Στα Σύβοτα με Suzuki SX4 S-Cross

Στα Σύβοτα με Suzuki SX4 S-Cross

Το περασμένο καλοκαίρι γνωρίσαμε τα βορειοδυτικά παράλια της Ελλάδας, με σύντροφο το Suzuki SX4 S-Cross στην καλύτερη εκδοχή του.

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες προορισμούς της ηπειρωτικής Ελλάδας είναι τα παράλια της Θεσπρωτίας. Μια ακτογραμμή που εκτείνεται από την Πάργα ως την Ηγουμενίτσα και περιλαμβάνει τα αρκετά διαφημισμένα Σύβοτα. Το καλοκαίρι που μας πέρασε βρεθήκαμε εκεί με ένα Suzuki SX4 S-Cross, στην κορυφαία έκδοση 1.4 BoosterJet AllGrip.

Η περιοχή αυτή σήμερα... έχει έρθει λίγο πιο κοντά στην Αθήνα. Χάρη στους νέους αυτοκινητόδρομους (Ολυμπία Οδό και Ιόνια Οδό) ο καθαρός χρόνος οδήγησης μέχρι εκεί έχει πέσει κάτω από τις πέντε ώρες, οπότε το ταξίδι πραγματοποιείται εύκολα, με μία μόνο στάση. Το τοπικό οδικό δίκτυο της Θεσπρωτίας βέβαια δεν είναι αντίστοιχα εκσυγχρονισμένο. Και με τον υπερβολικό όγκο αυτοκινήτων που δέχεται το καλοκαίρι, χρειάζεται προσοχή. Ιδανικά, χρειάζεται και ένα αυτοκίνητο με την απόσταση από το έδαφος και την ανάρτηση του S-Cross, έτσι ώστε σχεδόν να αδιαφορείς για τη σπασμένη άσφαλτο που ίσως βρεις στο δρόμο σου.

Σε αυτούς τους δρόμους εκτιμάς και το πρόγραμμα Sport για τον κινητήρα και τη μετάδοση. Δεν κάνει διαφορά στις ούτως ή άλλως πολύ καλές απόλυτες επιδόσεις του, όμως η πιο άμεση απόκριση του μοτέρ σου επιτρέπει να στρίβεις ακόμα και φουρκέτες με 3η. Φτάνοντας στην παραλία, υπάρχει η δυνατότητα να κλειδώσεις την τετρακίνηση για να νιώθεις πιο άνετα πάνω στη μαλακή άμμο, όμως η αλήθεια είναι ότι δεν χρειάζεται. Η στάνταρ λειτουργία Auto τα καταφέρνει μια χαρά, ακόμα και με τα εντελώς ασφάλτινα λάστιχα με τα οποία διατίθεται το S-Cross.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet AllGrip

Η περιοχή προσφέρεται για περιπλανήσεις. Κάθε μέρα μπορείς να επισκέπτεσαι και από δυο διαφορετικές παραλίες. Κοινό σημείο τους είναι τα διάφανα, γαλαζοπράσινα νερά, η πυκνή βλάστηση που φτάνει σχεδόν μέχρι το νερό και οι όμορφοι σχηματισμοί βράχων. Από το Καραβοστάσι με τη φαρδιά αμμουδιά, ως την Αγ. Παρασκευή με τα βότσαλα και το νησάκι στο οποίο πας κολυμπώντας, σίγουρα μπορείς να βρεις το υλικό που θα συνθέσει τη δική σου, ιδανική καλοκαιρινή καρτ-ποστάλ. Υπάρχουν βέβαια και δυσάρεστες εκπλήξεις. Όπως συμβαίνει με την πανέμορφη παραλία με το ιδιαίτερο όνομα Μπέλλα Βράκα, η οποία τείνει να μετατραπεί σε πάρκινγκ μικρών σκαφών, με ελάχιστο χώρο για λουόμενους.

Suzuki SX-4 S-Cross 1.4 BoosterJet AllGrip

Εκτός από τις παραλίες και τα κοντινά νησιά προς τα οποία διοργανώνονται ημερήσιες εκδρομές, το μέρος που σίγουρα αξίζει να επισκεφτεί κάποιος είναι ο Αχέροντας. Το ποτάμι μέσα από το οποίο μετέφερε ο Χάρος τις ψυχές στον Άδη, σύμφωνα με τη μυθολογία, είναι μια όαση πρασίνου και δροσιάς που προσφέρεται για δραστηριότητες όπως ιππασία και ράφτινγκ, για περπάτημα ως τις πηγές του ή για κολύμπι -για τους πιο θαρραλέους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Suzuki SX4 S-Cross 1.0 BoosterJet

Έχοντας να μεταφέρει στις περισσότερες περιπτώσεις μόνο δύο επιβάτες, το S-Cross δεν δυσκολεύτηκε ιδιαίτερα. Για τις αποσκευές τους για 10 ημέρες, τον εξοπλισμό παραλίας αλλά και ένα φουσκωτό κανό με τα εξαρτήματά του, τα 430 lt του χώρου αποσκευών ήταν αρκετά ώστε να μη χρειαστεί να πέσει ποτέ η πλάτη του πίσω καθίσματος. Και οι 140 ίπποι ήταν αρκετοί για να ολοκληρώνεται κάθε προσπέραση με ασφάλεια. Σε αυτή την τελευταία συνέβαλε και το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος. Το Radar Brake Support όπως το αποκαλεί η Suzuki, επενέβη τουλάχιστον σε δύο περιστατικά προπορευόμενου αυτοκινήτου που αποφάσισε να φρενάρει και να αλλάξει πορεία την τελευταία στιγμή.

Στο ταξίδι της επιστροφής εκτιμήσαμε για άλλη μια φορά το χαμηλό θόρυβο κύλισης, αλλά και την ευχρηστία του infotainment κατά το χειρισμό του περιεχομένου ενός smartphone. Εκτιμήσαμε και τα οφέλη του περιορισμένου βάρους, αφού τα 1.230 kg για ένα τετρακίνητο SUV με τις διαστάσεις του S-Cross, δεν είναι πολλά. Η συνολική μέση κατανάλωση για τα σχεδόν 1.800 km που διανύσαμε τελικά, μόλις που ξεπέρασε τα 7 lt/100 km, αποδεικνύοντας ότι οι κορυφαίες επιδόσεις δεν είναι απαραίτητο να επιβαρύνουν πολύ την τσέπη του οδηγού.

Σήμερα, ήδη σκεφτόμαστε την επόμενη εξόρμηση. Ιδανικά με ένα crossover που να συνδυάζει τόσο καλά τις επιδόσεις, την οικονομία και την άνεση, όσο αυτό το S-Cross.


Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet AllGrip
Κινητήρας 1.373 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 140 PS/5.500 rpm, 220 Nm/1.500-4.000 rpm Μετάδοση 4WD, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων Διαστάσεις 4.300 x 1.765 x 1.575 mm Βάρος 1.230 kg 0-100 km/h 8,8” 80-110 km/h (3η) 3,5” 110-140 km/h (4η) 6,4” Τελική ταχύτητα 200 km/h Μέση κατανάλωση διαδρομής 7,2 lt/100 km Εκπομπές CO2 127 g/km Τιμή Από €22.350 Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube