Ανανεωμένο Volvo S60 D2

Η πιο οικονομική, 1.600άρα έκδοση ντίζελ του S60 υποστηρίζει με σθένος τις βασικές αξίες της Volvo, με μεγαλη επιτυχία στην καμπίνα και λιγότερη στο δρόμο.

Μέσα σε ένα Volvo συναντάς κάποιες βασικές αξίες που οι Σουηδοί τις τιμούν σταθερά. Πρώτα απ’ όλα το σκανδιναβικό ντιζάιν, στη συνέχεια τα πολύ καλά καθίσματα, το ποιοτικό ηχοσύστημα, τον τέλειο κλιματισμό...

Το S60 υπέστη πρόσφατα ένα φρεσκαρισματάκι, με νέους προφυλακτήρες, μεγαλύτερο σήμα στη μάσκα ανασχεδιασμένα φώτα και στα φλας τύπου LED. Ακόμα, προσφέρονται ζάντες σε νέα σχέδια.

Στην καμπίνα, υπάρχουν νέες ταπετσαρίες, αλλαγές στις διακοσμητικές ξύλινες επενδύσεις και στα διακοσμητικά των αεραγωγών. Ακόμα, στον έξτρα εξοπλισμό διατίθεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με τα τρία θέματα που γνωρίσαμε στο V40 -εκτός από το Summum, όπως το δικό μας που το διέθετε στάνταρ). Το σύστημα πολυμέσων Sensus Connected Touch διατίθεται αρχικά ως αξεσουάρ και μετατρέπει την οθόνη 7” σε οθόνη αφής, δίδοντας τη δυνατότητα χειρισμού της από εκεί, ενώ μπορεί να συνδεθεί και με το Smartphone σας και με το διαδίκτυο.

Από πλευράς εξοπλισμού ασφάλειας, το ανανεωμένο S60 διαθέτει στον στάνταρ εξοπλισμό του το City Safety ΙΙ γενιάς που μπορεί να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο με ταχύτητα μέχρι 50 km/h. Ακόμα, προσφέρεται και το βελτιωμένο σύστημα BLIS που εκτός από επιτήρηση της τυφλής γωνίας, πλέον μπορεί να «δει» μέσω sonar ακόμα μακρύτερα.

Αναψηλάφηση
Ήταν ευκαιρία λοιπόν, τώρα με το γενικό φρεσκάρισμα, να ξαναδούμε το S60, και μάλιστα στην έκδοση D2 με το βασικό 1.600άρη ντίζελ των 115 PS. Για τις βασικές αξίες που αναφερθήκαμε στην αρχή, είμαστε σίγουροι ότι αυτό το DRIVe θα αποδώσει τα αναμενόμενα. Τι κάνει όμως στο δρόμο και στη χρήση με μόλις 115 άλογα;

Τριάμισι χιλιάρικα πιο φθηνό από το 5κύλινδρο δίλιτρο D4 με τα 163 PS, το D2 αποδίδει ροπή μόνο 27,5 kgm αντί για 40,8, αλλά αυτό δεν φαίνεται να το πτοεί. Τουλάχιστον στην εθνική. Το D2 «σκαρφαλώνει» στα στηθώματα με σθένος και σου δίνει την εντύπωση ότι κάτω από το καπό θα μπορούσε να κρύβεται ένα δίλιτρο μοτέρ. Τα πράγματα αντιστρέφονται όμως στο ακουστικό πεδίο. Αυτό το 4κύλινδρο μοτέρ γρυλίζει απειλητικά στο βαθύ πάτημα του γκαζιού και κρατά ζωντανό τον τραχύ κροτάλισμά του και όταν ταξιδεύεις με υψηλή σταθερή ταχύτητα. Εδώ λοιπόν, η Volvo φρονίμως ποιούσα θα περάσει σύντομα στη νέα γενιά μοτέρ.

Η εθνική αποτελεί μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για να βρεις τα αδύνατα σημεία μιας κατά τα άλλα σωστής εργονομίας σε ένα αυτοκίνητο. Όπως στην περίπτωση του S60, που τα πολλά μενού και υπό-μενού της δορυφορικής πλοήγησης και του ηχοσυστήματος αποσπούν την προσοχή σου. Αντίθετα στο σύστημα αερισμού/κλιματισμού, η Volvo χρησιμοποιεί πολύ έξυπνο χειριστήριο διανομής του κλιματιζόμενου αέρα με το ομοίωμα ενός καθιστού ανθρώπινου σώματος, Θες αέρα στο κεφάλι; Πατάς το κεφάλι του ομοιώματος και ορίστε!

Όσο περνούν τα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του D2 αρχίζεις μα αναλύεις βαθύτερα τη λειτουργία της ανάρτησης. Από τη μια τα ελατήρια είναι μαλακά και με την πρέπουσα επαναφορά για τα δεδομένα τη κατηγορίας, τα αμορτισέρ όμως φιλτράρουν ανεπιτυχώς τη ανισομέρειες του δρόμου. Και το μειονέκτημα αυτό επιβεβαιώνεται καλύτερα σε δεύτερο χρόνο, όπου η νευρική ανάρτηση του S60, μοιάζει σαν να ενισχύει ανωμαλίες του δρόμου, λακκούβες και καπάκια αποχέτευσης. Ευτυχώς, αυτό δεν επηρεάζει το κράτημα του αυτοκινήτου, προκαλώντας δευτερογενείς κινήσεις στο αμάξωμα.

Θέλει το ρυθμό του
Υπό πίεση, το Volvo S60 θα γλιστρήσει με το εμπρός νωρίς στη στροφή, το οποίο και θα ψαρέψει όταν επανέλθεις στο γκάζι στην έξοδο, ειδικά στα γλιστερά ή στο βρεγμένο. Το ESP όμως λειτουργεί στη σωστή στιγμή πρόληψης και αποτελεσματικά, αλλά και στραγγαλίζοντας κάθε σπορ προαίρεση. Βέβαια, το D2 με την τονισμένη υποβοήθηση στο τιμόνι, καταλαβαίνεις ότι δεν είναι για τέτοια, τη στιγμή μάλιστα που ο βαθμός της γίνεται αντιληπτός και στον ανοιχτό δρόμο. Μια ρύθμιση που αφήνει το τιμόνι να σου κοινοποιεί ελάχιστα πράγματα για το τι κάνουν τα λάστιχά σου σε σχέση με την πρόσφυση.

Θα μας πείτε ψιλά γράμματα, αφού ο μέσος οδηγός καταλαβαίνει ότι αυτό το 1.600άρι ντίζελ καταπίνει τα χιλιόμετρα στους δρόμους της περιφέρειας άκοπα και μάλιστα παρά τα 1.600 κιλά του. Βάρδα όμως να μην αφήσεις το μοτέρ να πέσει κάτω από τις 1.500 rpm. Κάτι που σε εξαναγκάζει να καταφεύγεις συχνά στο λεβιέ ταχυτήτων, ειδικά σε ανηφορικά κομμάτια με πολλές στροφές.

Μέσα στην πόλη, και με όλη την οικογένεια μέσα -πέντε είμαστε, ζωή να ’χουμε, τα σβέλτα ξεκινήματα απαιτούν δυνατό αμπραγιάρισμα και καλό ανέβασμα της 1ης, καθώς οι ρεπρίζ με 2η από χαμηλά είναι υποτονικές. Επιπλέον, ο πολύ μεγάλος κύκλος στροφής (11,5 m) δεν κάνει το S60 και ό,τι καλύτερο για να μανουβράρεις στα στενά της πόλης.

Η σούμα λέει λοιπόν ότι με αυτή την ενδοτικότητα και την άνεση στον ανοιχτό δρόμο, με αυτόν το όχι και πολύ διακριτικό ντίζελ στην εθνική και με το γρύλισμά του στην επιτάχυνση, το S60 D2 δεν διαθέτει την ομοιογένεια του ανταγωνισμού, premium ή όχι. Και καθώς, η τιμή του γέρνει προς το μέρος των γερμανικού κατεστημένου στην κατηγορία, που υφίσταται βέβαια σε περισσότερα κυβικά, και λιγότερο προς τα λεγόμενα mainstream, τα επιχειρήματα υπέρ του S60 D2 εξαντλούνται ταχύτερα. Ευτυχώς, διαθέτει τουλάχιστον τη γοητευτική σιλουέτα και αποδεικνύεται οικονομικό, με τη μέση κατανάλωση να κινείται στα 7,5 lt/100 km, χάρη και στο καλά ρυθμισμένο stop/start.

Τι λέει το DRIVE
Η νέα οικογένεια μοτέρ και μια αναθεώρηση στη ρύθμισης της ανάρτησης και του τιμονιού θα φέρουν το S60 στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος της κατηγορίας.
Τιμή από €27.390 (€25.960 με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, άμεσο ψεκασμό, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 115 PS/3.600 rpm, 27,5 kgm/1.750-2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 8,7”
0-100 km/h 12,9”
0-120 km/h 19,6”
0-140 km/h 28,9”
0-400 m 18,7”
0-1.000 m 34,7”
30-50 με 3η km/h 3,1”
50-80 km/h με 4η 6,1”
80-110 km/h με 5η 9,2”
110-140 km/h με 6η 15,8”
110-0 km/h 46,6 m
100-0 km/h 38,3 m
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Μέση κατανάλωση 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 114 gr/km
Διαστάσεις 4.635 x 1.865 x 1.484 mm
Βάρος 1.590 kg
Μετρήσεις DRIVE