Οδηγούμε την ανανεωμένη BMW 3 Series ΜΥ2015

Οδηγούμε την ανανεωμένη BMW 3 Series ΜΥ2015

Το εμβληματικό μοντέλο έχει βελτιώσεις στα σημεία και νέους κινητήρες, από τους οποίους δοκιμάζουμε τον ισχυρότερο, στην 340i.

Επί τέσσερις δεκαετίες, η Σειρά 3 της BMW είναι το πιο σημαντικό και δημοφιλές μεσαίο premium μοντέλο στον κόσμο, και εγνωσμένο status symbol στην Ελλάδα. Και το success story της συνεχίζεται. 

Η τρέχουσα γενιά, με τον κωδικό F30, παρουσιάστηκε το 2012 και συνέχισε την παράδοση των εξαιρετικών επιδόσεων και της σπορ πισωκίνητης συμπεριφοράς. Όμως τώρα έχει να αντιμετωπίσει πολύ πιο έντονο ανταγωνισμό από τη Mercedes-Benz C-Class και το επερχόμενο, ολοκαίνουργιο Audi A4 – για να μην αναφέρουμε και τη νέα μικρή Jaguar XE.

Αυτό εξηγεί το γιατί η BMW προχώρησε σε εκτεταμένη ανανέωση του μοντέλου της: έπρεπε να κατοχυρώσει τη θέση του στην αγορά. Δεν πρόκειται λοιπόν απλά για τις συνηθισμένες αλλαγές σε προφυλακτήρες και φώτα – παρότι και αυτές περιλαμβάνονται στο πακέτο. Οι αλλαγές αφορούν βασικά σε νέους κινητήρες, αναβαθμισμένο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και εκτεταμένες βελτιώσεις στην ανάρτηση, την καμπίνα και τον εξοπλισμό.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Περίφημη. Εξαιρετική από πολλές απόψεις. Διατηρούμε όμως και κάποιες επιφυλάξεις, διότι η BMW είχε διαθέσιμη για δοκιμή μόνο την κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση, την 340i. Ένα αυτοκίνητο με σπουδαίο κινητήρα, το οποίο όμως δεν είναι αντιπροσωπευτικό της γκάμας, που κυριαρχείται από τις εκδόσεις με μικρούς κινητήρες, και ειδικότερα ντίζελ. 

Μάλιστα, οι 340i που παραχώρησε η BMW στους δημοσιογράφους για μια διαδρομή δοκιμής από το Μόναχο στην Αυστρία, ήταν όλες με τον ίδιο εξοπλισμό: το 8άρι αυτόματο κιβώτιο, τα έξτρα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ, το έξτρα σπορ σύστημα διεύθυνσης με την κρεμαγέρα μεταβλητού βήματος, και μεγάλους τροχούς 18” με λάστιχα 255/40. Οπότε, η τελική μας κρίση για την 3άρα που θα αγοραστεί (λέμε τώρα…) από τους Έλληνες, θα πρέπει να περιμένει.   

Ο κινητήρας της 340i είναι ένας από τους δύο TwinPower Turbo βενζίνης που κάνουν το παγκόσμιο ντεμπούτο τους στην ανανεωμένη Σειρά 3. Την παλιά 328i αντικαθιστά η 330i, με ένα νέο 2λιτρο 4κύλινδρο κινητήρα 252 PS και 35,7 kgm, ενώ η παλιά 335i αντικαθίσταται από την 340i, που έχει έναν επίσης νέο 3λιτρο 6κύλινδρο σε σειρά με τούρμπο twin-scroll, ο οποίος αποδίδει 326 PS και 45,9 kgm (δηλ. 20 PS και 5,1 kgm παραπάνω).

Στην υπόλοιπη γκάμα, η πολύ σημαντική 320d αποκτά λίγη παραπάνω δύναμη, οι εκδόσεις EfficientDynamics γίνονται λίγο πιο αποδοτικές, ακολουθεί η 318i με τον 3κύλινδρο των 136 PS και το 2016 έρχεται μια υβριδική έκδοση, η 330e, με συνδυαστική ισχύ 252 PS και εκπομπές CO2 μόλις 47 g/km.     

Η βελτίωση της ανάρτησης έγινε μέσω του τρόπου που τα γόνατα και οι βραχίονες συνδέονται με το πλαίσιο. Ενώ τα σημεία στήριξης ήταν τρία ανά τροχό, τώρα είναι πέντε, πράγμα που αυξάνει τη στερεότητα και ακαμψία των αναρτήσεων. Αυτό με τη σειρά του επέτρεψε τη χρήση πιο σκληρών ελατηρίων και αμορτισέρ, χωρίς να επηρεαστεί αρνητικά το επίπεδο των θορύβων και κραδασμών. Οπότε, τα πιο σφιχτά ελατήρια και τα νέα αμορτισέρ διπλού σωλήνα είναι στάνταρ, ενώ τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ συνεχίζουν να προσφέρονται ως έξτρα σε συνδυασμό με χαμήλωμα της ανάρτησης κατά 10 mm.

Στο εσωτερικό βλέπεις αμέσως πού προσπάθησε η BMW να ανταποκριθεί στην πρόοδο που έχουν κάνει ανταγωνιστές όπως η Mercedes-Benz C-Class και το Lexus IS στην ποιότητα των υλικών. Δεν μιλάμε για μεταμόρφωση, όμως το ταμπλό και οι επενδύσεις έχουν αναβαθμιστεί ώστε η γενική εντύπωση να είναι πολύ φινετσάτη.

Τα κύρια κομμάτια έχουν όμορφη υφή, αν και είναι κάπως μουντά και σκληρά σε κάποια σημεία. Όμως τα διακοσμητικά μέρη από πάνω είναι τώρα σαφώς πιο κλασάτα και ακριβά στην όψη. Πινελιές χρωμίου διατρέχουν το ταμπλό και επεκτείνονται στις πόρτες, ενώ το ανοιχτό μπεζ δέρμα και πλαστικό διατίθεται πρώτη φορά για το κάτω μέρος του ταμπλό.

Το εκνευριστικό, αφαιρούμενο καπάκι στις ποτηροθήκες έχει αντικατασταθεί από ένα συρόμενο. Το ήδη εξαιρετικό σύστημα infotainment, Professional Media, έχει γίνει καλύτερο και πιο γρήγορο. Είναι τώρα συμβατό με 4G, μπορεί να δουλεύει με εφαρμογές smartphone και περιλαμβάνει έναν πλοηγό που μπορεί να μάθει τη διαδρομή που προτιμάς για το σπίτι σου και να σε καθοδηγεί αυτόματα.

Καλά όλα αυτά, όμως ελάχιστοι αγοράζουν BMW για το προηγμένο της σύστημα πλοήγησης. Μια 3άρα πρέπει προπαντός να έχει επιδόσεις και κράτημα που να είναι αντάξια της φήμης της.

Το κινητήριο σύστημα της 340i είναι πράγματι υπεράνω κριτικής. Ο νέος 6κύλινδρος TwinPower Turbo εκπλήσσει από πολλές πλευρές: με τον ραφιναρισμένο χαρακτήρα του στην καθημερινή οδήγηση, με τη ροπή του από χαμηλά, με την ελαστικότητα, την ευστροφία του μέχρι το όριο των 7.000 rpm και τη δύναμή του. Κάνει την 340i πραγματικά γρήγορη – ισάξια με την M3 E46 στην επιτάχυνση από στάση και πιθανώς πολύ ταχύτερη στις ρεπρίζ από χαμηλά. Είναι επίσης πολύ οικονομικός δεδομένων των επιδόσεών του. Η BMW δίνει μέση κατανάλωση 6,5-6,8 lt/100km για την αυτόματη 340i (ανάλογα με τα λάστιχα) κι εμείς είδαμε 10-11 lt/100km στη διαδρομή της δοκιμής μας. Το μόνο που θα μπορούσε να προσάψει κανείς είναι η έλλειψη θεατρικότητας στον ήχο του κινητήρα. Πολλοί δεν θα την προσέξουν, όσοι όμως θέλουν ένα αληθινό σπορ σεντάν θα μείνουν ελαφρώς ανικανοποίητοι.  

Ούτε η συμπεριφορά στο δρόμο της 340i θα τους ικανοποιήσει απόλυτα. Μη μας παρεξηγήσετε: το αυτοκίνητο έχει πρόσφυση και στρίβει γρήγορα. Δείχνει όμως λίγο μπροστόβαρο και όχι τόσο άμεσο στις αντιδράσεις του. Ο υπεύθυνος για τις αναρτήσεις και το στήσιμο, Florian Dietrich, μας είπε πως η διαφορά της βασικής, 3κύλινδρης 318i από μια πλήρως εξοπλισμένη 340i είναι 150 kg στον εμπρός άξονα – και το βάρος αυτό σίγουρα το νιώθεις σε αμεσότητα και ευελιξία.

Αμφιλεγόμενο είναι και το Variable Sport Steering, το σπορ σύστημα διεύθυνσης με τη μεταβλητή κρεμαγέρα. Δίνει σταθερότητα στην ευθεία –πράγμα πολύ σημαντικό στη Γερμανία με τις άουτομπαν– αλλά είναι βαρύ, με μεταβαλλόμενη τεχνητή αίσθηση στο στρίψιμο και απότομη επαναφορά. Ο Dietrich λέει πως η ισορροπία ανάμεσα στη σταθερότητα και την απόκριση είναι κάτι υποκειμενικό – και διαφέρει από μοντέλο σε μοντέλο ανάλογα με το χαρακτήρα του. Γι’ αυτό ελπίζουμε πως οι μικρότερες 3άρες θα είναι πιο ευέλικτες κι ελαφροπάτητες.

Να την αγοράσω;
Για την 340i, το ερώτημα είναι ακαδημαϊκό, οπότε θα πούμε πως ο θαυμάσιος κινητήρας και το αναβαθμισμένο εσωτερικό δεν αντισταθμίζουν πλήρως την αμφιλεγόμενη οδηγική αίσθηση. Για τις 3κύλινδρες 1.500άρες 318i και τις 2λιτρες 318d και 320d, τα πράγματα μπορεί να είναι διαφορετικά, αλλά επιφυλασσόμαστε να το διαπιστώσουμε όταν δοκιμάσουμε τα μοντέλα αυτά στην Ελλάδα.

Τι λέει το DRIVE
H 340i έχει εκπληκτικό κινητήρα και κιβώτιο, το εσωτερικό είναι αναβαθμισμένο ποιοτικά, η άνεση και ποιότητα κύλισης πολύ καλή, όπως και η σταθερότητα, αλλά η οδηγική αίσθηση δεν είναι στο επίπεδο των προηγούμενων μικρότερων μοντέλων.
Τιμή Από €60.650 (340i με χειροκίνητο κιβώτιο). Από €30.900 η 318i
Τεχνολογία 2.998 cc, i6 24v, 2 EEK, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο twin-scroll, 326 PS/5.500-6.500 rpm, 45,9 kgm/1.380-5.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 5,1”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Κατανάλωση 6,5-6,8 lt/100km
Εκπομπές CO2 152-159 g/km
Διαστάσεις 4.633 x 1.811 x 1.429 mm
Μεταξόνιο 2.810 mm
Χώρος αποσκευών 480 lt
Βάρος 1.540 kg
Στοιχεία κατασκευαστή για την αυτόματη έκδοση

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube