Οδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz S63 AMG

Η νέα S63 AMG μπορεί να κάνει το 0-100 km/h σε 4,4” και διαλύει τον ανταγωνισμό ουσιαστικά σε όλους τους τομείς

 Αυτή είναι η αξίας 220.000 ευρώ απάντηση της Mercedes-Benz στην απαίτησή σας για μια λιμουζίνα με επιδόσεις σούπερκαρ.

Τι; Δεν έχετε τέτοια απαίτηση; Ε, λοιπόν, η Mercedes θα το εκτιμούσε αν ήσασταν λίγο πιο απαιτητικοί. Διότι η AMG έχει στόχο να πουλάει σύντομα πάνω από 30.000 αυτοκίνητα το χρόνο, κι αυτό σημαίνει ότι κάθε ένα από τα μοντέλα της –συμπεριλαμβανομένης αυτής της λιμουζίνας– θα πρέπει να μετράει.

Φυσικά, η αγορά για το συγκεκριμένο μοντέλο θα είναι πολύ μικρή. Η –εξαιρετική– προηγούμενη S-Class έκανε το 90% των πωλήσεών της σε πετρελαιοκίνητη μορφή. Και για την έκτη γενιά της, μάλλον το ίδιο θα ισχύσει. Ακόμη κι αν επιθυμείτε διακαώς ένα δυνατό βενζινοκινητήρα, θα πρέπει πρώτα να αγνοήσετε την πολύ καλή S500L των 133.100 ευρώ για να φτάσετε στην S63.

Η S500L έχει και αυτή έναν κινητήρα V8 τούρμπο, αλλά αυτό που δεν έχει –και είναι το κλειδί για να εκτιμήσεις μια AMG– είναι ο χειροποίητος V8 5,5 λίτρων με τα δύο τούρμπο. Που αποδίδει 585 ίππους. Και 92 kgm ροπής από τις 2.250 rpm. Ο οποίος, παρά το βαρύ «πανωφόρι» των δύο τόνων, είναι ικανός να εκτοξεύσει την S-Class στα 100 km/h σε 4,4” με τη βοήθεια του κιβωτίου 7 σχέσεων Speedshift MCT διπλού συμπλέκτη, και να τη φτάσει μέχρι τα 300 km/h αν κάνετε έξυπνη επιλογή από τον κατάλογο των έξτρα.

Για όλη την Ευρώπη (πλην της Μ. Βρετανίας) η S63 με το μακρύ μεταξόνιο έχει το σύστημα τετρακίνησης 4Matic. Για χώρες με ανώμαλους δρόμους, όπως η δική μας, καλό θα ήταν να είναι στάνταρ και το προηγμένο σύστημα ενεργής ανάρτησης Magic Body Control.

Όπως συμβαίνει συχνά τον τελευταίο καιρό, το νέο μοντέλο είναι κάπου 100 kg ελαφρύτερο από το παλιό, χάρη στις σφυρήλατες ζάντες 19 ιντσών, τα κεραμικά δισκόφρενα, την μπαταρία ιόντων λιθίου και το ανθρακονημάτινο δάπεδο του πορτμπαγκάζ. Η δίαιτα συμπληρώνεται με την ειδικά εξελιγμένη από την AMG εκδοχή της ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων της S-Class.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Γρήγορη, πολιτισμένη, έξυπνα στοχευμένη, αλλά με ίσως υπερβολικά καλούς τρόπους. Κάποια από τα ταλέντα της είναι ξεκάθαρα κληροδοτημένα: Τα μάτια σας θα προσέξουν μεν τους μεγαλύτερους αεραγωγούς και τα οπίσθιά σας θα εκτιμήσουν τα θαυμάσια σπορ καθίσματα της AMG, όμως η πολυτέλεια του εσωτερικού, η ποιότητα κατασκευής και η υψηλή αισθητική προέρχονται από τη «νορμάλ» S-Class.
Ούτε ο V8 σε κάνει να ανατριχιάζεις όταν τον βάλεις μπροστά. Η S63 έχει προσαρμοζόμενη εξάτμιση που κρατάει τις βαλβίδες της ερμητικά κλειστές στο ξεκίνημα – και για το μεγαλύτερο διάστημα στο οποίο κινείσαι με το πρόγραμμα Comfort. Έτσι, στην πόλη και τα μποτιλιαρίσματα ακούς μόνο έναν οκτακύλινδρο βόμβο που ταιριάζει απόλυτα με την εκλεπτυσμένη ατμόσφαιρα της S-Class.

Ούτε το να την πιέσεις αλόγιστα σε ενθουσιάζει, τουλάχιστον αρχικά. Στη μικρότερη κι ελαφρύτερη E-Class, ο κινητήρας αυτός είναι μια συνεχής όχληση για την κόκκινη γραμμή του στροφόμετρου. Όμως εδώ, με το βαρύ αμάξωμα και τη μακριά, ήπια ρυθμισμένη διαδρομή του γκαζιού, μπορείς να τον χειρίζεσαι με το γάντι, όπου τα χιλιοστά της κίνησης του αστραγάλου να μεταφράζονται σε μια αργή και ηχηρή άνοδο των στροφών.

Το αποτέλεσμα είναι μια προσεκτικά δοσολογημένη, καθησυχαστική και απολαυστική ταχύτητα. Ειδικά καθώς συμπληρώνεται από το Magic Body Control, που χρησιμοποιεί κάμερες για να σκανάρει το δρόμο μπροστά σου και να ανιχνεύσει σημαντικές ανωμαλίες μέχρι τα 130 km/h, ρυθμίζοντας αμέσως υδραυλικά την ανάρτηση για να τις απορροφήσει.

Η επιλογή του προγράμματος Sport απενεργοποιεί το σύστημα και το κίνητρο αυτό –μαζί με τη χειροκίνητη επιλογή σχέσεων– πραγματικά σου χρειάζεται για να βγεις από τη χαλαρή και αρχοντική οδηγική νοοτροπία που σου επιβάλλουν συνήθως οι Mercedes.

Το να πιάσεις εξωπραγματικές ταχύτητες είναι εύκολο στις ευθείες της εθνικής (αν βυθίσεις απρόσεκτα το γκάζι θα φτάσεις εύκολα και ζωηρά τα 250 km/h), αλλά σε δρόμους με στροφές απαιτείται κάποια προσπάθεια για να ξεπεράσεις την επίδραση του τιμονιού με την έντονη υποβοήθηση, του μεγάλου βάρους και των διαστάσεων που πλησιάζουν το Costa Concordia.

Όταν όμως διαβείς αυτό το κατώφλι, η S63 γίνεται αμέσως πιο ελαφροπάτητη. Αν εμπιστευτείς το τιμόνι –που προβάλλει ηλεκτρική αντίσταση αντί να παρέχει πληροφόρηση– τότε μπορείς να στρίβεις με πολύ μεγάλες ταχύτητες χάρη στις σφιχτές αναρτήσεις και το σχεδόν ουδέτερο ζύγισμα του πλαισίου.

Είναι ενδεικτικό το ότι η ρύθμιση είναι προσανατολισμένη προς τη σταθερότητα και την υψηλή πλευρική πρόσφυση αντί προς τα υπερστροφικά πυροτεχνήματα. Όμως η εκπληκτική ικανότητα της S63 να κρύβει επιμελώς το βάρος της χωρίς σημαντικές θυσίες στην άνεση, την κάνει πραγματικά μοναδική.

Κρυμμένη τρέλα
Όπως και να το δεις, η Mercedes S63 μπορεί να καυχηθεί ότι είναι μπροστά από τον ανταγωνισμό με κάποιο τρόπο. Έχει τον καλύτερο κινητήρα (με τη μακράν μεγαλύτερη ιπποδύναμη), είναι η καλύτερη στο μάτι, στο αυτί, στην άνεση και αίσθηση της καμπίνας, και η καλύτερη στην οδήγηση, την κανονική ή τη διηπειρωτική.

Όμως το νέο μοντέλο δεν σε εντυπωσιάζει αμέσως με τα χαρίσματά του, αλλά απαιτεί κάποιο χρόνο για να το εκτιμήσεις. Έχουμε συνηθίσει να κρίνουμε τα μοντέλα της AMG μέσα σε κρίση συναισθηματικού πυρετού. Αυτή η S63 όμως, παρ’ όλα τα ταλέντα της, είναι ένα αυτοκίνητο που πρέπει πρώτα να ανακεφαλαιώσεις τα πλεονεκτήματά του για να πεισθείς για την υπεροχή του.

Είναι πολύ πιθανό η Mercedes να επέλεξε να κρύψει λίγο βαθύτερα την τρέλα σ’ αυτή τη μεγαλύτερη και ακριβότερη λιμουζίνα της, έτσι ώστε να διευρύνει το φάσμα των αγοραστών της. Αφού όμως και πάλι προέκυψε ένα ασυναγώνιστο αποτέλεσμα, δεν μπορούμε να της προσάψουμε τίποτε.

Τι λέει το DRIVE
Πανάκριβη και δεν σε κερδίζει αμέσως. Με το χρόνο όμως καταλαβαίνεις ότι υπερέχει του ανταγωνισμού σε όλους πρακτικά τους τομείς.
Τιμή από € 220.000 (κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 5.461 cc, V8, 32v, 2x2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, δύο τούρμπο, 585 PS/5.500 rpm, 92,0 kgm/2.250-3.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,4”
0-1.000 m 27,5”
Τελική ταχύτητα 250 km/h (300 km/h με το Driver’s Pack)
Μέση κατανάλωση 10,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 237 g/km
Διαστάσεις 5.248 x 1.899 x 1.492 mm
Βάρος 1.995 kg
Τιμές κατασκευαστήhttp://www.drive.gr/test-drives/apostoli/odigoyme-ti-nea-mercedes-benz-s-class