Oδηγούμε τη νέα Jaguar F-Pace 2.0d 180 AWD Auto

Oδηγούμε τη νέα Jaguar F-Pace 2.0d 180 AWD Auto

Jaguar F-Pace είναι η απάντηση των βρετανών στο γερμανικό κατεστημένο των premium SUV. Μια απάντηση μάλιστα πολύ ηχηρή

Αυτό είναι το βασικό μοντέλο της F-Pace, του νέου crossover της Jaguar. Αν και η λέξη «βασικό» μπορεί να μην ανταποκρίνεται ακριβώς στην πραγματικότητα.

Διότι ναι μεν κινείται από το δίλιτρο κινητήρα ντίζελ , αλλά το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει εξοπλισμό που το διαφοροποιεί από ένα κλασικό «μοντέλο εισόδου». Αυτή η F-Pace έχει τετρακίνηση (υπάρχει και φθηνότερη πισωκίνητη), αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων (το στάνταρ είναι 6άρι χειροκίνητο) και ηλεκτρονικά προσαρμοζόμενη ανάρτηση. Σύμφωνα με την Jaguar, αυτή ακριβώς η έκδοση αναμένεται να είναι η πιο δημοφιλής.

Το αμάξωμα είναι κατά 80% φτιαγμένο από αλουμίνιο, όπως η XE και η XF. Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο ότι η F-Pace έχει διαφορετικό μεταξόνιο και μετατρόχια. Η ανάρτηση είναι διπλά ψαλίδια εμπρός και μια πιο εξελιγμένη εκδοχή της ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Μια δοκιμασμένη λύση για να επιτύχεις πιο δυναμική οδική συμπεριφορά.

Με μήκος 4,7 μέτρα, η F-Pace ανήκει ξεκάθαρα στη μεσαία κατηγορία και θα ανταγωνίζεται τη Mercedes-Benz GLC, την BMW X3, αλλά και το μακράν πιο σπορ SUV της κατηγορίας, την Porsche Macan. Όσον αφορά την τιμή, η γκάμα ξεκινά από τα €49.600 για την πισωκίνητη έκδοση με το δίλιτρο ντίζελ κινητήρα των 150 PS. Η συγκεκριμένη εκδοχή του 2.0D με τους 180 PS, την τετρακίνηση και το αυτόματο κιβώτιο ξεκινά από €65.000.

Οι μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις παραπέμπουν και σε αντίστοιχα γενναιόδωρο εσωτερικό. Πίσω μπορούν να βολευτούν άνετα δύο υψηλόσωμοι ενήλικοι, ακόμα και πίσω από έναν αντίστοιχα υψηλόσωμο οδηγό. Η Jaguar είναι ιδιαιτέρως υπερήφανη για τη χωρητικότητα των 650 λίτρων του χώρου αποσκευών. Όσον αφορά την απτή ποιότητα της καμπίνας, μπορεί να σταθεί άνετα απέναντι στο γερμανικό ανταγωνισμό, αν και θέλει ακόμα να καλύψει κάποιο έδαφος για να φτάσει σε κορυφαίο επίπεδο.

Ο δίλιτρος ντίζελ κινητήρας των 180 ίππων δεν είναι άλλος από τον Ingenium που έχει εξελίξει in-house η Jaguar Land Rover και τον οποίο είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε τόσο στις XE και XF, όσο και στο Land Rover Discovery Sport, αλλά και στο ανανεωμένο Range Rover Evoque. Είναι προφανές ότι υπάρχει διαρκής εξέλιξη στην ποιότητα λειτουργίας του. Αυτό διότι, ενώ στις πρώτες δοκιμές μας είχε φανεί κάπως τραχύς, στην F-Pace είναι σαφώς πιο ραφιναρισμένος στο ραλαντί. Το 8άρι κιβώτιο επίσης είναι ένα από τα καλύτερα της αγοράς. Οι αλλαγές γίνονται αρκούντως γρήγορα και με ομαλό τρόπο. Πράγμα που βοηθά επιπλέον, δεδομένου ότι η F-Pace είναι αντικειμενικά ένα βαρύ αυτοκίνητο για δίλιτρο μοτέρ. Θα ήταν ακόμα πιο βαρύ αν δεν γινόταν εκτεταμένη χρήση αλουμινίου, αλλά και πάλι ζυγίζει 1.775 kg. Ακόμα κι έτσι ο κινητήρας σπάνια φαίνεται να «παλεύει», εκτός από τις περιπτώσεις που έχεις διαλέξει το οδηγικό πρόγραμμα Eco. Τότε το κιβώτιο είναι εντελώς απρόθυμο να κατεβάσει και αναγκάζεσαι να το κάνεις από μόνος σου.

Το –υπαρκτό- ωστόσο μειονέκτημα του μικρού κινητήρα αντισταθμίζει η σαφώς πιο ευέλικτη οδική συμπεριφορά σε σχέση  με τους 3λιτρους V6, ντίζελ αλλά και βενζίνης. Η F-Pace, που είναι ούτως ή άλλως ένα από τα πιο σπορ SUV της κατηγορίας, με το συγκεκριμένο κινητήρα έχει πιο άμεσες αντιδράσεις και διατηρεί τις γραμμές της πολύ πιο επίμονα. Προφανώς, η επιτάχυνση στις ευθείες είναι λιγότερο εντυπωσιακή. Σε αυτό τον τομέα ο V6 ντίζελ είναι ο αδιαμφισβήτητος «αρχηγός». Στην καθημερινή οδήγηση όμως, στις υπηρεσιακές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο, στις μετακινήσεις μέσα στον αστικό ιστό, ο δίλιτρος είναι μια χαρά. Και όταν επιλέγεις να τον πιέσεις για να πάρεις το κάτι παραπάνω, παραμένει ήσυχος και ομαλός.

Όσον αφορά την ποιότητα κύλισης, η F-Pace δίνει εξαιρετικά διαπιστευτήρια. Η Jaguar ούτως ή άλλως συνηθίζει να κατασκευάζει αυτοκίνητα με ραφιναρισμένη κύλιση και η F-Pace δεν αποτελεί εξαίρεση, παρόλο που το αυτοκίνητο δοκιμής ταξιδεύει πάνω σε  τροχούς 20”. Μπορείς να φτάσεις μέχρι και τις 22” αν και η Jaguar ισχυρίζεται ότι το προφίλ τους αντιστοιχεί σε 20” ανταγωνιστικών μοντέλων. Και επιπλέον ευτυχώς δεν είναι run-flat, άρα είναι αρκετά ήσυχα. Οι Γερμανοί ανταγωνιστές συνήθως υπερέχουν στη σταθερότητα σε υψηλή ταχύτητα. Δυστυχώς δεν είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε την F-Pace σε αντίστοιχες συνθήκες, πάντως δεν νιώσαμε ότι είναι νευρική.

Αυτή η έκδοση της F-Pace θα είναι μάλλον και το best seller. Έχει το χαμηλότερο κυβισμό, τη χαμηλότερη τιμή (από τις τετρακίνητες εκδόσεις) και τις χαμηλότερες εκπομπές CO2. Δεν τη λες φθηνή βέβαια. Είναι σαφώς πιο ακριβή από μια αντίστοιχη BMW X3 ή ένα Audi Q5 και φθηνότερη μόνο από την Porsche Macan. Ειρήσθω εν παρόδω, η Macan είναι το αυτοκίνητο που έβαλε ως στόχο η Jaguar όσον αφορά τα δυναμικά χαρακτηριστικά της F-Pace. Προφανώς θα χρειαστεί μια απευθείας σύγκριση για να αποφανθούμε ποιο είναι το πιο ευχάριστο οδηγικά και ικανό SUV. Στο μεταξύ μπορούμε να βεβαιώσουμε πως η F-Pace είναι ένα SUV που στρίβει με σιγουριά, έχει εξαιρετικό κράτημα, πολύ καλή ποιότητα κύλισης και το κυριότερο μπορείς να οδηγήσεις σε υψηλό ρυθμό χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Το ότι επιπλέον είναι ευρύχωρη, ποιοτική και εκλεπτυσμένη, την καθιστούν μια πολύ καλή επιλογή στην κατηγορία των premium SUV.

Τι λέει το Αutocar
H F-Pace είναι η πρώτη προσπάθεια της Jaguar να εισέλθει με αξιώσεις στην άκρως επικερδή κατηγορία των premiuum SUV και πιστεύουμε ότι το καταφέρνει χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία. Η υψηλή τιμή της αντανακλά προφανώς στο αντίστοιχα υψηλό κύρος της μάρκας.
Τιμή Aπό € 65.000
Τεχνολογία 1.999 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 180 PS/4.000 rpm, 43,9 kgm/1.750-2.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,7"
Τελική ταχύτητα 208 km/h
Μέση κατανάλωση 5,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 139 g/km
Διαστάσεις 4.731 x 1.936 x 1.652 mm
Βάρος 1.775 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube