Δοκιμάζουμε: Chevrolet Cruze 5d 1.6

Δοκιμάζουμε: Chevrolet Cruze 5d 1.6

Ντεμαράζ:  Αθήνα Η νέα έκδοση του Cruze, χάτσμπακ και με αναβαθμισμένο κινητήρα 1.600 κυβικά, ανεβάζει το εμπορικό τέμπο της Chevrolet
Το Cruze επαλήθευσε την αλλαγή ρότας –προς το καλύτερο εννοείται- της Chevrolet που χάραξε το Captiva. Και παρότι οξύμωρο βάσει των σύγχρονων προτιμήσεων της αγοράς, η χάτσμπακ έκδοση έπεται δύο χρόνια της παρουσίασης του σεντάν. Κάλλιο αργά παρά ποτέ όμως.

Σχεδιαστικά το εμπρός μέρος είναι ίδιο με του σεντάν, δηλαδή δυναμικό και σύγχρονο. Κοιτάζοντας το πίσω μέρος πάλι, δεν μένεις αυτό που λέμε στήλη άλατος με την κομψότητά του, όμως είναι ισορροπημένο και τελικά το συνηθίζεις.

Μεγάλο και το δείχνει
Το μήκος του 5θυρου Cruze είναι 4,51 m -9 πόντους πιο κοντό από το σεντάν. Και με βάση τα δεδομένα των μικρών οικογενειακών κάθε άλλο παρά μικρό το λες.
Στα μηχανικά μέρη τη διαφορά κάνει ο αναβαθμισμένος 1.600άρης κινητήρας των 125 PS. Μικροβελτιώσεις φρόντισαν ώστε να είναι πιο δυνατός, οικονομικός και καθαρός. Αυτό που καταλαβαίνεις εμπράκτως είναι ότι έχει γίνει πιο εύστροφος και πολιτισμένος, καθώς κι ότι ο λεβιές του κιβωτίου έχει αποκτήσει σημαντικά πιο μαλακό κούμπωμα.
Οι μετρήσεις των επιδόσεων, επιβεβαίωσαν ότι το 5θυρο Cruze είναι πιο ζωντανό από το σεντάν κυρίως στις χαμηλές και τις υψηλές στροφές. Στις μεσαίες δεν υπάρχει σημαντική διαφορά. Για παράδειγμα η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 11,5 sec έναντι 12,4, ενώ τα 80-110 km/h με 4η έρχονται σε 10,4 έναντι 10,6 sec. Κάτω από τις 2.000 rpm πάντως και πάλι του λείπει η ψυχή, με αποτέλεσμα το ξεκίνημα σε ανηφόρα να θέλει ζόρισμα.
Η κατανάλωση του νέου κινητήρα μετρήθηκε στα 10,1 λίτρα/100 km και είναι όχι μόνο λογική αλλά και λίγο χαμηλότερη από τα 10,5 του σεντάν με τη σημαντικά καλύτερη αεροδυναμική -Cd 0,31 έναντι 0,35. Ακόμα, η εκπομπή CO2 έχει πλέον πέσει στα 153 gr/km έναντι των 159.

Ταμάμ
Στη οδική συμπεριφορά το 5θυρο Cruze δε διαφέρει από το σεντάν. Αυτό επί του πρακτέου σημαίνει καλό κράτημα και επαρκή πρόσφυση, αλλά και μια αποκομμένη αίσθηση από το δρόμο που το αδικεί συνολικά. Την κύρια ευθύνη γι’ αυτό έχει το ελαφρύ και ασαφές τιμόνι.
Η ανάρτηση από την άλλη, αποσβένει ικανοποιητικά τις περισσότερες ανωμαλίες του δρόμου, έστω κι αν η λειτουργία της συνοδεύεται από θόρυβο που γίνεται αισθητός στην καμπίνα. Το ίδιο ισχύει και για το θόρυβο του μοτέρ, το οποίο λόγω της κοντής κλιμάκωσης του κιβωτίου δουλεύει συχνά σε υψηλές στροφές. Στο ταξίδι πάντως το συνολικό επίπεδο θορύβου βρίσκεται πάντα μέσα στο όριο του ανεκτού.

Και ξανά ταμάμ
Στην καμπίνα έχει μεταφερθεί αυτούσια η εικόνα του σεντάν. Κάτι που σημαίνει υφασμάτινη επένδυση στο ταμπλό που κερδίζει τις εντυπώσεις, πλαστικά με αξιοπρεπές φινίρισμα και εργονομία που συνηθίζεις γρήγορα. Απαράλλαχτη παραμένει και η θέση οδήγησης, με πολύ αναπαυτικό κάθισμα και μπόλικες ρυθμίσεις.
Πολύ καλά τα καταφέρνει και στην ευρυχωρία, αφού ακόμα και για τους πίσω υπάρχει επαρκής «αέρας» για τα γόνατα και το κεφάλι. Το διαθέσιμο ύψος μάλιστα είναι μεγαλύτερο από του σεντάν, χάρη στη λιγότερο επικλινή οροφή. Το πορτμπαγκάζ των 413 lt είναι πολύ μεγάλο για την κατηγορία κι έχει σαφώς ευκολότερη φόρτωση και πιο εκμεταλλεύσιμο σχήμα από του σεντάν.
Πέρα από την ανταγωνιστική του εικόνα, το ρόλο της στην πορεία του 5θυρου Cruze στην αγορά θα παίξει σαφώς και η τιμή.  Η προτεινόμενη αγορά πάντως είναι η 1.6 LT που  ναι μεν δεν έχει στοιχεία πολυτέλειας, αλλά ούτε και σημαντικές ελλείψεις.

Τι λέει το DRIVE
Με πιο μοντέρνο αμάξωμα, αναβαθμισμένο μοτέρ και καλή τιμή, το Cruze μπορεί πλέον να βαδίζει με ακόμα καλύτερο διασκελισμό στην αγορά.
Τεχνολογία:
1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, πολλαπλός ψεκασμός, 125 PS/6.400 rpm, 15,7 kgm/4.200 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
Επιδόσεις:
0-100 km/h 11,5”, 80-110 km/h με 4η 10,4”, τελική 190 km/h
Μέση κατανάλωση:
10,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2:
153 gr/km
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube