Οδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz GLE Coupé

Οδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz GLE Coupé

Οι πρώτες εντυπώσεις από το νέο κουπέ SUV της Mercedes-Benz, που ανταγωνίζεται την BMW X6.

Η Mercedes-Benz GLE Coupé είναι η πιο σπορ αδελφή της ανανεωμένης ML τρίτης γενιάς, η οποία μετονομάστηκε σε GLE.

Η GLE Coupé θα λανσαριστεί στις ευρωπαϊκές αγορές αρχικά με δύο κινητήρες: Έναν 3λιτρο V6 τουρμποντίζελ 258 ίππων στην 350d 4Matic Coupé που οδηγούμε εδώ, και έναν επίσης 3λιτρο V6 βενζίνης με δύο τούρμπο, που αποδίδει 333 ίππους στην GLE 400 4Matic Coupé.

Αμέσως μετά θα διατεθούν και δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις AMG: η GLE 450 AMG 4Matic Coupé με μια παραλλαγή 367 ίππων του 3λιτρου V6 biturbo, και η GLE 63 4Matic Coupé, με έναν V8 biturbo 5,5 λίτρων και 555 ίππων, ενώ θα υπάρχει και μια έκδοση S με 585 ίππους.

Όπως δείχνει η ονομασία τους, όλα τα μοντέλα θα έχουν στάνταρ το σύστημα ηλεκτρονικά ελεγχόμενης τετρακίνησης 4Matic.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Έχοντας ως βάση την GLE, η GLE Coupé ενσωματώνει πολλές αλλαγές. Τα δύο μοντέλα έχουν την ίδια ατσάλινη πλατφόρμα και το ίδιο μεταξόνιο των 2.915 mm. Όμως η Coupé έχει διαφορετική γεωμετρία αναρτήσεων, που αυξάνει το μετατρόχιο κατά 3 mm μπροστά και 60 mm πίσω (στα 1.658 και 1.725 mm αντίστοιχα).

Όσον αφορά στις εξωτερικές της διαστάσεις (βλ. πίνακα), η GLE Coupe είναι 9 mm πιο κοντή, 14 mm φαρδύτερη και 29 mm ψηλότερη από την BMW X6 δεύτερης γενιάς. Όπως και η βασική της ανταγωνίστρια, η Mercedes έχει 4 συμβατικές πόρτες και μία πίσω πόρτα τύπου liftback.

O V6 ντίζελ της GLE 350d Coupé δεν διακρίνεται ιδιαίτερα σε επιδόσεις ή οικονομία, υστερώντας κατά 55 PS και 0,7 lt/100km σε σχέση με τον επίσης 3λιτρο 6κύλινδρο, αλλά σε σειρά, της άμεσα ανταγωνιστικής BMW X6 xDrive40d.

Όμως, ο κινητήρας της GLE έχει ραφιναρισμένη λειτουργία σε όλο το φάσμα στροφών εκτός από τις πολύ ψηλές, προσφέρει 63,2 kgm ροπής από τις 1.600 rpm και έχει ελαστικότητα σε μια ευρεία περιοχή στροφών. Έχει άφθονη δύναμη για προσπεράσματα, αν και τα 7,0” για το 0-100 km/h και τα 225 km/h της τελικής ταχύτητας δεν εντυπωσιάζουν, υστερώντας κατά 1,2” και 15 km/h σε σχέση με τις επιδόσεις της X6 xDrive40d.

Το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων λειτουργεί πιο ομαλά και άμεσα από το παλιότερο 7άρι που χρησιμοποιείται στη βενζινοκίνητη GLE 400 Coupé, αλλάζοντας ταχύτητες γρήγορα και αποφασιστικά, τόσο στα ανεβάσματα όσο και στα κατεβάσματα. Οι στροφές του κινητήρα είναι τόσο χαμηλές στα 130 km/h, που δεν ακούς παρά μόνο το θρόισμα του ανέμου γύρω από τους μεγάλους καθρέφτες.

Η GLE 350d Coupé μπορεί να ζυγίζει 2.185 ολόκληρα κιλά, όμως συμπεριφέρεται με μεγάλη ζωηράδα όταν την πιέζεις σε επαρχιακό δρόμο με στροφές. Η κλίση του αμαξώματος είναι μέτρια, ακόμα και στην πιο σφιχτή από τις τρεις διαθέσιμες ρυθμίσεις της ανάρτησης με τα μεταλλικά εμπρός ελατήρια και τις έξτρα αερόσουστες πίσω, που είχε το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε. Όμως η συνολική ευελιξία του αυτοκινήτου είναι εντυπωσιακή για το μέγεθός του.

Το αξιοπρεπές επίπεδο πρόσφυσης, που δίνει η τετρακίνηση με το σύστημα μεταφοράς ροπής torque vectoring, σου επιτρέπει να διατηρείς με αυτοπεποίθηση γρήγορο ρυθμό στις στροφές. Είναι διασκεδαστικό να εξερευνάς τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, αν και χρειάζεται αρκετή αποφασιστικότητα για να φτάσεις στο σημείο να αντιμετωπίσεις την υποστροφή που εμφανίζεται τελικά.

Η άνεση της ανάρτησης, στην πιο μαλακή ρύθμιση των αμορτισέρ, είναι εξαιρετική τόσο στην πόλη όσο και στον ανοιχτό δρόμο. Ο συνολικός έλεγχος της ανάρτησης σε απότομες ανωμαλίες με χαμηλές ταχύτητες είναι πολύ εντυπωσιακός, όπως και η ικανότητα του αυτοκινήτου να ηρεμεί γρήγορα μετά από ανωμαλίες μεγάλου μήκους κύματος.

Ο θόρυβος κύλισης είναι καλά μονωμένος – τουλάχιστον αυτή την εντύπωση αποκομίσαμε στην ομαλή άσφαλτο της Γερμανίας. Μένει να δούμε τι ισχύει σε πιο τραχιά οδοστρώματα άλλων χωρών.

Η GLE Coupé έχει στάνταρ ανάρτηση με μεταλλικά ελατήρια. Όμως η Mercedes περιμένει η πλειονότητα των αγοραστών να επιλέξουν την έξτρα αερανάρτηση Airmatic, η οποία χρησιμοποιεί αερόσουστες και ένα νέο σύστημα προσαρμοζόμενης απόσβεσης ADS Plus με μια επιπλέον βαλβίδα απ’ ό,τι μέχρι σήμερα στην GLE.

Άλλο ένα αξιοσημείωτο στοιχείο είναι το στάνταρ σύστημα Dynamic Select, που προσφέρει στον οδηγό επιλογή ανάμεσα σε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης – στη συγκεκριμένη περίπτωση, Individual, Comfort, Sport και Slippery. Άλλα μοντέλα έχουν επιπλέον κι ένα πρόγραμμα Sport Plus, που περιλαμβάνει και λειτουργία «διπλοαμπραγιαρίσματος» με ενδιάμεση γκαζιά στα κατεβάσματα ταχύτητας.

Σκαρφαλώνεις ψηλότερα για να μπεις στην GLE Coupé απ’ ό,τι στην απλή GLE, λόγω της κατά 12 mm αυξημένης απόστασης από το έδαφος που φέρνουν οι μεγαλύτεροι τροχοί. Όταν βολευτείς στο φαρδύ κάθισμα, γρήγορα ανακαλύπτεις ένα βασικό μειονέκτημα της εντυπωσιακής γραμμής του αυτοκινήτου: την περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω που οφείλεται στην ακραία κλίση του πίσω παρμπρίζ. Καταλαβαίνεις αμέσως γιατί η Mercedes αποφάσισε να βάλει την κάμερα οπισθοπορείας στον βασικό εξοπλισμό.

Για λόγους κόστους, το εσωτερικό είναι κατά μεγάλο μέρος ίδιο με της GLE. Το γνώριμης εμφάνισης ταμπλό είναι σχετικά «φορτωμένο», με την ξεχωριστή οθόνη τοποθετημένη ψηλά και διάφορους διακόπτες στο κεντρικό του τμήμα. Ο controller του συστήματος πολυμέσων Comand τελευταίας γενιάς βρίσκεται ανάμεσα στα καθίσματα, μαζί με τους διακόπτες αλλαγής προγραμμάτων οδήγησης.

Παρά τη χαμηλή και πολύ κεκλιμένη γραμμή της σκεπής της, η GLE Coupe προσφέρει άφθονο χώρο στην καμπίνα της. Το χαμηλά τοποθετημένο πίσω κάθισμα βολεύει τρεις ενήλικους επιβάτες, με επαρκή χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι των δύο εξωτερικών. Ο μεσαίος θα ενοχληθεί από τη μάλλον στενή θέση και το εξογκωμένο τούνελ του δαπέδου.

Ο χώρος αποσκευών είναι 650 λίτρα, κάπου 100 λίτρα παραπάνω από της Χ6, αν και το ασυνήθιστα ψηλό κατώφλι δυσκολεύει τη φόρτωση βαριών αντικειμένων. Ο πίσω προφυλακτήρας είναι μάλιστα τόσο ψηλός που κρύβει και το μηχανισμό αυτόματου ανοίγματος της πίσω πόρτας.

Να την αγοράσω;
Όποια γνώμη κι αν έχετε για την εξωτερική σχεδίαση, δεν μπορείτε να αγνοήσετε την εντύπωση που προκαλεί GLE Coupé στο δρόμο. Αυτό υποθέτουμε ότι θα μετρά για τους υποψήφιους αγοραστές πολύ περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη πτυχή του χαρακτήρα της, συμπεριλαμβανομένης της οδηγικής απόλαυσης που προσφέρει.

Τι λέει το AUTOCAR
Η εντυπωσιακή γραμμή είναι σίγουρα το μεγαλύτερο ατού της, όμως η GLE Coupé έχει και πολλές άλλες αρετές στους τομείς της ποιότητας, της άνεσης και την οδικής συμπεριφοράς.
Τιμή €93.950
Τεχνολογία 2.987 cc, V6 24v, 2x2 EEK, άμεσος ψεκασμός common-rail, τούρμπο VGT, 258 PS/3.400 rpm, 63,2 kgm/1.600 rpm, αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 7,0”
Τελική ταχύτητα 227 km/h
Κατανάλωση 6,9 lt/100km
Εκπομπές CO2 180 g/km
Διαστάσεις 4.900 x 2.003 x 1.731 mm
Μεταξόνιο 2.915 mm
Χώρος αποσκευών 650/1.720 lt
Βάρος 2.185 kg
Στοιχεία κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube