BMW 520d

BMW 520d

Με φρεσκαρισμένη εμφάνιση και βελτιώσεις στα σημεία, η δίλιτρη 5άρα ντίζελ με τα 184 PS παραμένει στην κορυφή της κατηγορίας της, καταπίνοντας αδηφάγα και με άνεση οποιαδήποτε χιλιομετρική απόσταση.

H 5άρα BMW για το DRIVE ήταν το καλύτερο αυτοκίνητο στην κατηγορία του, από τότε που λανσαρίστηκε η γενιά F10, τo 2010.

Τα δυσάρεστα νέα για τον ανταγωνισμό, που φυσικά ακούει στα ονόματα Audi A6 και Mercedes-Benz Ε-Class, είναι ότι στο ενδιάμεσο facelift που υπέστη τη χρονιά που έφυγε, έγινε ακόμα καλύτερη. Μην φανταστείτε συγκλονιστικές αλλαγές. Ένα φρεσκαρισματάκι στη φάτσα, λίγο κάτω οι εκπομπές ρύπων, λίγη αναθεώρηση στην ανάρτηση και κάμποσος εξοπλισμός, τεχνολογικός και άλλος, παραπάνω. Αυτό που λέμε δηλαδή στα ελληνικά fine tuning.

Η δοκιμή μας αφορά το δεύτερο βασικό μοντέλο της γκάμας της 5άρας, με ένα επίκαιρο δίλιτρο μοτέρ ντίζελ με 184 PS που για την περίσταση συνδυάζεται με το 8άρι κιβώτιο Steptronic που είναι το καλύτερο αυτόματο σασμάν της αγοράς.

Περίπου ίδια
Σε σχέση με το μοντέλο του 2010, οι μηχανικές αλλαγές είναι ελάχιστες, οπότε η 520d 2013 ελάχιστα διαφέρει από την προηγούμενη. Το αλουμινένιο 4κύλινδρο μοτέρ των 184 PS είναι σχετικά γλυκό σε λειτουργία και με μεστό τράβηγμα στις μεσαίες στροφές. Όχι πως χαμηλά ή ψηλά ολιγωρεί. Και να ήθελε, κάτι που φανταζόμαστε ότι θα το κάνει με το χειροκίνητο, το αυτόματο 8άρι έρχεται με την πυκνή διάταξη και την αψεγάδιαστη λειτουργία του να μπουκώσει κάθε τρύπα και μόνο στην οδηγική διαμόρφωση EcoPro χάνει τη σπιρτάδα του.

Και όλα αυτά με μόλις 119 g/km εκπομπές CO2, χάρη στη βελτιωμένη αεροδυναμική και στη νέα λειτουργία coasting (στάνταρ σε όλες τις αυτόματες εκδόσεις της 5άρας) που απεμπλέκει τη μετάδοση από το μοτέρ, όταν από το τελευταίο δεν απαιτείται φορτίο, καταργώντας έτσι το φρένο-κινητήρα.

Στον ανοιχτό δρόμο, η σφιχτή ανάρτηση, επικουρούμενη από μπόλικη πρόσφυση δίνουν στην 5άρα μεγάλη αποτελεσματικότητα στις στροφές. Η σταθερότητά της με μεγάλη ταχύτητα επιβεβαιώνει και πάλι τη λειτουργία της ανάρτησης που συνδυάζεται ταιριαστά με το μακρύ μεταξόνιο των σχεδόν τριών μέτρων. Η μόνη ένσταση αφορά το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι με το κάπως τεχνητό βάρος που λες και έχει κινητό(!) κεντράρισμα. Οπότε και σου υπαγορεύει συνεχείς μικρές διορθώσεις, κομμάτι ενοχλητικό για χιλιομετροφάγο.

Σε πιο κατσαρούς δρόμους, η ανάρτηση δυσανασχετεί, ειδικά περνώντας πάνω από οξείες ανωμαλίες, αλλά πάντως την κρίνουμε πιο άνετη στο αντίστοιχο πεδίο από τo Audi A6, αλλά λιγότερο από τη νέα Mercerdes-Benz E-Class.

Μέσα στην πόλη, η 5άρα δεν βρίσκεται και στα νερά της. Τα σχεδόν πέντε μέτρα του μήκους της δεν υπολογίζονται εύκολα, ειδικά στο παρκάρισμα. Γι’ αυτό σας συστήνουμε ανεπιφύλακτα το παρκοραντάρ. 

Απαράλλαχτη
Στην καμπίνα, τα πράγματα παραμένουν περίπου απαράλλαχτα και καλώς κάνουν. Η θέση οδήγησης ελάχιστα έκκεντρη προς τα δεξιά, μάλλον υποστηρίζει ένα πιο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, με το κάθισμα με τις άπειρες ρυθμίσεις να είναι άνετο και να στηρίζει καλά το σώμα. Τα ταμπλό είναι πολύ καλά διαρρυθμισμένο, υποστηρίζοντας την εργονομία, αλλά οι χώροι για τα μικροπράγματα παραμένουν ένα μειονέκτημα, παρά την ελαφρά αναβάθμισή τους.

Ο χώρος στο πίσω κάθισμα είναι και αυτός εντυπωσιακός σε απόλυτες τιμές, αλλά όχι απαραίτητα και για το μήκος του αυτοκινήτου. Πάντως, δύο ενήλικοι ψηλού αναστήματος θα κάτσουν άνετα, ενώ το τούνελ μετάδοσης δεν θα βολέψει τον τρίτο. Στο ραντεβού και το πορτμπαγκάζ των 520 λίτρων που είναι στο επίπεδο του ανταγωνισμού.

Τα πολλά στοιχεία που μοιράζεται η 5άρα με την Σειρά 7, είναι από τους λόγους που η άνεση στην καμπίνα είναι στο φόρτε της. Η ικανότητά της σε παντός είδους φιλτράρισμα είναι υψηλή, όπως και η ηχομόνωση, ειδικά των αεροδυναμικών θορύβων. Η 520d διαθέτει όπως εξάλλου όλες οι εκδόσεις της 5άρας, το κορυφαίο σύστημα infotainment iDrive με τον περιστροφικό διακόπτη και γύρω του τα κουμπιά με τα βασικά μενού. Και αν πληρώσετε κάτι παραπάνω θα βάλετε touch-pad πάνω στον περιστροφικό διακόπτη, για να εισάγετε απευθείας γράμματα και αριθμούς χωρίς να χρειάζεται να περάσετε από τα διάφορα μενού και υπομενού.

Ειδική μνεία κάνουμε και στον αυτόματο κλιματισμό που είναι κορυφαίος, τόσο σε αποτελεσματικότητα όσο και στο χειρισμό.

Η βασική 5άρα κοστίζει €48.900 (€46.344 με απόσυρση), ενώ για το αυτόματο σασμάν Steptronic, που το συνιστούμε ανεπιφύλακτα θα χρειαστεί να δώσετε €2.744 παραπάνω.

Τι λέει το DRIVE
Η 520d παραμένει το κορυφαίο αυτοκίνητο στη μεσαία-μεγάλη premium κατηγορία και σε αυτόν τον κυβισμό.
Τιμή από € 49.088 (με Steptronic και απόσυρση)
Τεχνολογία 1.995 cc, i4, 4v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 184 PS/4.000 rpm, 38,7 kgm/1.750-2.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 5,7”
0-100 km/h 8,3”
0-120 km/h 11,7”
0-140 km/h 15,9”
0-160 km/h 21,7”
0-180 km/h 30,1”
0-400 m 16,1”
0-1.000 m 29,4”
50-80 km/h με kickdown 2,9”
80-110 km/h με kickdown 4,3”
110-140 km/h με kickdown 5,4”
100-0 km/h 38,6 m
Τελική ταχύτητα 234 km/h
Μέση κατανάλωση 6,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 119 g/km
Διαστάσεις 4.907 x 1.860 x 1.464 mm
Βάρος 1.660 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube