Οδηγούμε τη νέα BMW X5 xDrive30d

Οδηγούμε τη νέα BMW X5 xDrive30d

Καλά νέα: Tο μοντέλο που ίδρυσε την κατηγορία των Sport Activity Vehicles συνεχίζει να γίνεται όλο και καλύτερο.

Αυτή είναι η τρίτη γενιά της BMW X5. Δεν έχει αλλάξει εντελώς, διότι η επιτυχία των προηγούμενων μοντέλων ώθησε τους Βαυαρούς στο να «ραφινάρουν και να ενισχύσουν την αισθητική παρουσία και κομψότητα της Χ5», όπως λέει ο σχεδιαστής της, Olivier Heilmer.

Αλλά και τεχνικά, η Χ5 έχει ανανεωθεί ουσιαστικά αντί να επανεφευρεθεί, όπως εξηγεί ο project leader, Siegfried Muller. Η πλατφόρμα είναι βασικά η ίδια, αλλά οι αναβαθμίσεις είναι σημαντικές και φτάνουν στον πυρήνα της Χ5, καθώς το πλαίσιό της έχει βελτιωθεί σε ό,τι αφορά στη δομική αντοχή και στο βάρος. Η ακαμψία έχει αυξηθεί κατά 5%, χωρίς να έχουν προστεθεί κιλά, και το αυτοκίνητο είναι αισθητά πιο ραφιναρισμένο.

Βελτιώσεις παντού
Η πιο δύσκολη αποστολή του Muller ήταν να αντιμετωπίσει τις επικρίσεις που δεχόταν το απερχόμενο μοντέλο για την άνεση της ανάρτησης, τη ραφιναρισμένη λειτουργία και τον αέρα ποιότητας, χωρίς όμως να προσθέσει βάρος. Τα κατάφερε καλά, καθώς η μείωση του θορύβου που περνά από τον καθρέφτη, τα παράθυρα και τους θόλους των τροχών έχει φτάσει συνολικά τα 2,5 dB, ενώ τα νέα καθίσματα έχουν μειώσει τους κραδασμούς και η ελαφρά μαλακωμένη ανάρτηση απορροφά τις απότομες ανωμαλίες πιο αποτελεσματικά.

Η αίσθηση του τιμονιού έχει επίσης αλλάξει αισθητά, αφού είναι ηλεκτρικά αντί υδραυλικά υποβοηθούμενο, έτσι ώστε να εξοικονομείται καύσιμο, ενώ ο συντελεστής αεροδυναμικής οπισθέλκουσας έχει μειωθεί από το 0,34 στο 0,31.

Η πιο εμφανής αλλαγή όμως είναι η κλασάτη καμπίνα. Οι σχεδιαστικές καμπύλες, τα ποιοτικότερα υλικά και ο ρυθμιζόμενος φωτισμός αναβαθμίζουν μια γενική αρχιτεκτονική που παραμένει οικεία. Ο αυξημένος χώρος πίσω, το μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ και η (έξτρα) τρίτη σειρά καθισμάτων (τώρα διαιρούμενα 40:20:40) συμπληρώνουν την εικόνα της αναβάθμισης.

Η τεχνολογία EfficientDynamics της BMW έχει χαρίσει στον 3λιτρο τουρμποντίζελ 13 PS και 20,4 kgm ροπής παραπάνω σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, μειώνοντας παράλληλα το χρόνο για τα 0-100 km/h κατά 0,7” και τις εκπομπές CO2 κατά 33 g/km. 

Θα απολαύσετε επίσης την πολύ πιο πολιτισμένη λειτουργία του πετρελαιοκινητήρα, καθώς το κροτάλισμα και το μούγκρισμα έχουν υποχωρήσει στο παρασκήνιο. Το δυνατό τράβηγμα από χαμηλά και ο τρόπος που το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων «προβλέπει» τις εκάστοτε ανάγκες δίνουν γρήγορες επιδόσεις χωρίς προσπάθεια, που επισκιάζουν εκείνες της βενζινοκίνητης xDrive50i στις χαμηλές ταχύτητες.

Έτσι η μικρή επανάσταση που είχε φέρει η Χ5 του 1999 διατηρείται αναλλοίωτη και αυτό το τελευταίο μοντέλο είναι ευχάριστα ευέλικτο και ακριβές σε δρόμους με στροφές. Οι ενθουσιώδεις οδηγοί θα απολαύσουν αυτούς τους δρόμους, επιλέγοντας τη ρύθμιση Sport που ζωντανεύει τον κινητήρα, σφίγγει τα αμορτισέρ και βαραίνει το περιστασιακά ασαφές τιμόνι, με αποτέλεσμα μια ολοκληρωμένη οδηγική εμπειρία.

Και η ανάρτηση; Καταπίνει αμάσητες τις περισσότερες μικρές ανωμαλίες, όπως μας υποσχέθηκαν, αν και κάποια κοπανήματα με τη ρύθμιση Sport σε εγκάρσια χαντάκια και λακκούβες υπαινίσσονται ότι η ρύθμιση Comfort θα είναι η πιο κατάλληλη για τους ελληνικούς δρόμους. Δεδομένου του πόσο καλά αποδίδει το όλο σύστημα, είναι κρίμα που στη ρύθμιση Comfort το τιμόνι ελαφρώνει υπερβολικά (δεν μπορείς να συνδυάσεις τις δικές σου ρυθμίσεις για τιμόνι, κινητήρα-κιβώτιο και ανάρτηση).

Η γνωστή πετυχημένη συνταγή
Η αίσθηση του τιμονιού είναι ένα από τα λίγα μειονεκτήματα αυτού του πρακτικού, πολυτελούς και όσο πρέπει δυνατού οικογενειακού αυτοκινήτου. Η βασική συνταγή της Χ5 δεν έχει αλλάξει και ο συνδυασμός της ευρύχωρης, εκλεπτυσμένης καμπίνας με το σπορ χαρακτήρα παραμένει ακαταμάχητος. Οι αγοραστές θα βρουν ότι αυτή Χ5 είναι ένα πολύ άνετο και πολύ ικανό αυτοκίνητο για ταξίδια σε κάθε είδους δρόμο.

Τι λέει το DRIVE
Η επιτυχημένη συνταγή της Χ5 παραμένει αναλλοίωτη καθώς έχουν γίνει στοχευμένες και αποτελεσματικές βελτιώσεις σε πολλά σημεία. Η συγκεκριμένη, πετρελαιοκίνητη έκδοση είναι ένα άνετο, ικανό και ραφιναρισμένο αυτοκίνητο χωρίς (πολλές) υπερβολές.
Τιμή από €76.400
Τεχνολογία 2.993 cc, i6, 24v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο VGT, 258 PS/4.000 rpm, 57,1 kgm/1.500-3.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, μόνιμη τετρακίνηση ηλεκτρονικά ελεγχόμενη
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,9”
0-1.000 m 27,5”
Τελική ταχύτητα 230 km/h
Μέση κατανάλωση 6,2 l/100 km
Εκπομπές CO2 162 g/km
Διαστάσεις 4.886 x 1.938 x 1.762 mm
Βάρος 2.070 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube