Seat Ibiza Cupra

Seat Ibiza Cupra

Πρόσφατα φρεσκαρισμένο για το 2013, το Seat Ibiza Cupra βελτιώθηκε σε μια σειρά από τομείς, αλλά αποσυνδέθηκε από τον σκληροπυρηνικό σπορ χαρακτήρα του

Πρόσφατα φρεσκαρισμένο για το 2013, το Seat Ibiza Cupra βελτιώθηκε σε μια σειρά από τομείς, αλλά αποσυνδέθηκε  από το σκληροπυρηνικό σπορ χαρακτήρα του.

Το πιο εκρηκτικό μοντέλο από την υφιστάμενη γκάμα του Seat Ibiza, φόρεσε και αυτό την αισθητική αναβάθμιση του στάνταρ μοντέλου. Αυτό σημαίνει ότι το νέο Seat Ibiza Cupra έχει πια φρέσκια μάσκα και πίσω φανάρια, καθώς και αναβαθμισμένη καμπίνα.
Φυσικά το πιο ενδιαφέρον στοιχείο στο Ibiza Cupra είναι η νέα ηλεκτρονική διαχείριση του μοτέρ που βελτιώνει τις επιδόσεις. Έτσι τα εργοστασιακά νούμερα βελτιώθηκαν κατά 0,3 sec στο 0-100 km/h, κατεβάζοντάς το στα 6,9”, ενώ η τελική ανέβηκε κατά 3 km/h, φτάνοντας τα 228 km/h. Επίσης μειώθηκε η κατανάλωση κατά 0,5 lt/100 km, φτάνοντας τα 5,9 lt, ενώ κατέβηκαν και οι εκπομπές CO2 κατά 9 g/km, στα 139 g.
Επίσης το φορητό σύστημα πλοήγησης, που εξελίχτηκε από την ίδια τη Seat, είναι πλέον στάνταρ εξοπλισμός και ενσωματώνει συνδεσιμότητα Bluetooth και μια σειρά από ενημερωτικές οθόνες.
Το Ibiza Cupra προ του facelift ήταν ένα εντυπωσιακά πειθήνιο αυτοκίνητο με ένα δυνατό διπλοτούρμπινο 1.400άρι μοτέρ που οι μηχανικοί της Seat αποφάσισαν να το τσιμπήσουν ακόμα παραπάνω. Με τη νέα διαχείριση του κινητήρα δε, το Ibiza Cupra τραβά δυνατά από τις 2.000 rpm μέχρι το κόκκινο. Το μοτέρ συνδυάζεται όπως και πριν με το εξαιρετικό διπλόδισκο σασμάν DSG με επτά ταχύτητες, πάντα έτοιμο για ακαριαίες προσπεράσεις.
Σε χαμηλή ταχύτητα μέσα στην πόλη, το Cupra αποδεικνύεται απρόσμενα στρωτό. Οι αλλαγές ταχύτητας από το DSG7 παραμένουν όπως πάντα ταχύτατες, αλλά το χαρακτηριστικό του DSG να αλλάζει αυτόματα από μόνο του, ακόμη και στη χειροκίνητη διαμόρφωση, σημαίνει ότι κατά περίσταση μπορεί, όταν τραβήξεις το paddle για κατέβασμα, να κατεβάσει δύο αντί για μία.

Κέρδη και ζημίες
Το σημαντικό μειονέκτημα στο νέο Ibiza Cupra είναι η αίσθηση που σου δίνει πια το τιμόνι. Μια αποσύνδεσή από τον οδηγό που επισκιάζει τις άλλες θετικές αλλαγές. Από το τιμόνι λείπει εκείνη η απόλυτη ακρίβεια και παρουσιάζει μια μεταβαλλόμενη αίσθηση ανάλογα με τη γωνία του.
Αντίθετα, καλύτερες είναι οι αλλαγές που έχουν γίνει στην πίσω ανάρτηση, με νέα διάταξη του ημιάκαμπτου για πιο ενδοτική λειτουργία των ελατηρίων. Ο επανασχεδιασμός τον έκανε πιο άνετο στις μεγάλες διαδρομές που ακόμη και στους καλούς ισπανικούς δρόμους φαίνεται να αποδίδει.
Εκείνο που είναι σαφές στο Ibiza Cupra είναι ο σφιχτός έλεγχος του μπροστινού στις κλειστές στροφές. Το ηλεκτρονικό διαφορικό XDS, που φρενάρει τον εσωτερικό τροχό, μειώνει δραστικά την υποστροφή. Οι αλλαγές στη ανάρτηση και στο τιμόνι κάνουν τη λειτουργία του να την αισθάνεσαι εντονότερα από πριν. Και το αποτέλεσμα γίνεται αντιληπτό, παρά την τάση του ESP να επεμβαίνει με το παραμικρό.
Τα αυτοκίνητα που είχαμε στη διάθεσή μας φορούσαν έξτρα φρένα της AP με χαρακτηριστικά προεξέχοντα κόκκινα σήματα της «Seat Sport» στις δαγκάνες. Αλλά μην έχοντας τη δυνατότητα να τα συγκρίνουμε με τα στάνταρ φρένα του Ibiza Cupra, είναι δύσκολο να πούμε ότι θα αξίζουν τα περίπου 1.400 ευρώ που θα κοστίζουν στην Ελλάδα. Πάντως οι 4πίστονες δαγκάνες και οι δισκόπλακες των 312 mm (αντί των στάνταρ 288) προσφέρουν θηριώδη επιβραδυντική ικανότητα και θετική αίσθηση στο πεντάλ.

Ή παπάς παπάς ή ζευγάς ζευγάς
Το Cupra ενσωματώνει τις ίδιες βασικές οπτικές βελτιώσεις με τα υπόλοιπα Ibiza, αλλά διαθέτει και επιπλέον σπορ στοιχεία μέσα έξω: Η κεντρική τραπεζοειδής εξάτμιση, ο εμπρός και πίσω προφυλακτήρας, οι αλουμινένιες ζάντες και τα σπορ καθίσματα είναι μοναδικά στο Cupra.
Η απάντηση στο «γιατί να το αγοράσω;» έχει να κάνει με την άποψή σου για το πώς πρέπει να είναι ένα μικρό εκρηκτικό χάτσμπακ. Αν ψάχνεις να έχεις την τελευταία λέξη σε δυναμική συμπεριφορά και ακρίβεια, τότε χρειάζεται να στραφείς στα αρκετά ακριβότερα Opel Corsa OPC Nurburgring ή Mini Cooper S JCW.
Το Seat Ibiza Cupra διαπρέπει σε πιο απτούς τομείς: Κύλιση, ποιότητα κατασκευής και άνεση. Αλλά τα hot χάτσμπακ είναι φτιαγμένα για να προσφέρουν το μάξιμουμ της έξαψης στις περισσότερες δυνατές περιπτώσεις. Και με αυτό το μέτρο, το Ibiza Cupra δεν καταφέρνει να πλασαριστεί μεταξύ των κορυφαίων στην κατηγορία.   


Τι λέει το DRIVE
Το νέο Seat Ibiza Cupra είναι γρήγορο, πράσινο, αλλά τελικά όχι και τόσο fun to drive
Τιμή από € 20.290
Τεχνολογία 1.390 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο και κομπρέσορας, 180 PS/6.200 rpm, 25,5 kgm/2.000-4.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h σε 6,9”, τελική 228 km/h
Κατανάλωση 5,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 139 gr/km
Διαστάσεις 4.055 x 1.693 x 1.441 mm
Βάρος 1.259 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube