Οδηγούμε τη νέα BMW X5 xDrive M50d

Οδηγούμε τη νέα BMW X5 xDrive M50d

Η κορυφαία έκδοση ντίζελ της γκάμας,, με τα τρία τούρμπο και τις καταιγιστικές επιδόσεις, διατηρεί αναλλοίωτες όλες τις αξίες που πρεσβεύει μια X5:

Μυώδες και επιβλητικό εκτόπισμα, τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας, καμπίνα που συνδυάζει το μοντέρνο με τη διαχρονική γοητεία του κλασικού, το φίνο γούστο, την απαράμιλλη ποιότητα και τη διακριτική πολυτέλεια.

Οι χώροι είναι φυσικά και εδώ τεράστιοι, ενώ στοιχεία όπως το διαιρούμενο σε τρία τμήματα πίσω κάθισμα και η δυνατότητα προσθήκης τρίτης σειράς καθισμάτων κάνουν και την xDrive M50d ιδιαίτερα πρακτική για μεγάλες οικογένειες.

Καθησυχαστικά ακλόνητη
Η xDrive M50d κάνει ό,τι ακριβώς θα περίμενε κανείς από αυτήν στο δρόμο. Είναι καθησυχαστικά σταθερή και ευθύβολη στο ταξίδι ανεξάρτητα από την ένδειξη του ταχυμέτρου. Η άνεση είναι κορυφαία, ενώ ταυτόχρονα η ανάρτηση ελέγχει άριστα το βάρος.  

Στο κομμάτι αυτό, η BMW προσφέρει πλήθος διαφορετικών επιλογών. Το βασικό πακέτο περιλαμβάνει μηχανική ανάρτηση, το πακέτο Comfort με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ με ελατήρια εμπρός και αερανάρτηση στον πίσω άξονα, ενώ το πακέτο Dynamic διαθέτει επιπλέον ενεργές αντιστρεπτικές, αλλά και διαφορετικό εύρος ρυθμίσεων.

Το τελευταίο συνδυάζεται επίσης με το σύστημα Active Steering που μικραίνει το λόγο της κρεμαγέρας, άρα και την κίνηση των χεριών στο τιμόνι, αλλά και με το ενεργό πίσω διαφορικό που είχαμε οδηγήσει πρώτη φορά στην Χ6. Αυτό μεταβάλλει το ποσοστό της ροπής που φτάνει σε κάθε έναν από τους πίσω τροχούς, έτσι ώστε να βοηθήσει το μεγάλο και βαρύ αυτοκίνητο να νικήσει την υποστροφή και να κλείσει την τροχιά του προς την κορυφή, αλλά και να διορθώσει τυχόν γλίστρημα στην έξοδο.

Μικραίνει και ελαφρώνει
Οδηγώντας σε ειδικά διαμορφωμένη πίστα την Χ5, χωρίς και με το εξελιγμένο πακέτο ανάρτησης/μετάδοσης/τιμονιού, αντιλαμβάνεται κανείς ότι τουλάχιστον τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, οι ενεργές αντιστρεπτικές και το Active Steering είναι must. Ακόμη και στη βασική έκδοση, είναι ένα εξαιρετικά ισορροπημένο αυτοκίνητο. Με σπορ, τηρουμένων των αναλογιών, διάθεση.

Όμως τα δύο αυτά στοιχεία του προαιρετικού εξοπλισμού κάνουν τη νέα Χ5 να μοιάζει απίστευτα μικρότερη και ελαφρύτερη απ’ ό,τι είναι στην πραγματικότητα. Ειδικά σε σφιχτά κομμάτια με διαδοχικές στροφές, όπου αλλάζει πορεία πρόθυμα, χωρίς να απαιτεί μεγάλη προσπάθεια από τον οδηγό της. Αλλά και μέσα στην πόλη είναι πιο ευέλικτη.

Ανεξάρτητα από την επιλογή ανάρτησης, το όριο της νέας X5 είναι ιδιαίτερα υψηλό και όταν το αγγίξεις διαπιστώνεις ότι είναι εξαιρετικά ζυγισμένη. Η ουρά παίζει το ρόλο της εδώ. Δεν σε αγχώνει διότι δεν ξεκολλά ουσιαστικά ποτέ. Ωστόσο, τη νιώθεις να ελαφρώνει στο «άσε» και να βοηθά το ρύγχος να κλείσει ακόμη περισσότερο την τροχιά στο μέσο μιας παρατεταμένης καμπής που ξαφνικά διαπιστώνεις ότι κλείνει στο τέλος.

Η οδηγική ευχαρίστηση ήταν πάντα ένα από τα ισχυρά χαρτιά της Χ5 κι αυτή η τελευταία γενιά δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος και μεστή αίσθηση. Μάλιστα θα έλεγα, ότι συγκριτικά, έχουν ταιριάξει καλύτερα την αίσθηση του τιμονιού με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου στην Χ5, απ’ ό,τι στην τελευταία 5άρα ή και στη Σειρά 3.

Diesel power
Με… τρεις υπερσυμπιεστές, η xDrive Μ50d αποδίδει 381 άλογα και 75,5 kgm, με τη χροιά του ήχου να θυμίζει V8 βενζίνης, συμβαδίζοντας άριστα με τις καταιγιστικές επιδόσεις. Η BMW ανακοινώνει 0-100 km/h σε 5,3”, για το χιλιόμετρο 24,9” και 250 τελική, νούμερα εντυπωσιακά αν αναλογιστεί κανείς ότι μιλάμε για αυτοκίνητο που ζυγίζει ούτε λίγο ούτε πολύ 2.190 kg.

Όσοι δυσκολεύεστε οικονομικά με την xDrive M50d, δηλαδή το 99,9% του πληθυσμού, τα καλά νέα για την ελληνική αγορά είναι ότι για πρώτη φορά σε Χ5 προβλέπεται πισωκίνητη έκδοση, που θα εφοδιάζεται με έναν δίλιτρο ντίζελ που αποδίδει 218 ίππους με τη χρήση δύο υπερσυμπιεστών.

Τι λέει το DRIVE
Με κορυφαία τεχνολογία ανάρτησης, κινητήρα και μετάδοσης, αψεγάδιαστη καμπίνα, και επιδόσεις σούπερκαρ, η Χ5 xDrive M50d δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφισβήτησης στην κατηγορία των πολυτελών SUV.
Τιμή από €130.550
Τεχνολογία 2.993 cc, i6, 2 ΕΕΚ, τρία τούρμπο, 381 PS/4.000-4.400 rpm, 75,5 kgm/2.000-3.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,3 sec
0-1.000 m 24,9 sec
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Κατανάλωση 6,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 177 g/km
Διαστάσεις 4.886 x 1.938 x 1.762 mm
Βάρος 2.190 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube