Δοκιμάζουμε: Chevrolet Orlando 1.8

Δοκιμάζουμε: Chevrolet Orlando 1.8

Orlando Magic: Με μεγάλους χώρους και ελκυστική τιμή, το νέο MPV της Chevrolet χωρά τα... όνειρα κάθε οικογένειας

Από τότε που το Cruze χρησιμοποίησε πρώτο το πάτωμα του νέου Astra πριν καν εκείνο παρουσιαστεί, η Chevrolet φαίνεται να υιοθέτησε αυτή την τακτική. Έτσι το Orlando βασίζεται στην εκδοχή της πλατφόρμας Delta II πάνω στην οποία θα χτιστεί και το επόμενο Opel Zafira. Χάρη στην αισθητική του και την επιβλητική μάσκα της Chevrolet δείχνει ακόμα μεγαλύτερο απ’ ό,τι είναι -4,65 m). Μερικοί μάλιστα δυσκολεύονται να πιστέψουν πως χρησιμοποιεί κινητήρα 1.800 κυβικών «μόλις».

Californication
Αισθητικά λοξοκοιτάει προς την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, με το τετραγωνισμένο του αμάξωμα να θυμίζει μοντέλα της Jeep. Άλλωστε, το ότι το κεντρικό τμήμα των προφυλακτήρων εμπρός και πίσω είναι βαμμένο σε διαφορετικό χρώμα και μοιάζει με προστατευτική ποδιά, μόνο τυχαίο δεν είναι. Το ύψος από το έδαφος δεν του επιτρέπει να χαρακτηριστεί crossover. Όμως το Orlando επιχειρεί να κλέψει πελάτες και από ανταγωνιστές που παρέχουν κάποια δυνατότητα κίνησης εκτός δρόμου, όπως το Nissan Qashqai +2. Γι’ αυτό θέλει τουλάχιστον να έχει το φαίνεσθαι.
Η ευρυχωρία χαρακτηρίζει όλες τις θέσεις του Orlando. Ακόμα και στην τρίτη σειρά καθισμάτων μπορούν να ταξιδέψουν ενήλικες κανονικού αναστήματος χωρίς πρόβλημα. Αν όμως ακούγοντας πολυμορφικό περιμένεις άφθονες θήκες για μικροπράγματα στην καμπίνα, θα απογοητευτείς. Πέρα από το ντουλαπάκι εμπρός από το συνοδηγό, υπάρχει μόνο η έξυπνη λύση της υποχώρησης του ηχοσυστήματος που αποκαλύπτει έναν κρυφό χώρο από πίσω. Σε 5θέσια διάταξη, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 458 λίτρα, που σαν τιμή δεν εντυπωσιάζει, αλλά το βασικό πρόβλημά του είναι το διαθέσιμο ύψος. Λόγω της αδυναμίας αφαίρεσης της τρίτης σειράς καθισμάτων είναι αρκετά ρηχός.
Η ατμόσφαιρα στο εσωτερικό θυμίζει Cruze: Όλα τα χειριστήρια, από το τιμόνι μέχρι τα πλήκτρα του κλιματισμού και του ηχοσυστήματος προέρχονται από εκείνο. Ο λεβιές ταχυτήτων βρίσκεται σε σωστό σημείο και η θέση οδήγησης θυμίζει συμβατικό, χαμηλό αυτοκίνητο, χωρίς το σχεδόν οριζόντιο τιμόνι που έχουμε δει σε άλλα MPV. Τα πλαστικά του ταμπλό είναι σκληρά, αλλά έχουν καλή συναρμογή. Μοναδική εργονομική παραφωνία αποτελεί το πλήκτρο απενεργοποίησης του ESP που βρίσκεται στην πλευρά του συνοδηγού(!), αλλά έτσι κι αλλιώς σπάνια θα χρειαστεί.
Η τελευταία γενιά αυτοκινήτων της Chevrolet (Cruze, Spark) δεν έχει τίποτα να φοβηθεί στη σύγκριση με τους Ευρωπαίους κατασκευαστές σε οδική συμπεριφορά. Και το Orlando δεν αποτελεί εξαίρεση. Η ποιότητα κύλισης είναι εντυπωσιακή. Η άνεση σε χαμηλή ταχύτητα (στην πόλη) πλήττεται από τους τροχούς των 17” με τα λάστιχα χαμηλού προφίλ, αλλά όχι σε ενοχλητικό βαθμό. Στην εθνική οδό το Orlando βρίσκεται στο στοιχείο του, με καλή σταθερότητα και ακρίβεια που δε θεωρούνται καθόλου δεδομένες σε αυτοκίνητα τέτοιου ύψους. Η ησυχία στην καμπίνα διαταράσσεται μετά τα 130 km/h από το μοτέρ. Ο ατμοσφαιρικός 1.8 των 141 PS προσπαθεί, αλλά τα 1.550 κιλά του Orlando του πέφτουν πολλά. Έτσι, ενώ από στάση πετυχαίνει αρκετά ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 km/h σε 11,7”), στις ενδιάμεσες ρεπρίζ δυσκολεύεται: 80-110 km/h με 3η σε 6,2“. Η καλύτερη περιοχή λειτουργίας του είναι οι υψηλές στροφές και πρέπει να καταφεύγεις συχνά στον σαφή και με κοντές διαδρομές λεβιέ για να κινηθείς γρήγορα. Μοιραία επιβαρύνεται και η κατανάλωση που, ακόμα και με αρκετά οικονομική οδήγηση, δύσκολα θα πέσει κάτω από τα 10 lt/100 km.

Τι λέει το DRIVE
Χωρίς να θέτει νέα στάνταρ, κοιτά στα μάτια τους αντιπάλους του και παρακαλά για ένα μοτέρ που θα αναδείξει τις αρετές του
Τεχνολογία 1.796 cc, 4κύλινδρος σε σειρά, 141 PS/6.200 rpm, 17,9 kgm/3.800 rpm
Επιδόσεις 0-100 km/h σε 11,7”, τελική 185 km/h
Μέση κατανάλωση 10,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 172 gr/km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube