Οδηγούμε τη νέα Porsche 911 Targa 4S

Οδηγούμε τη νέα Porsche 911 Targa 4S

Η νέα Targa άλλαξε προφίλ και από μάλλον απρόσωπη έκδοση της 911 έγινε ένα από τα πιο όμορφα μοντέλα της γκάμας.

Η 911 Targa είναι η κατ’ εξοχήν ανοιχτή Porsche, όπου ο φρέσκος αέρας έρχεται με την «αφαίρεση» τμημάτων της σκεπής, όπως παλιά, και όχι με τη συμβατική  αναδίπλωσή της.

Από την εποχή της 993, η Porsche προτιμούσε έναν συρόμενο μηχανισμό για τη οροφή του «ενδιάμεσου» ανοιχτού μοντέλου της, έτσι ώστε να διατηρείται η χυτή γραμμή της σκεπής. Τώρα, σε μια μεγάλη (για τη φίρμα) σχεδιαστική ανατροπή, η μεσαία και η πίσω κολόνα αντικαθίστανται από μια φαρδιά μπάρα οροφής κι ένα πανοραμικό πίσω παρμπρίζ.

Για τους οπαδούς της 911, ο φόρος τιμής στην Ιστορία είναι προφανής. Η πρώτη Targa του 1967 –η απάντηση της Porsche στην εν δυνάμει αυστηρότερη νομοθεσία των ΗΠΑ για τα ανοιχτά αυτοκίνητα– είχε τον ίδιο συνδυασμό ρολ-μπαρ και πανοραμικού (στην περίπτωση εκείνη πτυσσόμενου) πίσω παραθύρου. Τα στοιχεία αυτά παρέμειναν μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ’90.

Βέβαια, καθώς εδώ πρόκειται για την Porsche του 2014, τα πράγματα είναι σαφώς πιο εξελιγμένα. Δεν αφαιρείς την οροφή με τα χέρια τις ηλιόλουστες μέρες. Τώρα η (πανάκριβη) σκεπή αποτελείται από δύο κινητά τμήματα: τη μαλακή οροφή και το πίσω παρμπρίζ. Το δεύτερο εξαφανίζεται στο αρχικό στάδιο ώστε να επιτρέψει στην πρώτη να συμπτυχθεί πάνω από την μπάρα Targa και να αποθηκευτεί πίσω από τα πίσω καθίσματα. 

Κάτω από τη γραμμή των παραθύρων, η 911 Targa είναι απλούστερη. Μοιράζεται ουσιαστικά όλα τα τμήματα και εξαρτήματά της με την 911 Cabriolet. Διατίθεται όμως αποκλειστικά με το σύστημα τετρακίνησης της Porsche – που πάει πακέτο με το φαρδύτερο αμάξωμα των Carrera 4.

Το μοντέλο «εισόδου» στην γκάμα έχει τον 6κύλινδρο boxer 3.4 των 350 PS και το χειροκίνητο κιβώτιο 7 σχέσεων, ενώ η 4S –που την οδηγούμε εδώ με το έξτρα αυτόματο/σειριακό κιβώτιο PDK– έχει τον κινητήρα 3.8 με τους 400 PS.

Πώς είναι στην πράξη;
Οι μπροσούρες της Porsche περιγράφουν το άνοιγμα και κλείσιμο της σκεπής της Targa ως πραγματικό θέαμα. Και είναι. Το πρόβλημα της αποθήκευσης –εγγενές λόγω της γραμμής του αυτοκινήτου – λύνεται με μια μαγική παράσταση που δίνουν μοτέρ, μεντεσέδες, υποστηλώματα, ελάσματα και μαραφέτια. Έχεις μάλιστα όλο το χρόνο για να θαυμάσεις την εφευρετικότητα της Porsche, αφού η διαδικασία διαρκεί σχεδόν 20 δευτερόλεπτα – αρκετά ώστε να σε κάνει νευρικό αν το επιχειρήσεις στο φανάρι.  

Μάλιστα δεν γίνεται να κλέψεις χρόνο ξεκινώντας πρόωρα. Τόσο βαρύ είναι το πίσω τμήμα, που δεν μπορεί να ξεδιπλωθεί ούτε αν τσουλάς με ρυθμό πεζού. Αν θέλεις να γίνει κάτι παραπάνω από το να χτυπούν συναγερμοί, η Targa πρέπει να είναι εντελώς ακίνητη.

Ακόμα και τότε όμως, το πίσω αυτοκίνητο δεν πρέπει να είναι πολύ κοντά. Οι απαιτήσεις του συστήματος για χώρο πέρα από τον πίσω προφυλακτήρα είναι προγραμματισμένες στους αισθητήρες παρκαρίσματος, έτσι ώστε να προστατεύεσαι από ντροπιαστικές καταστάσεις.

Υπάρχουν λοιπόν περιοριστικοί παράγοντες. Κανένας όμως δεν σε απασχολεί όταν κοιτάζεις το νέο μοντέλο. Οι τρεις προηγούμενες γενιές των Targa, παρόλη τους την πρακτικότητα (ως χάτσμπακ) και τη λειτουργική τους απλότητα, ήταν μάλλον απρόσωπες. Το νέο μοντέλο, με την υφασμάτινη οροφή του κρυμμένη ώστε να αναδεικνύεται το γεμάτο θύμησες προφίλ, είναι η πιο ξεχωριστή σε εμφάνιση 911.

Το σπαστό άνοιγμα της σκεπής, σε συνδυασμό με το ντυμένο με Alcantara ρολ-μπαρ, χαρίζει στο εσωτερικό έναν αέρα μεγαλύτερης ασφάλειας –όπως ήταν πάντα το ζητούμενο– αλλά επίσης σου δίνει την ευχάριστη αίσθηση ότι δεν είσαι εντελώς εκτεθειμένος στα στοιχεία της Φύσης και στα βλέμματα των περαστικών.

Η καμπίνα δεν γλιτώνει από τη ροή του αέρα, καθώς ακόμη και με τον στάνταρ εκτροπέα, πάνω από το παρμπρίζ, νιώθεις έντονους στροβιλισμούς στον αυτοκινητόδρομο. Όμως οι μεγάλες ταχύτητες δεν σε κάνουν να νιώθεις τόσο εκτεθειμένος σε ρεύματα και μάτια όσο στην Cabriolet. Και με τη σκεπή κλειστή, η ηχομόνωση είναι πρώτης τάξεως.    

Η οδηγική εμπειρία πάντως δεν είναι πολύ διαφορετική. Τα επιπλέον εξαρτήματα της Targa –ιδίως όλο αυτό το παχύ, θερμαινόμενο κρύσταλλο– ισοδυναμούν με 40 επιπλέον κιλά σε σχέση με την Cabriolet (ή 110 kg σε σχέση με την 911 coupe). Αυτά τα κιλά τονίζουν τη φυσική νωθρότητα του κινητήρα boxer κάτω από τις 5.000 rpm, επηρεάζοντας τον χαρακτήρα της Targa πολύ περισσότερο όταν πηγαίνεις χαλαρά απ’ όσο όταν την πιέζεις.  

Η Porsche έχει τοποθετήσει βοηθητικά ελατήρια τέρματος μπροστά και πίσω, και έχει ρυθμίσει εξαρχής την ανάρτηση ώστε να λαμβάνει υπόψη το επιπλέον βάρος. Ο στόχος όμως είναι περισσότερο να δώσει άνεση και καλούς τρόπους παρά να κάνει τις αντιδράσεις του αυτοκινήτου άμεσες και κοφτερές. Έτσι, η τετρακίνηση και το στάνταρ torque-vectoring αυξάνουν την αποτελεσματικότητα της Targa, αλλά όχι και την οδηγική απόλαυση.  

Να την αγοράσω;
Αν η καρδιά σας ζητά μια ανοιχτή 911, τότε ναι, οπωσδήποτε. Με την Cabriolet παίρνεις περισσότερο ουρανό, αλλά δεν έχει την ομορφιά και τη συναισθηματική φόρτιση της Targa. Κι αυτά τα στοιχεία, δεδομένης της μικρής διαφοράς τιμής (που δεν έχει σημασία σε αυτό το επίπεδο), πιστεύουμε πως θα είναι αρκετά για τους περισσότερους φαν των ανοιχτών αυτοκινήτων.

Παρά τα προφανή χρηστικά μειονεκτήματα (ο αποθηκευτικός χώρος πίσω, ό,τι κι αν λέει η Porsche, είναι ελάχιστος και δύσκολα προσβάσιμος), δεν θα μας εκπλήξει αν οι αρετές της Targa πείσουν και κάποιους υποψήφιους αγοραστές της 911 coupe.

Στους τελευταίους όμως θα συστήσουμε να προσέξουν. Αν αυτό που πρωτίστως ζητούν είναι η ξεχωριστή, κοφτερή οδική συμπεριφορά της 911, τότε η Targa δεν είναι λιγότερο συμβιβασμένη από την Cabriolet. Η δομική ακαμψία δεν αποτελεί πρόβλημα στην 991, αλλά το βάρος και η μαλακότερη ανάρτηση κάνουν την Targa πιο αποκομμένη οδηγικά από το κλειστό μοντέλο.

Αν όμως η εξαιρετική αποτελεσματικότητα σας είναι αρκετή, τότε αυτή είναι η Porsche που θα θέλετε να σας δουν να οδηγείτε.

Τι λέει το DRIVE
Πολύ πιο όμορφη από την ανοιχτή 911 Cabriolet και φορτωμένη ιστορικές μνήμες. Η πιο επιθυμητή 911 για όσους θέλουν ανοιχτό ουρανό, αλλά δεν έχει πολύ χώρο για αποσκευές ούτε την κοφτερή συμπεριφορά της κλειστής 911 coupé.
Τιμή από €220.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 3.800 cc, Ε6, 2x2 EEK, άμεσος ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός και βύθισμα βαλβίδων VarioCam Plus, 400 PS/7.400 rpm, 44,9 kgm/5.600 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 7 σχέσεων ή αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων PDK (έξτρα), ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 4,8” (4,6”) 4,4”
0-200 km/h 16,0” (15,5”) 15,2
0-400 m 12,9” (12,8”) 12,5”
Τελική ταχύτητα 296 km/h (294)
Κατανάλωση 10,0 lt/100 km (9,2)
Εκπομπές CO2 237 g/km (214)
Διαστάσεις 4.491 x 1.852 x 1.291 (1.289) mm
Μεταξόνιο 2.450 mm
Βάρος 1.555 kg (1.575)
*Μετρήσεις κατασκευαστή. Σε παρένθεση οι τιμές για την 911 Targa 4S με PDK, επιδόσεις bold με πακέτο Sport Chrono και PDK.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube