Πρώτη γνωριμία με το νέο Audi A3 Sportback

Πρώτη γνωριμία με το νέο Audi A3 Sportback

Το νέο Audi A3 Sportback έφτασε στη χώρα μας με νέες τεχνολογίες, ευρύτερη γκάμα κινητήρων που περιλαμβάνει και υβριδικές προτάσεις, αλλά και με πιο δυναμικό σχεδιασμό μέσα έξω που το κάνει πιο όμορφο από ποτέ. Το γνωρίζουμε από κοντά και αναφέρουμε!

Την τελευταία φορά που η Audi είχε παρουσιάσει το Α3 στην ελληνική δημοσιογραφική κοινότητα, χρειάστηκε να επιστρατεύσει και έναν άνθρωπο από το σχεδιαστικό τμήμα του Ingolstadt προκειμένου να μας επισημάνει (!) τις σχεδιαστικές αλλαγές του νέου μοντέλου. Το πλήρωμα του χρόνου όμως έφτασε για ένα ακόμη A3. Και στην τελετή παράδοσης παραλαβής, για το ολοκαίνουργιο Α3 δεν χρειάστηκε να επιστρατευτούν ούτε ταινίες για να σκιαγραφήσουν τις νέες γραμμές ούτε κάποιος σχεδιαστής για να μας τις δείξει. Η σχεδιαστική επανάσταση που έχει συντελεστεί στη νέα, τέταρτη γενιά, του γερμανικού κόμπακτ χάτσμπακ είναι ορατή με γυμνό μάτι, είτε χαζεύεις το καλοσμιλεμένο αμάξωμά του είτε επεξεργάζεσαι την καμπίνα του.

Με τον ανταγωνισμό δυναμωμένο καταπόδας, ο γενάρχης των premium κόμπακτ χάτσμπακ και επί χρόνια best selling μοντέλο του Ingolstadt, χρειαζόταν μια ισχυρή δόση ανανέωσης. Kαι αυτό ακριβώς έκανε η Audi στη νέα γενιά του A3 σε όλα τα επίπεδα. Είτε αυτά αφορούν την εμφάνιση είτε τη μηχανολογία και την τεχνολογία.

Σε επίπεδο εμφάνισης και χωρίς να υπεισέλθουμε στις στιλιστικές λεπτομέρειες που διαχωρίζουν τις απλές εκδόσεις του νέου Α3 από τις Advanced και S line, το αμάξωμα έχει αποκτήσει πιο έντονα νεύρα, τονισμένους θόλους και πιο χαρακτηριστικά φώτα τεχνολογίας Matrix LED. Το αποτέλεσμα είναι ένα πιο ελκυστικό και πιο δυναμικό σουλούπι από ποτέ, το οποίο σε αντίθεση με το παρελθόν θα είναι διαθέσιμο μόνο ως 5θυρο (Sportback) και σεντάν. Στη νέα γενιά δεν θα υπάρξει 3θυρη εκδοχή, αλλά ούτε και κάμπριο. Και οι λόγοι είναι καθαρά η περιορισμένη ζήτηση που έχουν τα τελευταία χρόνια τα αυτοκίνητα του είδους. Είναι χαρακτηριστικό πως από τις περίπου 1,75 εκατ. μονάδες που πούλησε η απερχόμενη γενιά του Α3, μόλις οι 82.000 αφορούσαν την έκδοση κάμπριο και 280.000 την 3θυρη.

Audi A3 2020

Το νέο A3 Sportback πατά στη βελτιωμένη εκδοχή της πλατφόρμας MQB. Με διαστάσεις 4,34 m x 1,82 m x 1,45 m, είναι περίπου τρεις πόντους μακρύτερο από το απερχόμενο μοντέλο, με το μεταξόνιο να παραμένει αμετάβλητο στα 2,63 m. Οι χώροι είναι εφάμιλλοι της προηγούμενης γενιάς, με τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ να αγγίζει τα 380 lt.

Έξυπνο και συνδεδεμένο
Αφήνοντάς τους χώρους στην άκρη, τίποτα στην καμπίνα του νέου Α3 δεν θυμίζει το παρελθόν. Οι καθαρές μονοκόμματες γραμμές των προηγούμενων γενιών χαιρέτησαν, με τους στιλίστες της Audi να εφαρμόζουν μια πιο τολμηρή και πολυεπίπεδη σχεδιαστικά εικόνα στο εσωτερικό. Το ταμπλό έχει σαφώς πιο οδηγοκεντρική προσέγγιση και μοιάζει μοιρασμένο στα δύο. Λες και ο οδηγός και ο συνοδηγός έχει ο καθένας τον δικό του χώρο. Όπως πάντα, η ποιότητα είναι προσεγμένη, με αφρώδες υλικό σε αρκετά σημεία της καμπίνας και όλα τα όργανα να δείχνουν ότι το νέο Α3 Sportback είναι πλήρως εναρμονισμένο με την ψηφιοποιημένη εποχή που διανύουμε. Όλες οι εκδόσεις του γερμανικού χάτσμπακ εξοπλίζονται με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25” από τον βασικό εξοπλισμό. Προαιρετικά θα διατίθεται και η μεγαλύτερη οθόνη του Audi virtual cockpit με τη διαγώνιο των 12,3” που γνωρίζουμε ήδη από άλλα μοντέλα στην εταιρείας. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη αφής 10,1” του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, με δυνατότητα φωνητικών εντολών και πληθώρα επιλογών για σύνδεση συσκευών που τρέχουν είτε με λογισμικό Android είτε με της Apple.

Πλουσιότερο από το παρελθόν είναι και το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας. Μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει Audi Pre Sense Front, Active Lane Departure Warning και Collision Avoidance Assistance. Τρία προνοητικά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων. Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε και την υπηρεσία FoD (Functions on Demand), η οποία θα επιτρέπει στους ιδιοκτήτες του Α3 να προσθέσουν μέσω τις εφαρμογής myAudi μια σειρά από συστήματα -όπως δορυφορικό σύστημα πλοήγησης, Adaptive Cruise Control, κ.ά.- και μετά την αγορά του αυτοκινήτου. Με την αναβάθμιση να γίνεται χωρίς να απαιτείται επίσκεψη σε κάποιο συνεργείο.

Audi A3 2020

Εξηλεκτρισμένη γκάμα
Αρχικά, το νέο Audi A3 Sportback θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με γκάμα δύο κινητήρων και τριών εκδόσεων εξοπλισμού: Basic, Advanced και S line. Όσον αφορά τους κινητήρες, άμεση διαθεσιμότητα έχει η βενζινοκίνητη έκδοση 30 TFSI, με τον κινητήρα 1,0 λίτρου και 110 PS σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, και η ήπια υβριδική έκδοση 35 TFSI MHEV με μοτέρ 1,5 lt που αποδίδει 150 PS και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο S tronic επτά σχέσεων.

Τον Σεπτέμβριο θα προστεθεί στην γκάμα η ήπια υβριδική έκδοση 30 TFSI MHEV S tronic, ενώ προς το τέλος του έτους θα ξεκινήσει και η διάθεση της ντίζελ 30 TDI S tronic με δίλιτρο μοτέρ 116 PS. Στο ενδιάμεσο θα είναι διαθέσιμη προς πώληση στη χώρα μας και η επαναφορτιζόμενη 40 TFSIe plug-in hybrid (PHEV), με περίπου 70 km ηλεκτρική αυτονομία. Η τελευταία θα ωφελείται από τις φορολογικές ελαφρύνσεις που εξαγγέλθηκαν πρόσφατα και η λιανική τιμή της δεν θα ξεπερνά τα €42.500.

Όσον αφορά τις υπόλοιπες εκδόσεις της νέας γενιάς του Α3 Sportback, στις αρχές του επόμενου έτους περιμένουμε τη σπορ S3 των 310 PS, την έκδοση που θα κινείται με φυσικό αέριο και τις τετρακίνητες 40 TFSI και 40 TDI με 190 και 200 PS αντίστοιχα. Προς το τέλος του 2021 αναμένεται να λανσαριστεί στην αγορά και η κορυφαία έκδοση του μοντέλου, η RS3, που θα αποδίδει πάνω από 400 PS.

Πρώτη γεύση
Εν μέσω θέρους και αυξημένης κίνησης, η Αθηναϊκή Ριβιέρα δεν προσφέρεται για να ανακαλύψεις πλήρως τις δυνατότητες ενός νέου μοντέλου. Πόσω μάλλον όταν καλείσαι να ακολουθήσεις το πρόγραμμα μιας παρουσίασης και ο χρόνος που έχεις στη διάθεσή σου είναι αρκετά περιορισμένος. Ωστόσο, τα λίγα χιλιόμετρα που κάναμε πίσω από το τιμόνι της έκδοσης 35 TFSI με τους 150 ίππους και το 48βολτο σύστημα mild hybrid, μας επέτρεψαν να πάρουμε μια πρώτη γεύση από το νέο Audi A3 Sportback, ενόψει της πλήρης δοκιμής που θα ακολουθήσει τον Σεπτέμβριο.

Σε πρώτη φάση λοιπόν, εισπράττεις αυτό που λίγο πολύ περιμένεις από ένα αυτοκίνητο που μοστράρει τους τέσσερις κύκλους στη μάσκα του. Στιβαρά χειριστήρια, αρχοντική κύλιση και υψηλό επίπεδο άνεσης ακόμα και με την βασική ανάρτηση. Η οποία, όπως συνηθίζεται τελευταία σε πολλά μοντέλα του γερμανικού ομίλου, είναι με ημιάκαμπτο άξονα πίσω για τις εκδόσεις κάτω τους 150 PS και τεσσάρων συνδέσμων για τις ισχυρότερες. Το νέο Α3 Sportback βέβαια, θα εφοδιάζεται προαιρετικά και με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ που μέσω του drive select ο οδηγός θα μπορεί να ρυθμίσει τον βαθμό απόσβεσης των αμορτισέρ μέσω το προκαθορισμένων προγραμμάτων του. Όσον αφορά τον κινητήρα, η λειτουργία του υβριδικού συστήματος, που έχει υποβοηθητικό χαρακτήρα, δεν γίνεται αντιληπτή και ο 1.500άρης τούρμπο δεν έχει πρόβλημα να επιταχύνει τα +1.300 kg του αμαξώματος γρήγορα όποτε του ζητηθεί.

Ανταγωνιστική τιμή
Όπως είχαμε αναφέρει και στο σχετικό άρθρο, η τιμή του νέου Audi A3 Sportback ξεκινά από τις €22.430, με σημαντικά καλύτερο βασικό εξοπλισμό άνεσης και ασφαλείας από το απερχόμενο μοντέλο. Αντιστοίχως, η έκδοση των 150 ίππων με τον κινητήρα TFSI του 1,5 λίτρου ξεκινά από τις €28.990, περιλαμβάνοντας στην τιμή και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, S tronic.

Κλείνοντας, να πούμε ότι το νέο Audi A3 Sportback δείχνει όχι μόνο πιο δυναμικό από ποτέ, αλλά συνάμα και πιο ώριμο. Ανυπομονούμε να έρθει στα χέρια μας και να βρεθούμε για περισσότερη ώρα πίσω από το τιμόνι. Όχι μόνο για να σας μεταφέρουμε περισσότερες οδηγικές εντυπώσεις, αλλά μέσω της ενδελεχούς και εξαντλητικής δοκιμής του να δούμε και πού στέκεται απέναντι στον ανταγωνισμό, ο οποίος επίσης διάγει την καλύτερη περίοδό του.


Τι λέει το DRIVE
Το μοντέλο που ανέδειξε την premium πλευρά των μικρομεσαίων χάτσμπακ, φιλοδοξεί στην τέταρτη γενιά του να θέσει νέα στάνταρ στην κατηγορία, γαρνίροντας την τεχνολογική αναβάθμισή του με ένα πιο δυναμικό σε εμφάνιση περιτύλιγμα.
Τιμή Από €28.990
Τεχνολογία MHEV, κινητήρας βενζίνης 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, mild hybrid σύστημα 48V, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων 
Απόδοση 150 PS/5.000-6.000 rpm, 250 Nm/1.500-3.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,4”
Τελική ταχύτητα 224 km/h
Μέση κατανάλωση 5,8 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 132 g/km*
Διαστάσεις 4.343 x 1.816 x 1.449 mm
Χώρος αποσκευών 380 lt
Βάρος 1.355 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *WLTP

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube