Οδηγούμε τη νέα Porsche Cayman GTS

Οδηγούμε τη νέα Porsche Cayman GTS

Εάν τα νησιά με το όνομα Cayman είναι ο παράδεισος των offshore, τότε τα κεντρομήχανα κουπέ με το όνομα Cayman είναι ο παράδεισος των οδηγών. Ειδικά στην κορυφαία έκδοση GTS.

Η σκιά που δημιουργεί ο ογκόλιθος 911 στην αυτοκίνηση είναι ομολογουμένως τεράστια. Κι όμως παρά το εμβαδό της, δεν σκέπασε ούτε για μια στιγμή την Cayman και το μεγαλειώδες οδηγικό της ταμπεραμέντο.

Το τελευταίο, μέχρι την άνοιξη εκφραζόταν στο έπακρο με την έκδοση S. Από τότε και ύστερα η τρίτη γενιά του κεντρομήχανου κουπέ έχει ανέβει στο επίπεδο GTS, που σημαίνει Grand Turismo Sport και ξεκίνησε από την 904 Carrera του 1963.

Ο στόχος δεν ήταν άλλος από μια αναβάθμιση της Cayman σε όλα τα επίπεδα. Δηλαδή ενός αυτοκινήτου εξίσου ικανού και απολαυστικού για να το οδηγείς τόσο στην πίστα όσο και κάνοντας το γύρο της Ευρώπης. Γι’ αυτό και στην GTS βρίσκεις όλα τα επιμέρους χαρακτηριστικά της Cayman πειραγμένα και αναβαθμισμένα από το μαγικό χεράκι των ανθρώπων της Porsche. Θα την αναγνωρίσεις από τον εμπρός προφυλακτήρα με τους τρεις μεγάλους αεραγωγούς, τις μαύρες λεπτομέρειες στο αμάξωμα, την επίσης μαύρη εξάτμιση και τις 20άρες ζάντες που ομορφαίνουν κι άλλο την έτσι κι αλλιώς σαγηνευτική Cayman.

Πίσω από την πλάτη σου
Ακριβώς εκεί βρίσκεται η αφετηρία των ουσιαστικών βελτιώσεων της GTS, δηλαδή στον flat six των 3,4 λίτρων που είναι πρακτικά εκείνος της S. Έχει όμως πιο επιθετική ρύθμιση και απόδοσή που φτάνει τους 340 ίππους στις 7.400 rpm και τα 38,7 kgm μεταξύ 4.750-5.800 rpm. Η αλήθεια είναι ότι η πολύ στενή και μικρή (μόλις 1,2 km) χάραξη της πίστας του Aldenhoven που οδηγήσαμε δε μας άφησε να εμπεδώσουμε και πολύ τη διαφορά σε σχέση με την S. Όμως τα 3,95 kg/PS και το άγριο στροφάρισμα στο δρόμο προς τον κόφτη των 7.800 rpm δεν αφήνουν αμφιβολίες.

Η διαφορά οφείλεται στην πιο ελεύθερη αναπνοή του χάρη στις αλλαγές στο χρονισμό και στο βύθισμα των βαλβίδων. Ειδικά μόλις πατήσεις το κουμπί Sport Plus του στάνταρ στην GTS Sport Chrono Package. Σε αυτή τη ρύθμιση η χαρτογράφηση στο γκάζι γίνεται πιο επιθετική και αποκτά ασύλληπτη συνέπεια στις εντολές του δεξιού ποδιού. Το PDK μετακινεί με σχεδόν βίαιη ταχύτητα τα γρανάζια μέσα στο κέλυφός του και τα κλαπέτα στην εξάτμιση ανοίγουν, παράγοντας ηχητικές συχνότητες που σου σηκώνουν την τρίχα. Εν δυνάμει βίαιη είναι και η επιβράδυνση, με τους τέσσερις αεριζόμενους δίσκους με τις 4πιστονες δαγκάνες να σταματάνε τα 1.345 κιλά με τέτοιο ρυθμό που φοβάσαι να μην ανοίξουν οι αερόσακοι. Ακόμα κι εάν δεν είναι κεραμικά.

Έπρεπε να νιώσω τις παλάμες μου ιδρωμένες από την προσπάθεια να εκμεταλλευτώ και το τελευταίο χιλιοστό πλάτους της πίστας, έτσι ώστε να συνειδητοποιήσω –για άλλη μια φορά- ότι το κλειδί της επιτυχίας της Cayman τελικά είναι ο τρόπος που η μηχανολογική τελειότητά της συνεργάζεται με τα ηλεκτρονικά συστήματα. Διότι μπορεί το 2014 με 340 ίππους να μην καταπίνεις τη γλώσσα σου από το γκάζι, αλλά η Cayman έχει άλλους τρόπους να σε κάνει να χάνεις τη λαλιά σου.

Όπως για παράδειγμα το ονειρώδες εμπρός σύστημα και το τιμόνι-ξυράφι που μετουσιώνει κάθε σου σκέψη σε εντολή και σε ταΐζει συνεχώς με πληροφορίες για κάθε τάση που αναπτύσσεται στο αυτοκίνητο. Ή οι ενεργές βάσεις μοτέρ και κιβωτίου που δίνουν στο πίσω σύστημα μια αίσθηση απόλυτης στιβαρότητας. Ή ακόμα τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ που τρόπον τινά εξαϋλώνουν τη μάζα –άρα και την αδράνεια- της Cayman και σε συνεργασία με το Torque Vectoring μηδενίζουν την έτσι κι αλλιώς απειροελάχιστη διάθεση για υποστροφή. Με το που φορτίζεις λίγο το τιμόνι, τα φρένα τσιμπάνε τον εμπρός εξωτερικό και τον πίσω εσωτερικό στη στροφή τροχό για να τραβήξουν τη μουσούδα μέσα. Και μόλις ξαναπατήσεις, το μηχανικό μπλοκέ (με εμπλοκή 22% στο άσε και 27% στο πάτα) αναλαμβάνει να σου δώσει τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση στην έξοδο.

Και όλα αυτά με μια συγκλονιστική φιλικότητα απέναντι στον οδηγό. Θα εκπλαγείς με το πόσο ακομπλεξάριστα η Cayman GTS σε αφήνει να την προσεγγίσεις και να εκμεταλλευτείς την ικανότητά της. Είναι εντυπωσιακή η εμπιστοσύνη και η σιγουριά που σου εμπνέει όταν ισορροπείς στο όριο της πρόσφυσης, γλιστρώντας απαλά με τα τέσσερα και το τιμόνι στο σημείο μηδέν, χωρίς να χάνεις φόρα και χρόνο. Γι’ αυτό και τελικά το πόσο θα πιέσεις εξαρτάται περισσότερο από τα δικά σου κουράγια και λιγότερο από του αυτοκινήτου.

Μόνο εάν ανοίξει αρκετά η γωνία της ουράς, ο ηλεκτρονικός έλεγχος της ευστάθειας θα σου τραβήξει το αυτί πιο πολύ από όσο θα περίμενες και κάπως έτσι καταλαβαίνεις ότι ήρθε η ώρα να τον στείλεις από εκεί που ήρθε. Κάτι που εμείς δυστυχώς δεν κάναμε ποτέ, αφού στη συγκεκριμένη πίστα η οδήγηση χωρίς ηλεκτρονικά ενείχε πιο πολύ ρίσκο από όσο ήθελαν οι άνθρωποι της Porsche. Γι’ αυτό και οι πλοηγοί μας, μας ξόρκισαν να μη σκεφτούμε καν να πατήσουμε το μαγικό κουμπί.

Grand Turismo Sport
Θα μπορούσες να πεις ότι λίγο-πολύ, τα παραπάνω ισχύουν για όλες τις Cayman. Και όντως έτσι είναι. Όμως η GTS τα έχει σε βαθμό που δείχνει ακόμα πιο εύγλωττα πόσο χαρισματικό κουπέ είναι η Cayman. Ή αλλιώς πόσο μπορείς να απολαύσεις μια πίστα μέσα από μια καμπίνα πνιγμένη στην αλκαντάρα και τις ανέσεις.

Δεν ξέρω εάν θα δούμε Cayman R και σε αυτή τη γενιά. Ακόμα κι εάν δούμε όμως, σίγουρα μέχρι τότε η GTS θα είναι χωρίς δεύτερη σκέψη η καλύτερη Cayman που μπορείς να αγοράσεις. Και η ακριβότερη φυσικά, αφού τα 128.600 της κορυφαίας έκδοσης είναι 14% περισσότερα από της S. Αυτό σημαίνει πως εάν είσαι από εκείνους που θα την αγοράσουν όχι μόνο για να τη βλέπουν, αλλά και για να την οδηγούν όπως της πρέπει, αξίζει να τη διαλέξεις. Και μάλιστα όχι μόνο με οδηγό το συναίσθημα, αφού εάν σε μια S προσθέσεις τον επιπλέον εξοπλισμό και τα ηλεκτρονικά συστήματα της GTS, τότε η ψαλίδα της τιμής κλείνει αξιοπρόσεκτα.

Τι λέει το DRIVE
Φτιαγμένη για να την οδηγείς και να ξεχνάς τα πάντα, η Cayman GTS είναι χωρίς αμφιβολία ένα από τα καλύτερα σπορ κουπέ που υπάρχουν στον πλανήτη. Απολαμβάνεις την πολυτέλεια κάθε μέρα και ρουφάς τις ικανότητές της στην πίστα και το βουνό.
Τιμή από € 128.600
Τεχνολογία 3.436 cc, f6, 24v, 2x2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, VarioCam Plus, 340 PS/7.400 rpm, 38,7 kgm/4.750-5.800 rpm, χειροκίνητο 6 σχέσεων ή ημιαυτόματο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,9 (4,6)”
0-200 km/h 16,9 (16,6)”
Τελική ταχύτητα 285 (283) km/h
Μέση κατανάλωση 9,0 (8,2) lt/100 km
Εκπομπές CO2 211 (190) gr/km
Διαστάσεις 4.404 x 1.801 x 1.284
Βάρος 1.345 (1.375) kg
Τιμές κατασκευαστή, σε παρένθεση για το κιβώτιο PDK με Sport Plus

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube