Porsche Cayman 2.7

Porsche Cayman 2.7

Η βασική Cayman με το χειροκίνητο κιβώτιο είναι σχεδόν το ίδιο γοητευτική όσο και η S με το PDΚ

Η βασική Cayman με το χειροκίνητο κιβώτιο είναι σχεδόν το ίδιο γοητευτική όσο και η S με το PDΚ

Αυτή είναι η νέα  Porsche Cayman, όπου εδώ την οδηγούμε στη βασική έκδοσή της, τη 2,7λιτρη, όπου συνδυάζεται με χειροκίνητο σασμάν στη θέση του αυτόματου διπλόδισκου PDK. Ήδη θα διαβάσατε πόσο καλή βρήκαμε την Cayman S. Ας εξετάσουμε όμως πόσα απίδια πιάνει στην «οικονομική» έκδοσή των €91.000, όπου τα κυβικά είναι λιγότερα κατά 730 και η ισχύς κατά 50 PS, κατεβαίνοντας στους 275.

Οπουδήποτε αλλού οι διαφορές είναι αμελητέες. Η Cayman με το 2,7λιτρο μοτέρ είναι μόλις 10 kg ελαφρύτερη από την S και το πίσω μετατρόχιό της 0,4 cm πιο στενό, λόγω της ζάντας που εδώ είναι 8ιντση αντί των 8,5” της S. Αλλά και οι δύο φορούν την ίδια διάσταση λάστιχου: 235 εμπρός και 265 πίσω, σε 18άρες ζάντες η 2.7 και σε 19” η 3,4λιτρη S. Η χειροκίνητη Cayman έχει ελαφρώς κοντύτερες σχέσεις κιβωτίου από τη χειροκίνητη S, αλλά με το PDK οι σχέσεις είναι πανομοιότυπες και για τα δύο μοντέλα. Τα υπόλοιπα στοιχεία παραμένουν κοινά.

Καν’ το όπως η S
Η 2.7 δεν επιφυλάσσει καμία έκπληξη. Είναι το ίδιο στρωτή και ομαλή με τη Cayman S. Ανάλογα με το πού και πώς οδηγείς, θα διακινδυνεύαμε να πούμε ότι μπορεί να είναι και πιο ευχάριστη. Στη θέση του χρόνου για τα 0-100 km/h που στην S ξεκινά με 4άρι, η 2.7 με το χειροκίνητο σασμάν χρειάζεται 5,7”, που και πάλι εξακολουθεί να είναι ένας πολύ καλός χρόνος. Η ευχαρίστηση είναι, όσο κι αν δεν το πιστεύετε, ότι για το ίδιο άνοιγμα γκαζιού στη 2.7 ξοδεύεις περισσότερο χρόνο για να ευχαριστηθείς ότι προσφέρει μια Cayman –υπέροχο ήχο και μεταξένιες αλλαγές- πριν ο νόμος ή η ασφάλεια σε αναγκάσουν να σηκώσεις το πόδι.
     
Η παροχή ισχύος είναι παρόμοια στα δύο αυτοκίνητα. Η μέγιστη τιμή βρίσκεται στις 7.400 rpm (και στα δύο ο κόφτης επεμβαίνει μια ανάσα πριν από τις 8.000 rpm) και η μέγιστη ροπή τους ξεκινά από τις 4.500 με τα 29,6 kgm της 2,7 να παραμένουν ζωντανά μέχρι τις 6.500 rpm. Ο ήχος και στις  δύο είναι εξίσου φανταστικός. Κάποιοι λένε ότι στην πρώτη γενιά της Cayman, η μικρή ήταν λιγότερο συναρπαστική από την S, αλλά μπορούμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι αυτό δεν ισχύει σε αυτή την περίπτωση.

Ζυγαριά ακριβείας
Και για τη συνέχεια έχουμε το κράτημα. Η Cayman είναι ένα σπορ αυτοκίνητο τόσο ραφιναρισμένο, κοφτερό και τελειοποιημένο, και σε τελική ανάλυση τόσο ολοκληρωμένο, που σχεδόν λυπάσαι όποιον κατασκευαστή μπαίνει στον κόπο να την ανταγωνιστεί. Η κύλιση είναι καλή, το τιμόνι ευχάριστο (εδώ θα επανέλθουμε), ελέγχει τις κινήσεις του αμαξώματός της πάνω από τα σαμάρια και τα κοιλώματα του δρόμου με εκπληκτική ακρίβεια και το κράτημά της είναι πρώτης γραμμής: Μια υποψία υποστροφής στην αρχή, μια υποψία υπερστροφής στη συνέχεια, και τα δύο στο βαθμό που επιθυμείς και κυρίως με εξαιρετικό επίπεδο ελέγχου και ρυμθισιμότητας για κεντρομήχανο αυτοκίνητο.
             
Είπαμε ότι θα επανέλθουμε με το τιμόνι και το κάνουμε: Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι λίγο φτωχό σε αίσθηση, δικαιολογημένα βέβαια αφού αυτό είναι απότοκο του ηλεκτρικού set-up και μάλλον αναπόφευκτο. Από την άλλη όμως είναι άμεσο και ακριβές και με πραγματικά ευχάριστο βάρος. Μα καλά δεν έχει μειονεκτήματα αυτό το αυτοκίνητο; Αν ψάξουμε θα μπορούσαμε να βρούμε μερικά. Για παράδειγμα δεν έχει πολύ χώρο για μικροπράγματα στην κεντρική κονσόλα... Ή ότι οι ποτηροθήκες δεν συγκρατούν καλά τα μπουκάλια... Τέλος πάντων!
   
Και...
Τελικά αξίζει να αγοράσεις μια Cayman όταν υπάρχει η Cayman S; Φυσικά, μιας και η Cayman είναι το ίδιο εντυπωσιακή με την S. Μπορεί στην Ελλάδα να μην είναι τεφαρίκι, αλλά καίει λιγότερο, πληρώνει λιγότερα τέλη κυκλοφορίας και κοστίζει καμιά 20αριά χιλιάδες ευρώ λιγότερο. Τελικά αυτοί που έλεγαν ότι η Cayman φτιάχτηκε γι’ αυτούς που δεν μπορούν να πληρώσουν μια 911 έκαναν πάντα λάθος. Τώρα πια κάνουν δύο φορές λάθος.

Τι λέει το DRIVE
Η βασική Cayman δεν είναι η σκιά της S, ούτε μια Boxster με οροφή ούτε μια μίνι 911.  Είναι ένα αυθύπαρκτο και εξαιρετικό σπορ αυτοκίνητο που πραγματικά αξίζει να αγοράσεις
Τιμή από 91.000
Τεχνολογία 2.706 cc, Ε6, 24v, 2 EEK άμεσος ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός, 275 PS/7.400 rpm, 29,6 kgm/4.500-6.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,7”  
Τελική ταχύτητα 266 km/h
Κατανάλωση 8,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 192 gr/km
Διαστάσεις 4.380 x 1.801 x 1.294 mm
Βάρος 1.385 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube