Δοκιμάζουμε: BMW 535d

Δοκιμάζουμε: BMW 535d

Eκτός από τα πετρέλαια κίνησης και θέρμανσης, υπάρχει και αυτό που καίει η θηριώδης 535d για να παράγει άφθονη οδηγική έξαψη

Όταν μιλάμε για γκάζια, επιδόσεις και σπορ οδήγηση καίμε βενζίνη, και όταν θέλουμε χαμηλή κατανάλωση και οικονομία στη συντήρηση αγοράζουμε πετρέλαιο. Σωστά; Μάλλον όχι. Η BMW 535d βάλθηκε να μας διαψεύσει με το καυτό ταμπεραμέντο της.

Πετρ-έλεος
Ο καινούριος 3λιτρος εξακύλινδρος biturbo που απέκτησε αλουμινένιο μπλοκ για χαμηλότερο βάρος, διαθέτει τεχνολογία common rail τρίτης γενιάς και αποδίδει εντυπωσιακά τόσο σε νούμερα όσο και σε αίσθηση. Ένας μικρός υπερσυμπιεστής χαμηλής αδράνειας αναλαμβάνει να φουσκώσει την καμπύλη ροπής από τις χαμηλές στροφές φτάνοντας στην εντυπωσιακά ψηλή κορυφή των 60 kgm από τις 1.750 rpm μόλις, δίνοντας στις μεσαίες τη θέση σε έναν μεγαλύτερο που φτάνει το διάγραμμα της ιπποδύναμης στους 286 ίππους (14 PS επιπλέον από το προηγούμενο μοντέλο).
Η κτηνώδης ροπή των 59,1 kgm είναι προφανώς ο λόγος που η 535d διατίθεται αποκλειστικά με αυτόματο 6άρι κιβώτιο, το οποίο διαθέτει και πρόγραμμα σπορ λειτουργίας που κάνει ακόμη ταχύτερες τις αλλαγές αλλά και πιο κοφτερή την απόκριση του κινητήρα στο πεντάλ του γκαζιού.
Με όλα αυτά δεν είναι να απορείς γιατί το κίτρινο λαμπάκι του DSC αναβοσβήνει συνεχώς. Οι 18άρηδες τροχοί, το μακρύ μεταξόνιο και οι σχεδόν δύο τόνοι του βάρους γίνονται έρμαιο στις διαθέσεις της ροπής. Αρκεί να το σκεφτείς, και οι δυο τουρμπίνες θα πνίξουν στη δύνη τους αργοκίνητες φάλαγγες εκμηδενίζοντας το χρόνο του ταξιδιού σου. Ο ελαφρύτερος κινητήρας σίγουρα βοηθά, αν και οι 5άρες έχουν έτσι κι αλλιώς μπροστινό σύστημα διαβήτη, δεδομένου του μεγέθους και του χαρακτήρα τους, και με τις κλίσεις περιορισμένες στο ελάχιστο χάρη και στη σκληρότερη ανάρτηση της έκδοσης M-Pack σύντομα ξεχνάς τo οικογενειακό περιβάλλον και παρασύρεσαι σε υπερστροφικά παιχνίδια.

Αργό πετρέλαιο;
Με 6,6’’ στο 0-100 km/h, 14,7’’ για τα 160 km/h από στάση και 11,5’’ για τα 60-160 km/h, η κορυφαία πετρελαιοκίνητη 5άρα που ζυγίζει ούτε λίγο ούτε πολύ 1.770 kg είναι ταχύτερη κατά 0,5’’, 1,9’’ και 1,6’’ αντίστοιχα από την οκτακύλινδρη βενζινοκίνητη 540i που έχει παραπλήσιο βάρος (1.760 kg) αλλά κοστίζει €6.000 παραπάνω. Με λίγα λόγια, μετά τη Μ5 και με εξαίρεση την 550i που δεν έχουμε οδηγήσει, αυτή είναι η ταχύτερη 5άρα που μπορεί να αγοράσει κανείς, και μάλλον η καλύτερη επιλογή αν συνυπολογίσουμε τη λογική για το μέγεθος και τις επιδόσεις της κατανάλωση που κυμάνθηκε κατά μέσο όρο στα 13,5 lt / 100 km.


Τι λέει το DRIVE
Με πετρελαιοκινητήρα διαμάντι και επιδόσεις φωτιά, μάλλον η πιο ολοκληρωμένη 5άρα.
Τεχνολογία
2.993 cc, 24V, twin turbo, 286 PS, 59,1 kgm / 1.750 rpm
Επιδόσεις
0-100 km/h 6,6’’, 0-400 m 14,6’’, 60-160 km/h 11,5’’, 80-110 km/h με 3η 2,9’’

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube