Οδηγούμε τη νέα Lamborghini Huracán

Δοκιμάζουμε στην Ισπανία την αντικαταστάτρια της Gallardo που αναλαμβάνει να συνεχίσει τον πόλεμο ενάντια στις Ferrari, McLaren και Porsche.

Θa ήταν εύλογο να νιώσεις συμπάθεια για τη Lamborghini και τη νέα της Huracán, καθώς η LaFerrari και η McLaren P1 μονοπωλούσαν τα φώτα της δημοσιότητας τον τελευταίο καιρό.

Όμως, όταν πια καταλαγιάσει ο θόρυβος γύρω από τα hypercars, η Huracán θα παραμείνει το πιο σημαντικό μοντέλο που θα παρουσιάσει η Lamborghini τα επόμενα τουλάχιστον τρία χρόνια και, ως τέτοιο, θα πουλήσει ασύγκριτα περισσότερα κομμάτια απ’ ό,τι και τα δύο υπεραυτοκίνητα των Ferrari και McLaren μαζί.

Η σχεδίαση της Huracán –με τον τόνο στη λήγουσα και το “H” βουβό– χαρακτηρίστηκε από κάποιους ως συγκρατημένη, αλλά δια ζώσης έχει μιαν απλή κομψότητα που είναι ταυτόχρονα ευχάριστη και απειλητική. Στην πραγματικότητα δείχνει και αρκετά μικρή, αν και δεν είναι αφού φτάνει τα 4,46 m σε μήκος και τα 1,92 m σε πλάτος. Και ως αντικαταστάτρια της 11χρονης Gallardo –που φτιάχτηκε σε κάπου 14.000 αντίτυπα από το 2003 έως το 2013– δανείζεται κάμποσες ιδέες από το υπάρχον Audi R8 και τον αντικαταστάτη του που θα παρουσιαστεί σε ένα περίπου χρόνο.

Το πλαίσιο της Huracán, για παράδειγμα, είναι το ίδιο με του R8 της επόμενης γενιάς και έχει μια υβριδική δομή από ανθρακόνημα RTN και αλουμίνιο που, κατά τη Lamborghini, του δίνει σχεδόν την ίδια ακαμψία με μια πλήρη «μπανιέρα» από ανθρακόνημα, αλλά με σαφώς μικρότερο κόστος. Είναι επίσης μακράν ευκολότερο και φθηνότερο να επισκευαστεί μετά από ατύχημα.

Ο κινητήρας είναι μια εξέλιξη του 5.2 V10 που γνωρίζουμε και αγαπάμε από το R8 και την Gallardo, με μια σειρά μετατροπών στις κυλινδροκεφαλές και την εξαγωγή. Εδώ αποδίδει 610 PS (εξ ου και η ονομασία LP610-4) και 57,2 kgm ροπής, που επαρκούν για να εκτοξεύσουν την τετρακίνητη Huracán στα 100 km/h σε μόλις 3,2” και να τη φτάσουν μέχρι τα 325 km/h. Το σύστημα stop/start είναι πλέον στάνταρ για να μειωθούν οι ρύποι η κατανάλωση κατά πάνω από 10%.

To 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη προέρχεται αυτούσιο από το R8 και αντικαθιστά, επιτέλους, το παλιό, άγαρμπο αυτοματοποιημένο 6άρι. Πράγμα που σημαίνει ότι χειροκίνητο κιβώτιο δεν είναι διαθέσιμο πλέον ούτε ως έξτρα στο πιο δημοφιλές μοντέλο της Lamborghini.

Όπως και στην Gallardo, η ανάρτηση είναι με διπλά ψαλίδια, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και αντιστρεπτικές εμπρός-πίσω. Όμως εδώ συνοδεύονται από στάνταρ κάρμπον-κεραμικά φρένα κι ένα νέο διακόπτη «Anima» (ψυχή στα ιταλικά), ανάλογο με το manettino της Ferrari, o οποίος βρίσκεται στο κάτω μέρος του τιμονιού και αλλάζει την απόκριση των αμορτισέρ, τη χαρτογράφηση του μοτέρ, του τιμονιού, του κιβωτίου και του traction control. Υπάρχουν τρία διαφορετικά προγράμματα: Strada, Sport και Corsa.

Σύγχρονη, αλλά πάντα Lambo

To εσωτερικό της Huracán είναι γνήσιο Lamborghini, τόσο σε όψη όσο και σε αίσθηση. Έχει ένα ζευγάρι μπάκετ με εξαιρετική στήριξη και μια εντυπωσιακή νέα οθόνη TFT 12,3 ιντσών που μπορεί να ρυθμιστεί ανάλογα με το κέφι σας κάθε στιγμή. Τα paddles αλλαγής ταχυτήτων είναι πολύ μεγαλύτερα από πριν, αλλά εξακολουθούν να είναι σταθερά και να μη στρίβουν μαζί με το τιμόνι όπως στη McLaren 650S. Η ορατότητα είναι καλύτερη από πριν προς όλες τις κατευθύνσεις και η καμπίνα δείχνει σοφιστικέ, αναδίδοντας μια αίσθηση αληθινής ποιότητας που δεν είχε η Gallardo.

Παρ’ όλα αυτά, όταν πατάς το μπουτόν της μίζας και ο V10 παίρνει μπροστά, υπάρχει ακόμα η ίδια θεατρικότητα που είχε και η Gallardo. Είτε σου αρέσει είτε όχι, οι στροφές ανεβαίνουν στιγμιαία στα ύψη και, ακόμη κι όταν ο V10 σταθεροποιηθεί σε ένα ραλαντί λίγο κάτω από τις 1.000 rpm, ακούς την ίδια τυπική για σούπερκαρ κακοφωνία πίσω από το κεφάλι σου. Όμως χωρίς αυτά η Huracán δεν θα ήταν Lamborghini.

Σε κίνηση, το αυτοκίνητο δείχνει αμέσως πιο εκλεπτυσμένο και πιο άνετο από την Gallardo. Υπάρχει τώρα μια ωριμότητα στην ανάρτηση, στην απόκριση του τιμονιού (δεν κλοτσάει πια καθόλου), στην αντίσταση του γκαζιού, ακόμη και στον ήχο της εξάτμισης, που τοποθετεί την Huracán πολύ μπροστά από την προκάτοχό της. Όμως πίσω από αυτή την επίφαση ομαλότητας και πολιτισμού, χτυπάει ακόμα η λυσσασμένη καρδιά ενός συμβατικού 10κύλινδρου σούπερκαρ, που αδημονεί να ελευθερωθεί.    

Όταν ελευθερωθεί, με τους 610 PS να σπρώχνουν μόνο 1.532 kg συν το πλεονέκτημα σε ελκτική πρόσφυση που δίνει η τετρακίνηση, η Huracán είναι πραγματικά γρήγορη. Η απόδοση της δύναμης δεν έχει σκαμπανεβάσματα. Νομίζεις πως τραβά πιο δυνατά με κάθε σχέση και με κάθε επιπλέον στροφή στο στροφόμετρο.

Στις 3.000 rpm με 7η τραβά εξαιρετικά καλά, με ένα σχεδόν χυδαίο μουγκρητό. Στις 7.500 rpm με 3η, επιταχύνει όπως ένα πολιτικό αεροπλάνο τη στιγμή της απογείωσης και ακούγεται όπως ένα μονοθέσιο Formula 1 προ δεκαετίας, με ένα ουρλιαχτό από την εξάτμιση που σου σκίζει τα αυτιά, αλλά και με μια ομαλότητα στην απόδοση που απουσίαζε εντελώς από την Gallardo.

Όλοι εκείνοι οι κραδασμοί και συντονισμοί, που διαπερνούσαν το πλαίσιο και δονούσαν το στήθος και το κεφάλι σου, είναι πλέον παρελθόν και έχουν αντικατασταθεί από μιαν εξίσου θορυβώδη, αλλά πολύ πιο χαλαρωτική προσωπικότητα. Ως αποτέλεσμα, θα υπάρξουν κάποιοι σκληροπυρηνικοί που δεν θα αγαπήσουν την Huracán όσο αγάπησαν την Gallardo.

Πιο ομαλή, λιγότερο νευρική

Η άνεση, το κράτημα και το τιμόνι έχουν ακολουθήσει αντίστοιχη πορεία εξέλιξης. Το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης, για παράδειγμα, έχει μια νέα κρεμαγέρα μεταβλητού βήματος που, μέσω της κεντρικής μονάδας ECU, παρακολουθεί τι κάνει το αυτοκίνητο για να δώσει –όπως λέει η Lamborghini– την ιδανική απόκριση σε κάθε εντολή. Το ίδιο ισχύει για τα νέα, μαγνητορροϊκά αμορτισέρ, που έχουν ρυθμιστεί για να παρέχουν το βέλτιστο συμβιβασμό ανάμεσα στην άνεση και τον έλεγχο, ανεξάρτητα από την ποιότητα του δρόμου στον οποίο οδηγείς.

Αυτή τη φορά όμως έχεις την αίσθηση ότι τα πολυάριθμα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου είναι εκεί για να σε βοηθήσουν, αν και όποτε τα πράγματα στραβώσουν. Η ειρωνεία είναι πως το αυτοκίνητο είναι τόσο ομαλότερο και τόσο λιγότερο νευρικό στη συμπεριφορά του, που ίσως να μη χρειάζεται το ηλεκτρονικό δίχτυ ασφαλείας…

Όμως η Lamborghini ξέρει πως αυτό είναι το παιχνίδι που πρέπει να παίξει το 2014. Η συντριπτική πλειονότητα των πελατών της –πολλοί από τους οποίους ζουν στην Κίνα– απλά δεν θέλουν να τρομοκρατούνται κάθε τόσο. Αντίθετα, θέλουν ένα αυτοκίνητο που να είναι όμορφο (τσεκ), να ακούγεται υπέροχα (τσεκ), να είναι σχετικά εύκολο στην οδήγηση και στην καθημερινή συμβίωση αν υπάρξει ανάγκη (τσεκ) και να μην τους δαγκώνει αν κάνουν κάποιο οδηγικό λάθος (τσεκ).

Το αποτέλεσμα είναι η Huracán να υποστρέφει λίγο περισσότερο από ό,τι θα ήθελε ο παραδοσιακός φαν της οδήγησης. Επίσης, τα ηλεκτρονικά δείχνουν ρυθμισμένα για να επεμβαίνουν στην παραμικρή υποψία γλιστρήματος, μέχρι σημείου που σε ανώμαλη άσφαλτο –όπως αυτή του δρόμου της φωτογράφησης– νιώθαμε σαν να έλεγχε το αυτοκίνητο κάποιος άλλος. Δεν είναι αυτό που ζητάμε από μια Lamborghini.

Επιπλέον, ο ήχος του κινητήρα είναι μερικές φορές περισσότερο Ingolstadt απ’ ό,τι Sant’ Agata, ειδικά στο άφημα με το πρόγραμμα Corsa, όπου τα ψηφιακά επεξεργασμένα σκασίματα δεν ακούγονται φυσικά ούτε σε κάνουν να ανατριχιάζεις.

Όμως σε σχεδόν όλες τις άλλες περιπτώσεις, και όπως αποδείχτηκε στους περισσότερους δρόμους, η Huracán αντιπροσωπεύει ένα τεράστιο άλμα προς τα εμπρός για τη Lamborghini. Σε πιο ομαλούς, γρήγορους, ανοιχτούς δρόμους, είναι απολαυστική στην οδήγηση. Και πολύ, πολύ γρήγορη. Με ασύγκριτα καλύτερο κιβώτιο από πριν, με εξαιρετική αίσθηση και απόδοση από τα κεραμικά φρένα και –το καλύτερο απ’ όλα– με μια ευχάριστη φυσική αίσθηση από το περίπλοκο στην περιγραφή, νέο σύστημα διεύθυνσης.

Κι αν παίξεις συστηματικά με τα τρία προγράμματα του νέου συστήματος Anima (το Strada είναι άνετο, το Sport είναι αυτό που λέει, ενώ το Corsa σκληραίνει την ανάρτηση και ακονίζει τις αντιδράσεις), γρήγορα συνειδητοποιείς ότι o χαρακτήρας της μικρής Lambo έχει γίνει πολύ πιο φιλικός κι εξυπηρετικός. Κρίσιμης σημασίας είναι επίσης το γεγονός ότι η Huracán έχει και πολύ ανταγωνιστική τιμή, σε σύγκριση με τις αντίστοιχες Ferrari και McLaren – αν και η νέα Porsche 911 Turbo S, και πιθανότατα το επερχόμενο R8, θα την κάνουν να δείχνει μάλλον ακριβή.

Αυτό που πραγματικά μετράει όμως είναι η οδηγική της αίσθηση, που τις περισσότερες φορές είναι υπέροχη. Η Huracán μπορεί να είναι ένα πιο περίπλοκο μηχάνημα από την προκάτοχό της –έτσι δεν είναι όλα σήμερα;– αλλά είναι επίσης ένα πιο σύγχρονο και ικανό αυτοκίνητο, ενώ ταυτόχρονα εξακολουθεί να έχει το χαρακτήρα μιας πραγματικής, αρρενωπής Lamborghini.

Κι αυτό, στην εποχή μας, είναι κάτι πραγματικά ξεχωριστό.

Κινητήρας V10, 5.204 cc
Θέση Στο κέντρο, διαμήκης
Ισχύς 610 PS @ 8.250 rpm
Ροπή 57,2 kgm @ 6.500 rpm
Κιβώτιο 7 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη
Μετάδοση Αυτόματη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 3,2”
Τελική ταχύτητα 325 km/h
Κατανάλωση 12,5 lt/100km
Εκπομπές CO2 290 g/km
Βάρος 1.532 kg
Ρεζερβουάρ 80 lt
Χώρος αποσκευών 150 lt
Ζάντες εμπρός/πίσω 8,5Jx20” / 11,0Jx20”
Λάστιχα εμπρός/πίσω 245/30 ZR20 / 305/30 ZR20
Τιμή (εκτιμώμενη) € 330.000