Audi A8 Hybrid

Audi A8 Hybrid

Το βενζινοκίνητο-ηλεκτροκίνητο Audi A8 Hybrid κρύβει με περίσσια χάρη και ομαλή λειτουργία τον «ταπεινό» 4κύλινδρο TFSI που βρίσκεται κάτω από το καπό.

Αυτό είναι το νέο Audi A8 Hybrid, που έπεσε προσφάτως στα χέρια μας, και συνδυάζει το γνωστό δίλιτρο TFSI των 211 PS με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 53 PS που φορτίζει μια συστοιχία μπαταριών μόλις 1,3 kWh. Το πρώτο πράγμα που σου έρχεται στο μυαλό είναι πόσο ασυνήθιστος είναι αυτός ο συνδυασμός για το κορυφαίο σεντάν της γκάμας της Audi: Ένας ταπεινός 4κύλινδρος με μια υβριδική ηλεκτρική μετάδοση. Σε αυτή την ακριβοθώρητη κατηγορία, τα υβριδικά ξεκινούν τουλάχιστον με V6, όπως π.χ. η Mercedes 400 και καταλήγουν σε V8 όπως η 7άρα της BMW. Χώρια που μόνο το Lexus LS 600h χρησιμοποιεί την ίδια υβριδική συνταγή με το Audi A8 Hybrid. Αλλά και πάλι το ιαπωνικό θερμικό μοτέρ είναι δύο φορές πιο μεγάλο από το αντίστοιχο του Ίνγκολσταντ, με ό,τι συνεπάγεται βέβαια αυτό σε οικονομία.

Δύο σε ένα
Στο νέο Audi A8 Hybrid, η μπαταρία –που βρίσκεται στο πάτωμα του πορτμπαγκάζ- είναι λιλιπούτεια για τις προδιαγραφές των EV και δίνει καθαρή ηλεκτρική αυτονομία μόλις 3 km. Ωστόσο αν είναι φουλ γεμάτη μπορείς να πιάσεις τα 100 km/h πριν μπει σε λειτουργία ο TFSI. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι στριμωγμένος μέσα στο καβούκι του σασμάν, εκεί που θα ήταν ο μετατροπέας ροπής. Γυρίζει δε γύρω από το γκρουπ του συμπλέκτη, όπου συνδέει το 8άρι σασμάν με το βολάν διπλής μάζας.

Εξωτερικά το Hybrid ξεχωρίζει από τα άλλα A8 από τις 19άρες ζάντες που είναι βαμμένες σε ένα ασημί μεταλλικό χρώμα. Στην καμπίνα φορά ένα διαφορετικό καντράν που στη θέση του στροφομέτρου υπάρχει ένα «όργανο ισχύος» που δείχνει τη ροή της ενέργειας μεταξύ του θερμικού μοτέρ, του ηλεκτρικού και της μπαταρίας. Το Audi A8 Hybrid είναι ακόμα εξοπλισμένο με τέσσερα μικρόφωνα στην πλαφονιέρα της οροφής που στέλνουν ήχους αντίθετης φάσης μέσω του ηχοσυστήματος. Η Audi ανακοινώνει ότι έτσι το επίπεδο θορύβου μπορεί να κατέβει και μέχρι 75%.

Μόνον αυτήκοος μάρτυς
Πώς είναι στο δρόμο; Μια χαρά, θα λέγαμε. Μολονότι ο 4κύλινδρος θα μπορούσε να υποβαθμίσει την αίσθηση ενός μεγάλου tourer, περισσότερο τον ακούς παρά τον αισθάνεσαι ως τέτοιον. Με το γκάζι στο πάτωμα, ο 2.0 TFSI δείχνει ολίγον κηφήνας, αλλά η τραχύτητά του φιμώνεται πριν φτάσει στα αυτιά του οδηγού. Κατά τα λοιπά το A8 Hybrid είναι αρκετά στρωτό και γλυκό. Κατά την επιτάχυνση με την αρωγή του ηλεκτροκινητήρα, η ροπή απλώνει και αμβλύνει τις τρύπες του TFSI, οπότε η απόκριση δημιουργεί την εντύπωση ότι έχεις να κάνεις με κάτι περισσότερο από έναν 4κύλινδρο.

Όταν το μοτέρ του A8 είναι χωρίς φορτίο, σε φάση coasting, ο TFSI σβήνει και αποσυμπλέκεται από τη μετάδοση. Αλλά μόλις ξαναπατήσεις το γκάζι, θα νιώσεις τον ελαφρύ μεταλλικό ήχο στη μετάδοση και το μοτέρ ξανά-ανάβει και επανεμπλέκεται. Εκτός από αυτή τη φάση, η μετάδοση δεν κάνει αισθητή την παρουσία της ποτέ.

Όσο ο δρόμος είναι λείος, το Α8 Hybrid κυλά ποιοτικά και μόνο στις λακκούβες νιώθεις οι 19άρες να πέφτουν βαριά μέσα. Σε γενικές γραμμές, το αυτοκίνητο σε παροτρύνει να οδηγείς με ηρεμία και  δεν του αρέσουν οι μεγάλες γωνίες στο τιμόνι. Είναι δύσκολο να εκτιμήσουμε κατά πόσο το σύστημα κατάπνιξης του θορύβου λειτουργεί της προκοπής, αλλά την αίσθηση ησυχίας επιβεβαιώνει η ηχομέτρησή μας που έδειξε 67 dΒ(Α) για τα 140 km/h με 6η και τα 66 με 8η.

Κάτω από τη μηλιά
Ο εξοπλισμός στο Hybrid είναι λίγο πολύ αυτός που ξέρουμε από τα στάνταρ Α8, που εκτός από το διαφορετικό καντράν διαθέτει αερανάρτηση, διπλά κρύσταλλα, δερμάτινη επένδυση Valcona, 3-ζωνικό κλιματισμό, δορυφορικό σύστημα πλοήγησης με σκληρό δίσκο και ηχοσύστημα Bose 630w. Στην Ευρώπη, ένα Audi A8 Hybrid κοστίζει 77.000 ευρώ και ευτυχώς λόγω του δίλιτρου μοτέρ, στην Ελλάδα η τιμή δεν παίρνει ιλιγγιώδη ανιούσα, κοστίζοντας μόνο(!) 100 χιλιάρικα. Και με δεδομένο ότι το στάνταρ Audi 3.0 V6 που έρχεται μόνο σε quattro κοστίζει 120.000, με το Hybrid έχεις όφελος 20 χιλιάρικα, καίει λιγότερο και έχεις τρόπον τινά και την οικολογική συνείδησή σου ήσυχη. Από την άλλη, το downsizing στο μοτέρ έρχεται με σημαντικό downsizing στο χώρο αποσκευών λόγω των μπαταριών. Αλλά αν το χρειάζεσαι μόνο για μεταφορά VIP αυτό είναι κάτι που το καταπίνεις.

Τι λέει το DRIVE
Το πιο οικονομικό A8 για μεταφορές VIP εφόσον δεν σε ενδιαφέρει η μεταφορική ικανότητα του πορτμπαγκάζ
Τιμή από 99.950
Τεχνολογία 2.0 TFSI: 1.984 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 211 PS/4.300-6.000 rpm, 35,7 kgm/1.500-4.200 rpm. Ηλεκτροκινητήρας: 53 PS και 21,4 kgm. Μπαταρίες ιόντων λιθίου 1,3 kWh. Συνδυασμένη ισχύς 245 PS και συνδυασμένη ροπή 48,9 kgm. Αυτόματο κιβώτιο Tiptronic 8 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,2”
0-400 m 16,1”
0-1.000 m 28,9”
50-80 km/h (3η) 2,3”
80-110 km/h (4η) 3,3”
110-140 km/h (4η) 4,7”
100-0 km/h 39,2 m
Τελική ταχύτητα 235 km/h
Κατανάλωση 8,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 149 gr/km
Διαστάσεις 5.137 x 1.949 x 1.460 mm
Βάρος 1.900 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube