Πρωτότυπο Kia pro_cee’d GT

Πρωτότυπο Kia pro_cee’d GT

Η πιο «νεανική και σπορ» μάρκα μέσα στον όμιλο Hyundai-Kia έρχεται αντιμέτωπη με την ουσιαστική ερώτηση: Πώς θα έπρεπε να είναι ένα γρήγορο Kia που απευθύνεται στον οδηγό;

Επιτέλους η μάρκα που υποτίθεται ότι είναι πιο «νεανική και σπορ» μέσα στον όμιλο Hyundai-Kia έρχεται αντιμέτωπη με την ουσιαστική ερώτηση: Πώς θα έπρεπε να είναι ένα γρήγορο Kia που απευθύνεται στον οδηγό;

Βρεθήκαμε λοιπόν προ ημερών στη Γερμανία, όπου και πήραμε μια εντυπωσιακή απάντηση υπό τη μορφή test drive. Οδηγήσαμε το πρωτότυπο της δεύτερης γενιάς pro_cee’d στην έκδοση GT. Το καμουφλάζ οπωσδήποτε έκρυβε πολλά πράγματα, αλλά το εσωτερικό και πολύ περισσότερο τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου πατούσαν ήδη κοντά στις προδιαγραφές κατασκευής. Εξάλλου την ώρα που διαβάζετε αυτά, οι φωτογραφίες του pro_cee’d GT είναι ήδη στο site μας.
Στην ουσία, το pro_cee’d GT έχει νέα κοψιά και 50% πιο δυνατό μοτέρ από το στάνταρ pro_cee’d. Το αυτοκίνητο αναμένεται να κάνει ντεμπούτο στην έκθεση της Γενεύης τον ερχόμενο Μάρτιο, μέχρι να σεταριστεί η γραμμή παραγωγής στη Ζιλίνα (Σλοβακία) τον επόμενο Μάιο. Στην Ελλάδα υπολογίζουμε να το δούμε στις εκθέσεις τον Ιούνιο ή τον Ιούλιο, με τιμή κοντά στα 25.000 ευρώ.
Στα χρήματα αυτά προφανώς δεν θα πρόκειται για ευκαιρία στιλ Dacia, αλλά με σοφά επιλεγμένο εξοπλισμό –που περιλαμβάνει μέχρι και στάνταρ μπάκετ Recaro- θα μπορούσε να εξελιχτεί σε σοβαρό αντίπαλο απέναντι σε παρόμοιου μεγέθους αντιπάλους.

Βελτίωση σε βάθος
Μολονότι το 1.600άρι μοτέρ τούρμπο βγάζει 204 PS και δίνει στο pro_cee’d GT δυνατές επιδόσεις (0-100 km/h σε 7,9” και τελική 225 km/h), η Kia δεν κάνει λόγο για ανταγωνισμό απέναντι στο Ford Focus ST ή στο RenaultSport Megane, που όμως βρίσκονται ένα βήμα παραπέρα στην κλίμακα των επιδόσεων.
Η Kia δεν αρνείται ότι θα κατασκευάσει και πιο εκρηκτικά αυτοκίνητα, αλλά επιμένει ότι ακόμη δεν έχει πάρει καμία απόφαση μέχρι το GT να λανσαριστεί στην αγορά, κάτι που θα γίνει σε 3πορτο και σε 5πορτο.
Το pro_cee’d GT χρησιμοποιεί  μια εξελιγμένη έκδοση του 4κύλινδρου 1.600άρη κινητήρα τούρμπο των Kia/Hyundai. Το μοτέρ αποδίδει 204 PS στις 6.000 rpm και μέγιστη ροπή 27,7 kgm που απλώνεται εντυπωσιακά από τις 1.750 έως τις 4.000 rpm. Τα κορυφαία αυτά νούμερα, που είναι ψηλότερα κατά 50% και 60% αντίστοιχα σε σχέση με το στάνταρ 1.600άρι, ήρθαν από τη χρήση μιας τουρμπίνας διπλής εισόδου που τοποθετήθηκε κοντά στην πολλαπλή εξαγωγής για εξαφάνιση του turbo lag και επομένως χαμηλές εκπομπές ρύπων. Η κορυφαία απόδοση πατά ακόμη πάνω στον άμεσο ψεκασμό, στο διπλό και διαρκώς μεταβαλλόμενο χρονισμό των βαλβίδων και σε ένα πλήθος προσεχτικών βελτιώσεων που έκανε το τεχνικό κέντρο της Kia στο Ρίσελσχάιμ, κοντά στη Φρανκφούρτη.

Επί τον τύπον των ήλων
Το καινούργιο μοτέρ κάνει το pro_cee’d GT ένα ζωηρό παίχτη και ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο με εντυπωσιακές επιδόσεις για 1.600άρι: Δεν υπάρχει ενοχλητικό turbo lag και η επιτάχυνση από στάση είναι πολύ καλή. Παράλληλα με τα μεγάλα νούμερα ισχύος και ροπής, το 6άρι σασμάν διαθέτει κοντή κλιμάκωση στις τρεις πρώτες ταχύτητες για να βοηθηθεί η επιτάχυνση. Ωστόσο η 5η και η 6η είναι αρκετά μακριές, κάνοντας το ταξίδι ήσυχο στις autobahn.
Το μοτέρ ανταποκρίνεται ζωηρά και ανεβάζει γλυκά και πρόθυμα μέχρι τις 6.500 rpm, στο κόκκινο του στροφομέτρου. Ο θόρυβός του, ευχάριστος είναι η αλήθεια, τρυπά την ηχομόνωση της καμπίνας στις μακρινές διαδρομές, ενώ η συνήθειά του να αργεί να ρίξει τις στροφές στο άφημα του γκαζιού εμποδίζει τις στρωτές αλλαγές ταχύτητας.
Το τιμόνι, που στο 5θυρο δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα τριών ρυθμίσεων, στο GT έχει μόνο μία, τη Sport (βλ. βαριά), αλλά ακόμα κι έτσι μας φάνηκε ελαφρύ. Και η εντύπωσή μας είναι ότι συνεχίζει να έχει μια ασάφεια γύρω από τη θέση της ευθείας. Τα φρένα, που είναι τα στάνταρ του cee’d, είναι αρκούντως καλά, αν και λίγο αδύναμα στο αρχικό «δάγκωμα».

Διά ταύτα
Η αποτίμησή μας για το pro_cee’g GT; Δεν θα ήταν απόλυτα ασφαλής, αφού αυτό που οδηγήσαμε ήταν ένα πρωτότυπο. Και επιπλέον οδηγημένο στην πολύ καλή γερμανική άσφαλτο που πόρρω απέχει από τις ελληνικές κουρελούδες. Σαφώς και η κύλιση γέρνει προς τη σπορ μεριά, αλλά η ανάρτηση φαίνεται να έχει καλή απόσβεση και έλεγχο στου αμαξώματος. Δεν πρέπει βέβαια να ξεχνάμε ότι η ομάδα των μηχανολόγων της Kia, πολλοί εκ των οποίων προέρχονται από τη VW και την BMW, έχει την τεχνογνωσία να απαλείψει τα σχετικά λίγα προβλήματα του GT. Και αν η τιμολόγηση είναι η σωστή, αναμφισβήτητα το Kia pro_cee’d GT θα αποτελέσει έναν ενδιαφέροντα και ανταγωνιστικό νεοφερμένο.   

Τι λέει το DRIVE
Το πολλά υποσχόμενο πρωτότυπο pro_cee’d φωτογραφίζει ένα ολοκληρωμένο Kia για το σπορ οδηγό
Τιμή από € 25.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.591 cc, άμεσος ψεκασμός, 2 ΕΕΚ, τούρμπο διπλής εισόδου, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων 204 PS/6.000 rpm, 27,7 kgm/1.750-4.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h σε 7,9”, τελική 225 km/h
Κατανάλωση δ/α
Εκπομπές CO2 160 gr/km (εκτιμώμενες)
Βάρος 1.350 kg (εκτιμώμενο)
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube