Test drive: VW up! ASG 75 PS

Test drive: VW up! ASG 75 PS

Το up! με το 5άρι αυτοματοποιημένο χειροκίνητο κιβώτιο είναι, κατά την VW, η πιο βολική εκδοχή του κορυφαίου αυτοκινήτου για την πόλη

Αυτό είναι το up! με τα δύο πεντάλ. Ή με άλλα λόγια το up! με ένα 5άρι αυτοματοποιημένο χειροκίνητο κιβώτιο που, υπό την ονομασία ASG, η VW λανσάρει ως μια βολική εκδοχή του κορυφαίου αυτοκινήτου για την πόλη.

Σύμφωνα με τη VW, το ASG βελτιώνει τη μέση κατανάλωση στο 75άρι up! κατά 4% και κατεβάζει τις εκπομπές CO2 κατά 3%, αφήνοντας αλώβητες επιτάχυνση και τελική ταχύτητα. Και όλα αυτά με τη λογική επιβάρυνση των 780 ευρώ.

Δυστυχώς όμως, οι αριθμοί λένε τη μισή αλήθεια. Η άλλη μισή είναι ότι το ASG θα αρέσει μόνο στους οδηγούς που οδηγούν σερνάμενοι. Αυτούς που δεν έχουν κάνει ποτέ στη ζωή τους ένα δυναμικό κατέβασμα ταχύτητας με ταυτόχρονο λιώσιμο του γκαζιού στο πάτωμα. Διότι το ASG αποδεικνύεται ελάχιστα ευαίσθητο για όποιον θα ήθελε να εκμεταλλευτεί τα κύρια δυναμικά πλεονεκτήματα του up! –εξαιρετικό σασί, μοτέρ και τιμόνι.

Τα ανεβάσματα ταχύτητας είναι ομαλά και τα ενδεδειγμένα όσο η επιτάχυνση παραμένει σταθερή και με θαρραλέο πάτημα στο γκάζι. Αλλά όταν τα χιλιόμετρα στο κοντέρ πέφτουν, το σασμάν δεν κατεβάζει ταχύτητες όπως θα ήθελες και η σχέση που επιλέγει σαφώς δεν είναι η ενδεδειγμένη για να επιταχύνεις βγαίνοντας από μια στροφή. Πόσω μάλλον για να διασχίσεις ένα δρόμο με flying start, όπου τα παράσημα με τα δάχτυλα ανοιχτά γίνονται όλα δικά σου.

Ύστερα από μια μέρα στο τιμόνι του ASG και παρόλο που την πέρασα κυκλοφορώντας στην πόλη, αναπόλησα με νοσταλγία το κλασικό χειροκίνητο σασμάν. Φυσικά υπάρχει τρόπος να μειώσεις το πρόβλημα, επιλέγοντας τη χειροκίνητη διαμόρφωση, αλλάζοντας ο ίδιος ταχύτητες μέσω του ελαφριού και κοντού λεβιέ, χωρίς να χρειάζεται να πατάς συμπλέκτη. Αλλά δεν αξίζει τον κόπο να την πληρώσεις μια τέτοια ευκολία...

Αν λοιπόν δεν έχεις κάποιο φυσικό λόγο που σου επιβάλει το αυτοματοποιημένο σασμάν ASG στο up!, κράτα τα € 780 για να πας καλοκαιρινές διακοπές.

Τι λέει το DRIVE
Το ASG αποδυναμώνει το up! από τα πολύ καλά βασικά δυναμικά χαρακτηριστικά του
Τιμή από € 11.570 (75 PS)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, ψεκασμός, 75 PS/6.200 rpm, 9,7 kgm/3.000-4.300 rpm, αυτοματοποιημένο κιβώτιο 5 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h σε 13,9”, τελική 171 km/h
Κατανάλωση 4,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 105 gr/km
Διαστάσεις 3.540 x 1.645 x 1.424 mm
Βάρος 932 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube