέριο. 

To μοτέρ κινεί το Doblo παραπάνω από πρόθυμα: Τόσο με βενζίνη όσο και με φυσικό αέριο χρειάστηκε 12,6 sec για το 0-100 km/h, ενώ σε τελική φτάνει τα 172 km/h. Το όφελος του φυσικού αερίου, όπως έδειξαν και οι μετρήσεις, είναι στην κατανάλωση και στις καλύτερες ρεπρίζ, π.χ. με 4η 80-110 km/h 7,6” (βενζίνη) και 7,1” (CNG).

Γυάλινος κόσμος
Μέσα στην πόλη, το Doblo παρότι δεν είναι ευέλικτο είναι ευκολοδήγητο και με πολύ καλή περιμετρική ορατότητα χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Στον αυτοκινητόδρομο, η ανάρτηση προσφέρει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση δεν επιτρέπει στον αεροδυναμικό θόρυβο να γίνει ενοχλητικός.

Παραφωνία στο νέο Doblo αποτελεί η θέση οδήγησης που θυμίζει επαγγελματικό αυτοκίνητο, καθώς και κάποιες εργονομικές ατέλειες: Το κουμπί για την εναλλαγή καυσίμου είναι χαμηλά τοποθετημένο και δεν είναι ορατή η ενδεικτική λυχνία. Επίσης ο υπολογιστής ταξιδιού είναι ελλιπής: Δεν έχει ενδείξεις για αυτονομία και μέση κατανάλωση, ούτε σε πληροφορεί πως κάποιο από τα δύο καύσιμα εξαντλήθηκε και έγινε αυτόματα η εναλλαγή.

Το νέο Doblo μπροστά στο προηγούμενο είναι σαφώς μεγαλύτερο και μοιάζει πιο στιβαρό. Ο σχεδιασμός του ακολουθεί την ίδια λογική, με συρόμενες πλευρικές πόρτες και η μια μεγάλη, κατακόρυφα ανοιγόμενη, πίσω.

Όπως το αμάξωμα, έτσι και το εσωτερικό είναι πλήρως ανασχεδιασμένο. Η πιο ευρύχωρη καμπίνα έχει περισσότερες θήκες, καλύτερη συναρμογή και εργονομία. Στάνταρ είναι πενταθέσια, αλλά υπάρχει δυνατότητα τοποθέτησης τρίτης σειράς καθισμάτων (7θέσιο) με επιπλέον κόστος €470.

Όλα μέσα
Το βασικό πλεονέκτημα του νέου Doblo είναι ο αχανής και πολύ-διαμορφώσιμος χώρος αποσκευών (790-3.200 λίτρα). Η εταζέρα του λειτουργεί και ως χώρισμα και αντέχει έως και 70 kg φορτίο. Έτσι μπορείς να έχεις διχοτομημένο το πορτμπαγκάζ με τα πίσω καθίσματα σε κανονική θέση ή αναδιπλωμένα. Αν πάλι χρειάζεσαι όλο το διαθέσιμο χώρο, δεν έχεις παρά να βγάλεις την εταζέρα, να αναδιπλώσεις και να ανασηκώσεις τα έδρανα των καθισμάτων.

Με την αναβάθμιση του δικτύου διανομής για φυσικό αέριο το Doblo 1.4 T-Jet 120 PS Natural Power αποτελεί για μια πολυμελή οικογένεια άκρως ενδιαφέρουσα άποψη και αντίπαλο δέος των MPV.

Τι λέει το DRIVE
Iδανικό για μεγάλες οικογένειες και με δραστικά μειωμένο το κόστος χρήσης από χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές CO2
Τεχνολογία
1.368 cc, i4, 16v, 2EEK, turbo, 120 PS/5.000 rpm, 21,0 kgm/2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
Επιδόσεις
0-100 km/h 12,6”, 80-110 km/h 7,6” (βενζίνη) ή 7,1” (CNG), τελική 174 km/h
Ρεζερβουάρ
22 lt βενζίνη, 16 kg CNG
Μέση κατανάλωση
8,2 lt/100 km ή 5,6 kg/100 km
Εκπομπές CO2
134 gr/km
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube